meemai Posted August 8, 2020 Posted August 8, 2020 Sinds kort heb ik besloten kaal te gaan, ik had flinke inhammen en kreeg wat eczeem achter op mijn hoofd. Mijn nieuwe kapsel? (hoe noem je het?) zorgt ervoor dat ik daar nu minder last van heb. Nu moet ik het natuurlijk wel bijhouden. Ik scheer me normaliter met een DE scheermes of een Feather club DX maar met die laatste ben ik niet super goed. Ik gebruik dat vooral om een randje op de snor bij te werken etc. Mijn DE scheermes dat ik altijd gebruikte was een Merkur Futur, maar ik vind deze niet zo geëigend voor een hoofd mee te scheren. Kan ook aan mij liggen... Maar ik vind hem niet zo fijn. Ik ben dus in de markt denk ik voor een nieuw DE scheermes, tenzij jullie mij ervan kunnen overtuigen dat een andere methode echt veel beter is. Maar ik wil vooral iets dat ook niet teveel tijd gaat kosten dus een DE lijkt me perfect, goedkoop ook. Alleen de Merkur werkt niet zo goed voor mij. Dus ik denk dat het tijd is voor iets nieuws. Vanwege persoonlijke omstandigheden ben ik lang weggeweest op dit forum en ook van de hele scheer scene. Het was ooit een hobby maar na een depressie en veel persoonlijke problemen en daarna wat overgangsfases in nieuwe wateren kan ik jullie wel vertellen dat ik me gewoon geschoren heb puur uit noodzaak, met goedkope creme van een Duitse drogisterij. De hobby jeukt me niet meer waar ik vroeger heel veel soorten zeep had en creme's heeft mijn eczeem alles veranderd. Ik wil gewoon iets wat mijn huid niet irriteert en geurtjes en al die dingen boeit mij dus geen enkele $#@%@ meer. Afijn nu ik kaal ben zal ik wel weer wat meer moeten scheren, ik denk dagelijkst om het lekker glad te houden. Helaas heeft nog geen leuke vrouw zich gemeldt of ze eens aan mijn gladde bol wil voelen, maar voor als er eentje dat ooit vraagt moet het tip top in orde zijn. Oh nee, Corona natuurlijk... Ach ja ik heb alweer te lang lopen te raaskallen. Alvast bedankt voor de hulp. 2
Kamp Posted August 8, 2020 Posted August 8, 2020 Scheer me nu ook sinds 2 weken mijn hoofd heb tot nu een open mes, een G&F krabber en een Fatip en vandaag een Wilkinson Quatro, mijn broertje heeft een Head blade die zal ik over weken lenen en proberen , met allemaal tot nu toe goed te doen, met open mes natuurlijk het meest uitkijken, maar was goed te doen. 1
meemai Posted August 9, 2020 Author Posted August 9, 2020 Kamp schreef 23 uur geleden: Scheer me nu ook sinds 2 weken mijn hoofd heb tot nu een open mes, een G&F krabber en een Fatip en vandaag een Wilkinson Quatro, mijn broertje heeft een Head blade die zal ik over weken lenen en proberen , met allemaal tot nu toe goed te doen, met open mes natuurlijk het meest uitkijken, maar was goed te doen. Ik zit te denken aan een Rockwell 6S. Momenteel heb ik enkel de merkur futur maar die vind ik veel te groot en lomp om mijn hoofd mee te doen. Dat gaat niet goed. Die headblade lijkt me niks, zit ik weer met cartridges te kloten. Dan ga ik nog liever elektrisch. 1
Hans1980 Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 Ik gebruik de Indische Gilette Guard Cartridge voor mijn hoofd. Open scheermes ook wel eens maar in tegenstelling tot je gezicht heeft je knikker geen kussen van vetweefsel. Als je geen perfect egale hoofdhuid hebt heb je wat vlugger een weeper of dergelijks. Hetzelfde geldt voor een krabber in mijn geval. 1
sami Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 Ik zie chris (another cut above) En chris (IAMCDB) regelmatig op YT hoofd scheren met de leaf razor zij prijzen deze krabber erg aan voor hoofd scheren wellicht het overwegen waard 1
meemai Posted August 9, 2020 Author Posted August 9, 2020 sami schreef 37 minuten geleden: Ik zie chris (another cut above) En chris (IAMCDB) regelmatig op YT hoofd scheren met de leaf razor zij prijzen deze krabber erg aan voor hoofd scheren wellicht het overwegen waard Bedankt ziet er goed uit! Alleen helaas nergens te koop in de EU.. ? 1
koenfucius Posted August 9, 2020 Posted August 9, 2020 @meemai ik zie hem onder meer hier aangeboden https://scheerenschuim.nl/product/leaf-shave/ 1
