Jump to content

Recommended Posts

Posted

Welke van de twee scheert het comfortabelste en efficiëntst?

ik zit er over te denken om een van deze krabbers aan mijn bescheiden; collectie toe te voegen. Idee is voor de 1 pass haast in de ochtend kopschrob sessie.

Posted

Ik heb beide en gebruik ze tot volle tevredenheid. De R41 scheert nog gladder en effectiever. Beide zijn comfortabel, maar de R41 hoor en voel je iets meer, de 37c nauwelijks.

Met een meerdaagse stoppel hebben beiden weinig moeite, de R41 nog ietsje minder. Ik weet niet hoe zwaar jouw baardgroei is, maar de R41 voor elke dag gebruik is misschien wat te veel van het goede? Vandaar dat ik ze afwissel, samen met nog een R89.

De 37c heeft wel iets kortere steel. Ik vind dat wel prettig, maar niet iedereen. De R41 kun je opleuken met andere handvatten als je dat leuk zou vinden.

Denk dat je aan beiden geen miskoop zult doen.

• I like it 1
Posted

Voor mij is m’n R41 absoluut het mes waarmee ik het het gladst kan krijgen. Elke keer opnieuw.

Posted

Honderden krabbers maar geen R41, maar tussen die vele krabbers blijft de Merkur 37C een topper. Blijft mijn meest gebruikte krabber.

Als je liever een lang greepje hebt, kan je gaan voor de Merkur 39C.

Posted

Ik heb de 37C en de R41 heb ik doorverkocht. Beide zijn efficiënte krabbers. Geen twijfel mogelijk maar het verschil is dat de 37C heel soepel en comfortabel scheert en de R41 is veel agressiever, je moet er je gedachten wel bijhouden. Dus je keuze moet je baseren of je een milde krabber wilt of een agressieve.

• I like it 3
Posted

Resultaat is altijd goed, nooit irritatie, ik kan ook niet herinneren dat ik ooit een sneetje heb gehad of zo.

Vandaar ook de krabber die meegaat op reis of die aan bod komt om mesjes te testen, of na een minder goeie scheerbeurt om mijn huid respijt te geven, of gewoon omdat hij uiterst prettig scheert.

Op een Engels forum werd de vraag gesteld na welke krabber je had kunnen stoppen met verdere aankopen. Voor mij was dat de Merkur 37 (mijn tweede krabber, na de Merkur 34). God, ik zou heel wat geld bespaard hebben?, maar het blijft een hobby en ik vind het wel om veel uit te proberen.

• I like it 4
  • Haha 2