Shaggy Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Aangezien de kerstman over niet al te lange tijd weer voor de deur staat wilde ik eens informeren wie er wat tips hebben voor een leuke scheerriem. Zie door de bomen het bos niet meer, dus wat advies is altijd welkom. Ben op zoek naar een riem met zowel leer als canvas. Wie roept Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Tony Miller, Neill Miller of Scrupleworks maken schitterende high-end riemen. Wat goedkoper maar ook prima riemen zijn de Rich Man van Whipped Dog of de Big Daddy van Star Shaving. Die hebben geen canvas overigens, maar poly webbing en vilt. Of ga voor een Kanayama Cordovan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Ik zat zelf hier al naar te kijken American Mountain 3" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik kan Scruppleworks aanraden! Anderen die al genoemd zijn heb ik geen ervaring mee, maar die zullen in dezelfde klasse zitten . Dan koop je ook iets voor het leven als het goed is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik kan Scruppleworks aanraden! Anderen die al genoemd zijn heb ik geen ervaring mee, maar die zullen in dezelfde klasse zitten . Dan koop je ook iets voor het leven als het goed is. Mag ik vragen wat zulke riemen ongeveer kosten? Ps Shaggy denk wel na over de mogelijke tax. Natuurlijk kan de maker er een laag bedrag van maken maar als het kwijt komt in de post is dat erg lullig, en vooral rond kerstmis wil door de drukte wel eens een pakket zoek raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Ik kan Scruppleworks aanraden! Anderen die al genoemd zijn heb ik geen ervaring mee, maar die zullen in dezelfde klasse zitten . Dan koop je ook iets voor het leven als het goed is. Welke heb jij? een 2-2.5 of 3"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik heb een 2.5, is ruim voldoende! De prijs is iets boven de €100. Geen import kosten vanuit Noorwegen , dat scheelt ook weer. Kwaliteit is echt heel goed, vakmanschap. Leertijd is wel 6 weken, de maker heeft het druk en test alle strops ook voor verzending. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Kan beamen dat scruppleworks heel goed is, maar zoals genoemd zijn ook tony en neill miller top (eigen ervaring). De tony miller werkte ik het liefst mee en als je hem aanschrijft kan je een stuk goedkoper uit zijn dan de vermelde website prijzen. Gewoon vragen om een tweede keus strop met een klein foutje. Scheelt werkelijk een heel stuk en dan krijg je een strop met bijvoorbeeld een heel klein inktvlekje ofzo. Weet echter niet of hij nog actief strops maakt want z'n gezondheid was niet zo best. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik heb een 2.5, is ruim voldoende!De prijs is iets boven de €100. Geen import kosten vanuit Noorwegen , dat scheelt ook weer. Kwaliteit is echt heel goed, vakmanschap. Leertijd is wel 6 weken, de maker heeft het druk en test alle strops ook voor verzending. Noorwegen toch wel importkosten? Ze zijn niet van de Europese Unie, nu geloof ik dat we wel wat verdragen met ze hebben maar weet niet in hoeverre want met Zwitserland hebben we dat ook en ik moest nog netjes mijn tax betalen. Niet dat ik je niet geloof, maar ik zie wel op internet invoercalculators waarbij je idd +% moeten betalen. Maar kan ook dat deze niet kloppen. Toch wilde ik het even melden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Zou kunnen... Ik hoefde niets bij te betalen in ieder geval! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik heb een hele brede, zonder canvas, van herold. Mooi ding en even breed als het met. Gekocht bij Paul Kox. Rond de honderd euro geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts