Jump to content

Hoe kun je het beste een mesje testen?

meemai
 Share

Recommended Posts

Hey, ik vraag me af hoe jullie een mesje testen.

Ik heb mijn hoofd al tijden met voskhods gedaan, maar nu wil ik wat nieuwe dingen proberen. @Daan heeft me een stapje in de goede richting geholpen, door wat mesjes te doneren, en ook in het echte leven heb ik nog wat hulp gekregen. :) (Iemand die een baard is gaan laten staan en geen mesjes meer nodig had.)

Maar nu is de vraag, hoe test je het beste een mesje.

Hou je je gedachtes bij over een bepaald mesje, kruis je dingen aan op een excel sheet, gooi je ze in een paar bakken zoals de nooit meer kopen bak, mwoah is wel prima bak en goed bak? 

Ik zou graag zien hoe jullie testen in de zoektocht naar de heilige graal of ja het heilige mesje.

Ik zelf ben van plan te selecteren op goedkope mesjes eerst. Die wat rond de 8-14 euro kosten per 100 die neem ik apart en ga ik proberen. 

Daarna ga ik die groeperen in: nooit meer kopen, kan ermee door, goed en misschien een bakje met favoriet. 

Vervolgens ga ik die pakken wat duurder zijn per 100, vervolgens ga ik die ook in de bakken gooien.

De bakken goed en favoriet zullen het dan tegen elkaar moeten opnemen. De goedkope en de duurdere, daaruit ga ik dan kijken naar prijs kwaliteit verhouding. 

En dan ga ik gewoon 100 stuks bestellen van een paar die mij goed liggen of wellicht ligt maar 1 merk mij echt. Dit is een beetje mijn plan denk ik. 

Ik probeer gewoon te onthouden wat ik prettig vind gedurende zo’n 3 scheerbeurten, in 3 verschillende krabbers. Er zijn er nu een aantal favoriet.

Dat maakt het uitproberen van andere mesjes iets gemakkelijker: is er geen wow-effect of is het meer van hetzelfde, ga ik hem niet onthouden en blijf ik bij wat ik tot nu toe lekkere mesjes vind ??

Zoveel mogelijk ermee scheren ?. En uiteraard in verschillende krabbers gaan gebruiken. Sommige mesjes komen in bepaalde krabbers beter uit. De goede combinaties onthouden. Ik zou ze in kleine aantallen kopen (pakjes van 5 of 10) en alles goed testen. Succes!

• I like it 1

Bedankt voor de tip @Levi en @Daan .

Ik ga niet veel met krabbers knoeien denk ik. Vooral voor het hoofd vind ik het lastig, en hoef ik niet veel setups.

Denk dat ik gewoon ga kijken wat werkt met die krabber en als ik een goeie heb hou ik het erbij, mesjes die ik dan nog over heb hou ik achterwegen voor als ik ooit toch een nieuwe krabber haal.

Nog een vraag hoe slaan jullie je mesjes op? 

Mijn voorraad ligt buiten het bereik van mijn dochter en de mesjes in de badkamer in medicijn kastje met een slotje. 
oude mesjes heb ik deze voor in de badkamer:

6568A20C-C9B1-4ED9-AB03-CDBBE2855A07.thumb.png.c29ddc3aa46cec0d9ec9f1cf97818ec7.png

Is er ook een stuk goedkoper  van andere merken maar deze vond ik mooi voor in de badkamer het heet een blade bank.

Als die vol is gooi ik ze in deze bak van @Barbiere di Figaro :

B0A1C453-B647-4691-A14A-3E277BF4D5D9.thumb.png.6209e07abff6f702ee9e1ed42b68c141.png

mocht die ooit volraken kan hij gewoon veilig in de kliko

• I like it 1