Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

In 2012 ben ik begonnen met de 'hobby' In februari van 2015 heb ik de laatste grote aankoop gedaan een Merkur Futur. 

Verder heb ik niet zo heel veel spullen meer omdat de hobby een beetje is doodgebloed. Nu ik ga hoofdscheren, komt het misschien een beetje terug.

Alleen wil ik er niet teveel geld aan uitgeven, ik heb me vanaf 2015 gewoon geschoren met altijd dezelfde soorten mesjes. (Voskhods.) 

De futur en soms een feather club mes, de open messen die ik had, heb ik nog. Maar het openmes is na nader inzien toch niets voor mij.

De krabber is veel makkelijker, en gemak is mijn insteek.

Ik zie dat het allemaal wel weer wat veranderd is, bepaalde mesjes zijn uit de productie of moeilijker te krijgen. 

Er zijn nieuwe kwasten vooral uit China dan, en ook bij de krabbertjes kun je weer nieuwe krabbers kopen.

Op zich zou ik nog wel eens willen sparen voor een rockwell denk ik, dat ziet er wel als een leuke krabber uit.

Maar onlangs een leaf shave razor gekocht op aanbeveling in een ander topic. 

Ik vind het wel weer even prima, maar ik zie wel dat er verandering is, de nieuwe synthetische kwastjes uit China etc.

Ik ben nog op zoek naar een goeie syntheet maar ik merk dat de hobby bij mij wel een beetje dood is. 

Nu is mijn financiële situatie ook wel wat anders, maar ik denk dat ik nu niet meer meeren in de gekte voor een nieuwe zeep of zo. 

Vraag me af of er meer mensen zijn die het scheren eerst als hobby hadden maar daarna toch afzwakken ervan. 

Posted

Vooralsnog is het bij mij andersom (net als bij de meesten hier denk ik), Eerst was scheren een "moetje" , nu een geniet moment met de materialen voorhanden.

• I like it 3
Posted
beepee1972 schreef 1 uur terug:

Vooralsnog is het bij mij andersom (net als bij de meesten hier denk ik), Eerst was scheren een "moetje" , nu een geniet moment met de materialen voorhanden.

+1

hoeft ook niet per se duur te zijn.  Laatst heb ik bijvoorbeeld een vintage star in nieuwstaat gekocht voor de royale som van 5€ (goed, met verzending kwam het op 11€).  Er zijn ook veel goeie zepen voor niet veel geld (zie apart draadje onder "zepen").  Maar ik geef toe dat ik moeilijk maat kan houden ?

• I like it 1
Posted

slechte plek om een dergelijke vraag te stellen. Hier lopen vooral scheeradicten rond. Zoals ik....? Mensen die 'genezen'  zijn komen waarschijnlijk ook niet meer. Er zou een rehab site moeten zijn ergens....?

• I like it 1
  • Haha 2
Posted
dhr K schreef 1 uur terug:

slechte plek om een dergelijke vraag te stellen. Hier lopen vooral scheeradicten rond. Zoals ik....? Mensen die 'genezen'  zijn komen waarschijnlijk ook niet meer. Er zou een rehab site moeten zijn ergens....?

Op zich nu ik genezen ben, is het rooskleurige wel een beetje weg. Ik loop niet warm voor nieuwe producten of zo. 

Maar denk dat ik hier wel een beetje blijf posten zo nu en dan, al is het om iets te vragen of zo wat te kletsen. 

Overigens heb ik er ook geen moeite mee als mensen er hobby aan hebben, maar vroeg me af of hier meer mensen zitten die in rehab zijn geweest of zo. 

• I like it 3