talibeard Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 In dit draadje wil ik de zepen (of crèmes) noteren die echt tot op de bodem op gegaan zijn. Zeker voor de wat meer oudgedienden onder ons is dit echt niet meer zo vanzelfsprekend, sterker nog, het is een unicum en dat mag gevierd worden! Het heeft ook wel wat, iets helemaal opmaken. Je leert een product beter kennen dan wanneer je het ééns in de week gebruikt en het kweekt een ijzeren wil! Het is bovendien een mooi excuus om af en toe ook weer eens iets heel nieuws open te trekken. Dus een beetje in de trant van 'the graveyard' op B&B wil ik jullie van harte uitnodigen om ook hier je triomfen in het natscheren te delen en te vieren. Heb je iets helemaal leeg? Laat het weten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Ik zal ook meteen aftrappen; vanavond is mijn bolletje Monsavon helemaal opgegaan. Echt helemaal op. Een licht naar citrus en lavendel ruikende zeep die erg prettig verdraagt op mijn huid. Als je hem eenmaal kent (veel en lang laden!) geeft hij een stevig schuim met prima glij-eigenschappen en een redelijke bescherming. Kosten: ca €1,20 per 125 gram, in mijn geval goed voor 47 scheerbeurten. Met 2,66 gram (2,55 cent) per keer niet zuinig maar wel vrij goedkoop in gebruik. Zover ik weet alleen verkrijgbaar in Frankrijk. Pro: ruikt lekker, huidvriendelijk en niet duur. Contra: erg lang laden (echt lang) en de bescherming (cushioning) kan beter. Eindoordeel: Lekker zeepje maar geen top-5 product wat mij betreft. Toch zal hij nog regelmatig opduiken in mijn roulatie al was het alleen al omdat het een luchtje heeft dat ik iedere dag zou kunnen verdragen. En dat hebben veel zepen niet, UEKAZ. Op naar het volgende project; het laatste restje (ca 100g) Cella van mijn kilopak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Hoe houdt je dat bij van die scheerbeurten? Lijkt me bijna niet te doen Mijn triomf moet nog steeds komen na 1,5 jaar DE-scheren, al zijn er al meerdere producten ver op en zijn twee producten al heel lang de laatste restjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 hou jij echt precies het aantal shaves per zeep bij? wat een discipline, vooral met zo veel zepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 oh, marzman was me net voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 16, 2013 Share Posted November 16, 2013 Het aantal scheerbeurten houd ik ook niet bij, veel te veel werk! Ik ben begonnen met De Vergulde Hand, daar heb ik 4 bakjes helemaal leeg van gemaakt, toen een merkloze zeep, 2x Williams, 3x Arko, 2x Tabac en toen begon het... Sinds die tijd alleen een potje TOBS Sandelwood opgemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 (edited) Sinds eind 2010 houd ik een soort logboekje bij met mijn scheerbeurten dus alles wat ik niet voor die tijd begonnen ben kan ik precies aangeven. Ik kan nu al wel verklappen dat dat met die kilo Cella niet gaat lukken want die was al eerder open. Bovendien heb ik daar aardig wat samples van rond de wereld gestuurd dus wat ik uiteindelijk precies zelf heb opgemaakt weet ik ook al niet eens. Hij zit wel ongeveer rond de 2 gram per keer dus ook hier gebruik ik meer van dan van een harde zeep want die lijken gemiddeld onder de gram per keer te zitten. Geen cijfers zonder data!! Edited November 16, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 16, 2013 Author Share Posted November 16, 2013 Het aantal scheerbeurten houd ik ook niet bij, veel te veel werk! Ik ben begonnen met De Vergulde Hand, daar heb ik 4 bakjes helemaal leeg van gemaakt, toen een merkloze zeep, 2x Williams, 3x Arko, 2x Tabac en toen begon het... Sinds die tijd alleen een potje TOBS Sandelwood opgemaakt. En daar gaat het me nou precies om; wat maak je nog op sinds het begon...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 En daar gaat het me nou precies om; wat maak je nog op sinds het begon...... Een sample Jabonman is net helemaal opgegaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik houd niet bij hoeveel scheerbeurten ik doe met een tube, blokje of bakje. Ik weet wel, zuinig als ik ben, dat ik alle tubes leegknijp tot de laatste ml, en dat ik de bakjes ook helemaal leeg veeg. Het is pas van de laatste jaren dat ik een aantal verschillende soorten naast elkaar in de kast heb staan. Dit dankzij de mogelijkheden die internetshoppen biedt. Daarvoor was het een tube Palmolive of DVH, simpelweg omdat dit de zeep was die ze bij de plaatselijke drogisterijen verkochten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 De meeste potjes die ik open maak, maak ik ook gewoon helemaal op. Ik hou echter niet bij hoeveel scheerbeurten ik uit 1 potje haal. Normaal gesproken gebruik ik overigens meer dan nodig is. Hou nu eenmaal van een dikke schuimlaag.......een Kerstmannen-baard zal ik maar zeggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Het is bijna niet te geloven maar ik heb een puck Tabac opgemaakt..... Geen probleem, ik heb nog een paar navullingen liggen en nog een nieuwe reserve kom met inhoud en ook nog een aangebroken en een nieuwe scheerstaaf. Hoe fijn ik andere zeepjes ook vind, Tabac is één van de zepen waarvan ik echt nooit zonder wil komen te zitten!!! Naast het feit dat het één van de beste scheerzepen is heeft het een heerlijke geur die me in gedachten altijd weer meeneemt naar dat oude kapperszaakje in de Willemsstraat in de Jordaan (Amsterdam) waar ik als klein kereltje door mijn moeder gebracht werd om mijn haartjes te laten knippen. Pure nostalgie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Gefeliciteerd Puerco!! Goed gedaan! Ik ben zelf minder weg van Tabac (ben al een jaar of 6 bezig met de staaf...) maar er zijn veel die-hard fans van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nix13 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Bijna een sample BdF Classico. