Ga naar inhoud
talibeard

Helemaal op!!

Aanbevolen reacties

Gusto schreef 1 uur terug:

Het is mij gelukt om vorige week een pot Proraso Wit leeg te krijgen (sinds 03-01-2015). :lol:

Dan kan er dus weer inkopen gedaan worden!!B|

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laatste beetje zit in de scheerkom voor morgenochtend. Met een beetje bijsnijden alweer gevuld met de Barberia Aqua.
Er staat ook nog een pot Tobs platinum te wachten op gebruik. 6ea78ec5d8a69acfbae1adf4a3b193ed.jpg

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hanskoning schreef 16 uur geleden:

Hoe is de geur van de Platinum kan je een idee geven?

Beetje metaalachtig?

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de Platinum moeilijk omschrijfbaar.
Een beetje een vleug van tonkabonen, met een vleugje kokos, bergamot en dan nog wat houtsoorten.
Ik vind hem - in tegenstelling wat je zou verwachten - niet zwaar ruiken. Persoonlijk vind ik deze nu de lekkerste uit mijn TOBS rijtje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gisteravond nog even mijn betere helft laten ruiken, zij haalde er voornamelijk de bergamot uit. Zoals Chris al zei, niet zwaar, eerder een gedistingeerde, sjieke geur. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

b428b42a05783a5aef9c24c7fd53e23a.jpg
Laatste dag van het jaar, het laatste restje Scheermonnik Soek opgemaakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dr Harris - Windsor crème.

Fijne crème met helaas weinig geur.
20607db13247ccd6e44a449b4ddd77ed.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor het eerst een potje scheerzeep opgebruikt (Proraso wit).

IMG_0279.JPG

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Functioneel op in de zin van weggetieft: mijn twee KPEM's uit Rusland

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei, oei oppositie tegen de Russen en dat zwart op wit, dat is een hackje binnenkort Richard:(

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pff hoe krijgen jullie zepen op ? Door het uitdelen van samples misschien ? Ik raak bijna nooit doorheen een pot tenzij het cremes of half harde zepen zijn 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe meer zepen je hebt, hoe onmogelijker het wordt ze op te krijgen. De enige zeep die ik ooit helemaal leeggekrege heb was mn eerste pot Vergulde Hand. Dat was voor ik hier kwam kijken, en dus mn enige zeep toentertijd.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Musgo Real Basil Lime. In drie jaar, na de spuitbussen, pas een tweede Cream opgemaakt. 

Bij mij steeds een beetje onder de radar maar een crème die voor mij toch in de top meedraait.

Toch komt hij er voorlopig niet weer. Het gehannis met een tube staat me tegen, het draaien op een zeep zo’n mooi ritueel.5a78097f6c35a_2018-02-0315_09_15.thumb.jpg.a5da1c9f0ecce39486c387588ae5f58f.jpg

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pff hoe krijgen jullie zepen op ? Door het uitdelen van samples misschien ? Ik raak bijna nooit doorheen een pot tenzij het cremes of half harde zepen zijn 

Meer zeep laden.. dan gaat het misschien lukken..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als  de verzuchting is dat er bijna nooit een pot opgaat waarom heb je dan al die potten gekocht vraag ik me dan af maar vooruit we zullen je helpen om het probleem te tackelen.-_-

Je kan je natuurlijk meerdere keren op een dag gaan scheren, inplaats van één twee borstels laden één voor de linkerkant en één voor de rechterkant van je gezicht, hele potten gratis weggeven aan forum leden maak je jezelf ook nog eens populair, ze als badzeep gaan gebruiken, als er klei inzit kan je ook je auto ermee gaan wassen, in het reservoir van je toilet doen zodat bij het doorspoelen een frisse geur vrijkomt en zo nog meerxD

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
kalerolf schreef op 7/2/2018 om 09:35:

Meer zeep laden.. dan gaat het misschien lukken..

Haha bij die zepen gebruik ik een 30mm 2 band maar dan nog gaat het langzaam. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

hoe lang gaat een zeep / creme eigenlijk mee

ik bedoel hoeveel keer kun je van bijv 100g creme of zeep sop trekken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HiFuMi schreef 43 minuten geleden:

hoe lang gaat een zeep / creme eigenlijk mee

ik bedoel hoeveel keer kun je van bijv 100g creme of zeep sop trekken

Is natuurlijk een beetje afhankelijk van hoeveel gangen je doet, welk schuim je wil hebben m.a.w. een volle laag schuim of wat dunner zoals ik begrijp welke de natscheerders als liefste hebben.

Ik houd van een dikkere schuimlaag en wil tussendoor nog wel eens met de kwast wat zeep of creme laden.

Voor mij geld dat ik met een harde Tobs puck van 100 gram ongeveer 80 scheerbeurten doe.

Creme is iets minder zuinig en met een pot van 150 gram doe ik om de nabij 100 scheerbeurten.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pff weet ik niet. Mijn oudste zoon is net voor Nieuwjaar begonnen met een Mdc + nog een andere zeep. Dus kan ik hierop een beter antwoord geven eind volgend jaar en dit enkel als ie geen andere zepen meer koopt.

ik heb verschillende mdc’s waar na 3 jaar nauwelijks 3mm uit is.  Dit zijn wel potten van 200 gr. Ik denk dat als je je elke dag scheert met die dezelfde zeep je zo’n pot op 1 jaar wel op krijgt. Bij Mdc spreken ze over 300 scheerbeurten. Trouwens alle 3 maal gemalen zepen (tripple milled soaps) gaan heel langzaam op.  Van een scheercreme neem je bijna altijd teveel. De enigste creme die hier ook lang meegaat tov andere cremes zijn de C.r.Salter cremes waarvan je echt heel weinig nodig hebt u.e.k.a.z.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

nou , ik weet nog wel uit de tijd dat ik alleen met Vergulde Hand zeep scheerde dat ik toch een paar bakjes per jaar gebruikte

die zijn geen tripple milled , maar wel harde zepen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
HiFuMi schreef 11 minuten geleden:

nou , ik weet nog wel uit de tijd dat ik alleen met Vergulde Hand zeep scheerde dat ik toch een paar bakjes per jaar gebruikte

die zijn geen tripple milled , maar wel harde zepen

Ik denk dat met de zepen en cremes welke ik in mijn bezit heb (35 a 40 stuks) wel 15 jaar toekom maar zo zullen er hier wel meerdere forumleden zijn

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Korte metten mee maken, gewoon je gerief aanpassen

DD1987D3-8DFB-4E21-8B3A-8925F793837C.jpeg

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Juist Snuffie dat gemier over een potje zeep of die wel of niet opgaat pffffff, met de juiste kwast is dat absoluut geen vraag:lol:

Krijg je wel spierballen van bij het gebruik van deze kwast, spaart je dus weer de sportschool uit kan je voor dat geld weer een zepie kopen^_^

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.