Jump to content

Recommended Posts

Posted

Persoonlijk hou ik van de alcohol houdende aftershave splashes. Sommigen zijn enigszins verzorgend, maar over het algemeen zorgen de splashes voor een lekkere geur, maar voelt m'n huid na een balsem veel verzorgender aan. Ik vraag me af hoeveel mensen hier een splash gebruiken, en daarvoor/daarna een geurloze balsem voor de huid?

@Daan Hoe bevalt bij voorbeeld de post-serum van Ariana & Evans?

Posted

Als je beide gebruikt is het beter om de alcohol houdende aftershave eerst aan te brengen omdat deze de huid uitdroogt  om dan erna de balm aan te brengen om de huid terug te hydrateren.

• I like it 2
Posted

Ik ga voor beiden. Zelfs nog met edt als toevoeging! 

A&E pre is top 2 pompjes met wat water is een goede en verzorgende voorbereiding. 
post ga ik voor een matchende splash

savonds gevolgd door A&E post serum (erg verzorgend beetje muffe geur en wat vettig voor de ochtend) in de ochtend matchende splash of balm. Bij niet zo verzorgende splash heb ik rapha post shave lotion. Als laatste in de ochtend edt 

als ik het zo terug lees is het bijna een ritueel geworden ??

• I like it 1
Posted

Ik gebruik dagelijks na het scheren Proraso Groen met daarna Body Cream van Dr. Jetske Ultee. Werkt perfect. Neutraal van geur en trekt snel in. Nivea Soft hydraterende crème werkt ook heel goed.

• I like it 1
Posted

Ik gebruik meestal een splash/lotion na het scheren. Geeft fris en verzorgd gevoel. Heel soms gebruik ik een balsem (geen echte voorkeur, meestal passend bij zeep).

Voor het slapen wel het gezicht reinigen (nivea men face wash protect & care) en voeden. Dit laatste doe ik dan ofwel met de hierboven genoemde Nivea soft, maar meestal met Nivea creme men (blauwe blik).

• I like it 1
Posted

meestal alleen een aftershave, echter als de huid droog is gebruik is een balm. Ook kan in mijn geval de geur combinatie bepalend zijn (mijn balm is de proraso white en die is vrij neutraal en makkelijk te combineren met bloemachtige zepen).

• I like it 1
Posted

Ik heb liever een balm dan een splash met mijn droge huid. Gebruik ze beiden, passend bij de zeep. AS geuren maar zeer beperkt (2-4%) dus daarna komt het echte geurtje

• I like it 1
Posted

Meestal aftershave dan Nivea balm daarna. 
Tijdens de zomermaanden neig ik eigenlijk meer naar de aftershave te grijpen en winter de balm. 

• 4 months later...
Posted

Met een bestelling bij kruidvat heb ik recent de Kruidvat Men Sensitive Care Aftershave Balm
100ml
mee besteld. Deze is geurloos! En met sheabutter en andere fijne ingredienten. Werkt prima en dat voor 3,49.

• I like it 2
Posted

Ik ben in de afgelopen jaren blijven hangen aan de Speick After Shave Lotion. De enige die permanent in de badkamer staat. Ik heb nog andere lekkere dingen staan zoals diverse producten van Proraso, Floid (hm.. die black was ook altijd erg lekker), Osage rub.. Maar ik blijf steeds weer grijpen naar Speick. Voor mij het beste gevoel en de beste verzorging. 

• I like it 3
Posted
Op 6-1-2021 om 22:36, Mesmer zei:

Ik ben in de afgelopen jaren blijven hangen aan de Speick After Shave Lotion. De enige die permanent in de badkamer staat. Ik heb nog andere lekkere dingen staan zoals diverse producten van Proraso, Floid (hm.. die black was ook altijd erg lekker), Osage rub.. Maar ik blijf steeds weer grijpen naar Speick. Voor mij het beste gevoel en de beste verzorging. 

Lang weggeweest Mesmer!

• I like it 1
  • 4 weeks later...
Posted

Ik gebruik liever een geurloze balm zoals die van Stirling of Zingari man.

splash is wel lekker af en toe vind ik maar daarna altijd nog een balm erover.