Jump to content

Zelf kwast in elkaar steken

Massimo

Recommended Posts

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dit gaat. Zit erover te denken om een ander handvat voor mijn proraso varken te kopen. Dus als iemand ook kan uitleggen hoe je een knot verwijderd, graag.  Knot is 28mm volgens mij.

• I like it 1

Massimo schreef 3 uur geleden:

Heren,

hier enkele mooie handvaten gezien,  vraag me enkel af hoe hier best een knot in te steken...

https://a.aliexpress.com/_dXTs2Hk

iemand die me hiermee kan helpen?

kan een 24mm knot bvb ook in een 26-28mm handvat of beter de juiste maat erin?

Je moet een 24 mm knot in een handvat voor 24 mm steken (de diameter van het gat in de knot zal dan 1 a 2 mm groter zijn.

Ik kan best een (of meer) kwast(en) voor je in elkaar lijmen - als je iets besteld kun je het 't beste naar mij laten sturen - scheelt weer in de verzendkosten.

Stuur maar een PB ... ;-)

• I like it 1

Jurre schreef 33 minuten geleden:

Ik ben ook erg nieuwsgierig hoe dit gaat. Zit erover te denken om een ander handvat voor mijn proraso varken te kopen. Dus als iemand ook kan uitleggen hoe je een knot verwijderd, graag.  Knot is 28mm volgens mij.

Als ik bij een bestaande kwast het handvat wil, gaat de knot er aan, wil ik de knot - dan vernietig ik het handvat .... Het schijnt ook anders te kunnen, maar dat kan ik niet, helaas ... ?

• I like it 1

Jan Zoethout schreef 36 minuten geleden:

Als ik bij een bestaande kwast het handvat wil, gaat de knot er aan, wil ik de knot - dan vernietig ik het handvat .... Het schijnt ook anders te kunnen, maar dat kan ik niet, helaas ... ?

Gewoon met een hamer te keer gaan op het handvat dus?

• Haha 1

@Jan Zoethout bedankt voor het aanbod, zal er rekening mee houden :)

toch had ik graag nog meer info geweten hierover.

zelfde knot als handvat check.

maar moet je speciale lijm gebruiken, moet je bepaalde ‘risers’ gebruiken als de knot te laag komt... het proces boeit me wel dus gewoon iemand anders laten doen, meer ik er ook niets van.  Wel maar YouTube video’s bekeken, maar zit nog wat op mijn honger hieromtrent.

Mag gerust gerust ook via PB als het liever niet open en bloot staat..

• I like it 1

Massimo schreef 7 uur geleden:

@Jan Zoethout bedankt voor het aanbod, zal er rekening mee houden :)

toch had ik graag nog meer info geweten hierover.

zelfde knot als handvat check.

maar moet je speciale lijm gebruiken, moet je bepaalde ‘risers’ gebruiken als de knot te laag komt... het proces boeit me wel dus gewoon iemand anders laten doen, meer ik er ook niets van.  Wel maar YouTube video’s bekeken, maar zit nog wat op mijn honger hieromtrent.

Mag gerust gerust ook via PB als het liever niet open en bloot staat..

Geen probleem - volgens mij heb ik het proces als eens (of vaker) beschreven hier op het forum - ik moet het alleen even terugzoeken ... ;-)

Ik kom er zeker op terug.

• I like it 1

ChrisVanMeer schreef 6 uur geleden:

Hier staat een verslagje van hoe Jan eentje voor mij heeft gelijmd.

Dit draadje hoort dan eigenlijk ook wel thuis in Doe-het-zelf. Dus ik verplaats hem even.

Bedankt Chris - zoek ik er zelf nog even de tekst bij ...

Jan Zoethout schreef 3 uur geleden:

Bedankt Chris - zoek ik er zelf nog even de tekst bij ...

In dit draadje is wat begeleidende tekst te vinden - en eveneens wordt daar het ontdoen van de knot uit een bestaande kwast uit de doeken gedaan:

Daan schreef 1 uur geleden:

@Jan Zoethout maken jullie nog kwasten? Ik heb dan wel intresse in een j&t knot

groeten Daan

Jazeker - hoewel het maken van handvatjes bij Teun (kugelfanger, de T van J&T) momenteel wel op een enigszins laag pitje staat.

Kom je ook op facebook ? Zo ja - kijk dan eens naar J&T Custom Shaving Products ...

Ik heb ook nog wat OUMO Brush handvatjes en knots (vooral synthetisch) liggen.

Laat me maar eens weten waar je belangstelling naar uit gaat ... per PB of zo ...

• I like it 2
  • Thanks! 1

• 1 year later...

Deze week heb ik ook de handen uit de mouwen gestoken en vooral gekeken hoe @ Jan Zoethout te werk gaat. Ik heb mijn Chisel & Hound greep voorzien van een AP Shave Co 26mm G5A synthetische knot en deze op een loft van 54mm gezet. Nogal onwennig voor de eerste keer maar het resultaat mag er zijn. Al zeg ik het zelf 😅😇!

9027EAA3-E6C2-4255-AD49-ECBE6AC53369.jpeg

8B81A73E-2017-480E-8936-D2DD915F0B17.jpeg

443CB6E0-E8F6-47A4-BAE5-550F5DF9FABE.jpeg

F2CFC5F4-377D-4186-B232-3A63AF9711F3.jpeg

• I like it 11
  • Thanks! 1

15 hours ago, Levi said:

Deze week heb ik ook de handen uit de mouwen gestoken en vooral gekeken hoe @ Jan Zoethout te werk gaat. Ik heb mijn Chisel & Hound greep voorzien van een AP Shave Co 26mm G5A synthetische knot en deze op een loft van 54mm gezet. Nogal onwennig voor de eerste keer maar het resultaat mag er zijn. Al zeg ik het zelf 😅😇!

9027EAA3-E6C2-4255-AD49-ECBE6AC53369.jpeg

8B81A73E-2017-480E-8936-D2DD915F0B17.jpeg

443CB6E0-E8F6-47A4-BAE5-550F5DF9FABE.jpeg

F2CFC5F4-377D-4186-B232-3A63AF9711F3.jpeg

• I like it 2

22 uren geleden, Frank zei:

Heel mooi ! En hoe bevalt de kwast in het gebruik?

Deze morgen de kwast gebruikt en wat ik meteen merk is de stevige backbone en dichtheid van de knot. Een mix van een Shavemac(backbone/dichtheid) met Omega EVO(zachtheid) synthetische knot. Heel tevreden!

• I like it 5

• 7 months later...

Vandaag terug de handen uit de mouwen gestoken om 2 Chisel & Hound handvatten voor te bereiden om morgen de knots in te lijmen. Deze keer aan de slag gegaan met nylon ringen die ik op elkaar gelijmd heb met twee componenten lijm om dan te schuren voor de gewenste diameter. Het groene handvat zal voorzien worden me een Oumo SHD 30mm synthetische knot en de blauwe een Oumo SHD 28mm synthetische knot. Beide zullen een loft hebben van 58mm. 

CFB3ADF2-25BF-4349-B2E7-5BDEA244F614.jpeg

882E97E8-09EB-4664-9581-AA0EDED7E401.jpeg

FD1082AB-A13B-46BB-ABDC-9E3EDD7C479E.jpeg

A02C3308-3EC7-4B04-9179-B11A45D9C1AC.jpeg

BD464336-157F-4D15-9BDE-20A8488A53D8.jpeg

4F886053-BC55-4A12-A940-AB543A75F5F7.jpeg

• I like it 4