Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Sinds een paar maanden scheer ik me op de natte manier.

Mijn philishave was aan vervanging toe dus orienteerde ik me op nieuw nog moderner apparaat.

Maar toen zag ik nog wat overgebleven scheergel en een gilette scheermesje in mijn toiletkast en dacht...waarom niet.

Door het thuiswerken vanwege de crisis is er ook wat meer tijd voor persoonlijke verzorging in de ochtend.

Ik heb het nat scheren weer herontdekt, de stekker uit mijn scheerapparaat getrokken en wil het frisse gevoel na de scheerbeurt niet meer missen.

Nu ben ik me aan het orienteren op een veiligheidsscheermes, geschikt voor beginners om in te stappen.

Als julli tips hebben hou ik me aanbevolen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom!

Ben zelf ook nog niet zolang bezig, ben zelf begonnen met een “Edwin Jagger DE89”. Een, na mijn mening, vrij gemakkelijk / mild krabbertje die niet meteen elk foutje afstraft. Wel is het zo dat ik het niet 100% glad krijgt, maar wel gladder als met het “moderne scheren”, dit kan ook aan mijn ervaring of het mesje liggen uiteraard

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rob schreef op 21-8-2020 om 13:03:

Om eventjes te proberen kun je volgens mij niet beter met deze: https://www.amazon.nl/Wilkinson-Sword-Classic-scheerapparaat-scheermesjes/dp/B0012Y1FCK

Daar ben ik toen mee begonnen, die kon ik lokaal kopen voor een paar euro. Daarna ben ik naar een feather met vlindersluiting gegaan die was 20 euro of zo? Ik vond dat denk ik een hele fijne krabber. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inmiddels mijn eerste scheerbeurt met een Muhle achter de rug. Resultaat was een fraaie pleister na afloop.

Het voelde goed z'on krabber, keurig een hoek van 30 graden aangehouden maar toen werd ik iets te enthousiast en opgewonden en

drukte iets te hard.  Het karwei afgemaakt met een gewone boldking

Maar de   volgende  dag gewoon de krabber weer opgepakt. We laten ons niet ontmoedigen maar doen voorzichtig aan

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tof het vereist natuurlijk een beetje oefening maar je komt er wel blijf zo doorgaan @rdevriesen inderdaad een beetje voorzichtig zijn.

Niet te veel hoogmoed daar krijg je sneetjes mee. :) Maar het gebeurt mij ook nog wel soms nu ik het opnieuw moet leren voor mijn hoofd merk ik ook dat ik soms denk dat het een makkie is, want op mijn gezicht is het eigenlijk geen enkel probleem. 

Maar oefening baart kunst of ja een glad gezicht. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.