meemai Posted August 9, 2020 Author Posted August 9, 2020 koenfucius schreef 3 minuten geleden: @meemai ik zie hem onder meer hier aangeboden https://scheerenschuim.nl/product/leaf-shave/ Klopt maar hij is daar uitverkocht, ik heb ze al een berichtje gestuurd met of ze nog ooit op voorraad zullen komen, maar ik ben er bang voor. Hij schijnt overal uitverkocht te zijn: https://www.the-sage.ch/product-page/rasierer-mit-beweglichem-kopf-leaf-shave https://www.woodberg.de/de/marken/leaf-shave Helaas Oh ik lees het al: For many reasons, the razors are not available for several months. This affects not only us, but all Leaf Shave sellers.If you would like to receive a notification as soon as the razors are available again, please registe 1
Kazuya17 Posted August 11, 2020 Posted August 11, 2020 Er staat een te koop op Marktplaats Leaf razor - De voordelen v double edge scheermes & catridge € 55,00https://link.marktplaats.nl/m1583535601?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons 1 1
meemai Posted August 12, 2020 Author Posted August 12, 2020 Kazuya17 schreef 22 uur geleden: Er staat een te koop op Marktplaats Leaf razor - De voordelen v double edge scheermes & catridge € 55,00https://link.marktplaats.nl/m1583535601?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons Bedankt! 2
Jurre Posted August 13, 2020 Posted August 13, 2020 https://bromanshaving.com/ Misschien is dit iets voor je? 2
Stoppel Posted September 13, 2020 Posted September 13, 2020 Ik scheer zowel gezicht als hoofd met EJ 89l. 1
Loei Posted October 28, 2020 Posted October 28, 2020 Hier een Lord L6. Ik ben wel van plan weer een Giesen & Forsthoff gesloten kam krabber te kopen, dat scheert super! 1
Rob Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 Na wat meer ervaring met verschillende krabbers kan ik zeggen dat de meeste krabbers voor mijn hoofd iig te mild zijn. Mijn favoriete krabber is nu de fatip piccolo open kam. En ik rouleer nog wel met andere krabbers alleen doe ik er dan een shim bij in. De Edwin Jagger de89 is echt een milde krabber maar met een shim erin scheert hij nog heel comfortable en redelijk efficient. 1
sami Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 Hm apart @Rob Ik vermoed zo dat voor de meesten voor hoofd scheren een milde krabber juist beter en vooral comfortabeler scheert maar das enkel een sterk vermoeden zoals altijd YMMV (kan even niet op de Nederlandse term komen) 1
Snuff Posted November 3, 2020 Posted November 3, 2020 gewoon waar ik die dag zin in heb, kan een krabber zijn of een single edge of een shavette of open mes. Ik scheer dagelijks mijn hoofd en vind het juist makkelijker dan het gezicht omdat je niks hoeft aan te spannen. 1
Loei Posted November 6, 2020 Posted November 6, 2020 Op 3-11-2020 om 14:19, sami zei: Hm apart @Rob Ik vermoed zo dat voor de meesten voor hoofd scheren een milde krabber juist beter en vooral comfortabeler scheert maar das enkel een sterk vermoeden zoals altijd YMMV (kan even niet op de Nederlandse term komen) UEKAZ. Hier ook milde krabbers, en dan vind ik de Lord L6 nog aan de wat agressievere kant. De hoofdhuid geeft bijna niet mee, eerder heb ik nog wel eens de R1 plaat van mijn ATT op het hoofd gebruikt, nu komt enkel en alleen de L6 aan bod. Wel een beetje stom om een collectie aan mooie krabbers hebben en alleen de krabber van 5 euro te gebruiken.. 2
Stoppel Posted November 7, 2020 Posted November 7, 2020 23 uren geleden, Loei zei: UEKAZ. Hier ook milde krabbers, en dan vind ik de Lord L6 nog aan de wat agressievere kant. De hoofdhuid geeft bijna niet mee, eerder heb ik nog wel eens de R1 plaat van mijn ATT op het hoofd gebruikt, nu komt enkel en alleen de L6 aan bod. Wel een beetje stom om een collectie aan mooie krabbers hebben en alleen de krabber van 5 euro te gebruiken.. Over die goedkope Lord werden hier in het verleden lovende woorden gesproken. Ik geloof dat er zelfs ooit een gezamenlijke inkoop is geweest georganiseerd door Talibeard. 2
sami Posted November 7, 2020 Posted November 7, 2020 Ik hoor ook niks dan goeds over de lord krabber op diverse YT kanalen en fora 1
Recommended Posts