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Ik heb twee slaven die mijn zepen opmaken! Tim en Marco genaamd, nee nee ze doen het vrijwillig en hebben er lol aan, er zijn geen mensenrechten geschonden maakt u zich maar geen zorgen. Eigenlijk moet ik nog wat opmaken van zeep, alleen ben ik er niet over uit welke, ik denk dat ik gewoon blijf rollen met wat ik heb en hier en daar eens afwissel. Maar goed dan zijn ze straks allemaal tegelijkertijd op dat is ook niet wenselijk. Doen jullie gewoon een zeep gebruiken voor langdurige tijd of wisselen jullie af? En als je een zeep hebt waar je niet van houdt jas je die dan snel erdoor? Voor mijn gevoel gaat scheerzeep eeuwig mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 De enige producten die ik tot nu toe helemaal op heb gemaakt zijn de gewone supermarktwaren: - De Vergulde Hand zeep - Palmolive zeep en creme - Sanex aftershave - Nivea aftershave - In een grijs verleden Laura Biagiotti Roma Uomo Nadat ik ooit een dure fles Van Gils EdT op de vloer kapot had laten vallen, was het voor mij wel even afgelopen met de duurdere geuren, en heb ik mij (tot voor kort) bekeerd tot de Nivea en Sanex aftershaves. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tim Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Hier gaat er voorlopig nog niets op ja de testertjes zullen wat sneller gaan maar ik heb nu aardig wat om aftewisselen dat ik hier voorlopig niets te melden heb:smile: Een kilo blok zeep lijkt mij eigelijk ook een beetje veel of het moet wel heel lekker zijn maar dat komt toch nooit op en dr zijn zooooooveel zeepjes om te proberen Of Henk heeft het ultieme zeepje net bedacht dan hoeven we allemaal nooit meer iets anders:( Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Maar heren, samples en vroeger tellen natuurlijk helemaal niet!!! Nee, sinds je je op dit soort fora bevindt, je meer rekeningen van scheergerelateerde winkels krijgt dan van elke andere (buiten misschien de supermarkt) en je 5,10,15 of meer producten in huis hebt, wat maak je dan nog op?! Vroeger, ja toen ging alles ook op, samples jaag je er in 1,2 weken door; stelde allemaal niks voor. Maar daar gaat het natuurlijk niet om heren; wat maak je nog op sinds je meer tijd hier doorbrengt dan voor de buis? Dat is de vraag!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Maar heren, samples en vroeger tellen natuurlijk helemaal niet!!! Nee, sinds je je op dit soort fora bevindt, je meer rekeningen van scheergerelateerde winkels krijgt dan van elke andere (buiten misschien de supermarkt) en je 5,10,15 of meer producten in huis hebt, wat maak je dan nog op?! Vroeger, ja toen ging alles ook op, samples jaag je er in 1,2 weken door; stelde allemaal niks voor. Maar daar gaat het natuurlijk niet om heren; wat maak je nog op sinds je meer tijd hier doorbrengt dan voor de buis? Dat is de vraag!! Niks, helemaal niks. Ik heb al extra kasten aan moeten schaffen bij de Ikea en mijn vriendin zoekt al contact met John Williams (John Williams is is niet van die scheerzeep) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 wat maak je nog op sinds je meer tijd hier doorbrengt dan voor de buis? Dat is de vraag!! Het enige product dat helemaal opgaat dat ik met de borstel opbreng en opschuim is tandpasta, dat gaat er met tubes doorheen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Haha, die meemai, mafkees @talibaardje Ik heb 2 samples liggen van BdF die best flink zijn voor een sample, die gaan echt veel langer duren dan twee weken. Dan mag ik die wel meetellen toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Haha, die meemai, mafkees @talibaardje Ik heb 2 samples liggen van BdF die best flink zijn voor een sample, die gaan echt veel langer duren dan twee weken. Dan mag ik die wel meetellen toch? Als jij ze hier zonder schuldgevoel kunt posten mag het van mij Marco! Zonder gekheid, we weten allemaal wel hoe lastig het is echt iets op te krijgen als je eenmaal een aardige voorraad open hebt staan. Als jij vindt dat het erbij hoort dan moet je het gewoon melden, maar als je zelf al weet dat je een excuus zoekt... Enfin, ik laat het echt aan jou over hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 hmmmm ik ga ineens twijfelen....... ik zal ze gewoon omschrijven als 40 grams zeep ipv als sample.... boehoe, ik mag niet meespelen met de grote jongens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Ik heb toch al aardig wat op weten te krijgen. Wat nogal scheelt is dat ik een paar hongerige kwasten heb, die hebben meer zeep nodig, en dat ik van een ruime lading schuim hou. Afgelopen voorjaar/zomer heb ik ook aardig wat varkensharen kwasten gekocht om te proberen. Die moesten ook allemaal ingewerkt worden, en niets beter dan wat minder favoriete zepen voor dat doel te gebruiken. Momenteel gaat het weer langzaam trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Zijn wel een paar dingen in het verleden die ik op heb gekregen, maar dat staat in schril contrast met de potten/tubes die open staan =) Laatst wel een flesje St. Johns Bay Rum opgemaakt, maar daar heb ik er nog een van gelukkig =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts