Jump to content

Noble otter - A&E

Massimo
 Share

Recommended Posts

Heren,

een klein vraagje:

ik heb momenteel de Noble otter northern Elixir en de stirling margaritas in the Arctic. Zal via hier nog de Prorasso wit/groen bijbestellen na mijn verlof, maar had er graag nog ofwel de a&e kaizen of Noble otter orbit naast gezet.

mijn vraag is nu aangezien ik de NO nortern elixir al heb, ik eerst zou gaan voor de a&e Kaizen of toch eerst voor de Orbit...

enige ervaringen met geuren/‘smaken’/scheerervaringen??

NO Orbit is met een synthetische menthol ook vrij fris op de huid als Northern elixer. Wel een wat andere beetje mannelijke geur. 
A&E kaizen is heel wat anders, geen menthol, ik ervaar de zeep basis wat verzorgender dan NO

weer geheel een persoonlijke aangelegenheid. Maar ik denk dat je met Kaizen erbij wel weer heel wat anders in huis hebt en orbit een beetje in de hoek zit van northern elixer met een iets andere geur. 

Ik zou zoiezo aanraden om A&E eenn keer te proberen naar mijn mening de beste zeep basis van het moment .andere A&E geuren gaan trouwens ook over op de zeep basis van Kaizen.

suc6 met je keuze! 

Noble Otter Orbit heeft een elegante florale geur met een verkoelende eigenschap. De sterkte van de geur is middelmatig aanwezig, niet te sterk maar ook niet te zwak. Over de A&E Kaizen kan ik niets over zeggen omdat ik deze niet bezit. Maar ik heb wel andere A&E zepen en de eigenschappen van deze zepen zijn echt wel goed. Dus als je al een Noble Otter zeep hebt zou ik wel eens eens A&E aanschaffen  ??.

• I like it 1

Amerikaanse zepen zijn over het algemeen gewoon de beste. Merken als Ariana & Evans, Declaration Grooming en Wholly Kaw kennen in Europa nog niet hun gelijke. Maar dat is slechts mijn persoonlijke ervaring. 

• I like it 2

Dajd94 schreef 1 uur terug:

Amerikaanse zepen zijn over het algemeen gewoon de beste. Merken als Ariana & Evans, Declaration Grooming en Wholly Kaw kennen in Europa nog niet hun gelijke. Maar dat is slechts mijn persoonlijke ervaring. 

Ook mijn ervaring tot dusver (maar mijn voorkeur gaat uit naar Barrister and Mann, Ariana & Evans en Stirling). Qua Europese zepen heb ik enkel ervaring met Proraso, TOBS, D.R. Harris en TFS en deze kunnen helemaal niet tippen aan mijn Amerikaanse zepen.

tja... Saponificio Varesino, Martin de Candre, Castle Forbes, Tabula Rasa, Meisner om wat te noemen zijn allemaal zepen van zeer hoge kwaliteit die je niet zomaar links kunt laten liggen.

• I like it 4

Ik zou dan voor de kaizen gaan omdat de Orbit ook iets menthol syntheet heeft. Al ben ik niet bekend met de a&e kaizen base. 

Voor Europese zepen ben ik zeer te spreken over Extro Cosmesi

Verder heb je nog de klassiekers als MWF,

Arko, Cella, SV en nog veel meer. Buiten de Amerikaanse zepen zijn het voor mij wel zepen waar ik vaker op terug kom en vaak in de roulatie zitten.

• I like it 2

Bij mij in de kast ligt de verhouding bijna op 50/50. Extro Cosmesi, Proraso en TOBS namens de Europese Zepen, Noble Otter en Stirling namens de Amerikaanse zepen. Bij het gebruik ligt de verhouding momenteel echter op zo’n 90% Amerikaanse en 10% Europese zeep.

Ik hou van variatie en vind eigenlijk dat het heel erg van de dag / scheerbeurt af hangt.

Want ik heb dagen gehad dat ik met een simpel Proraso schuim beter heb geschoren dan op een andere dag met een Barrister and Mann zeep. Maar andersom komt ook geregeld voor: een Declaration Grooming zeep kan het op dag X vele malen beter doen dan bijv. een Meißner. Hangt voor mij af van een hoop variabelen, waarvan ik ze eigenlijk niet kan benoemen.

Europese merken die ik zelf een warm hart toedraag zijn bijv. Saponificio Varesino, Saponificio Bignoli, PannaCrema, Extra Cosmesi. Maar ik merk dat ik buiten Italië dan wel gauw ophoud. Meißner is ook prima, maar toch grijp ik daar minder naar. In het begin TOBS, maar daar kwam ik al snel achter dat deze mijn huid nogal droog achter laat.

Ik ben bevoordeeld dat ik met sommige zeepzieders over de grote oceaan een goede verstandshouding heb (en voor eentje altijd zijn foto's doe) dus ik heb ook een grote collectie Amerikaanse zepen en tja, het is net waar ik op dat moment zin in heb. Over het algemeen zijn Europese zepen qua geur wat terughoudender / meer een mooi geheel dan de Amerikaanse, die soms mijns inziens doorslaan in geurbommen.

De enige goede zeep die we in Nederland - mijns inziens - hadden was Scheermonnik, qua basis en geur.

Helaas maakt Ron het niet meer en sindsdien is mijn interesse ook verloren gegaan door de manier van opvolging.

Kortom, ik kan zelf geen antwoord geven of ik Amerikaanse zepen beter vind dan Europese zepen.

• I like it 2

wat Chris al zegt - variatie

Maar ik merk dat ik toch meer zou willen overschakelen naar Europese produkten (goed, zal nog wel x jaar duren, met de voorraad die ik heb) - precies om de redenen die Chris aangaf, vaak zijn de Amerikaanse zepen geurbommen.  Nu heb ik het toch liever iets milder.  Dan heb je nog het probleem als je daarvan houdt, dat het moeilijk is om splashes met alcohol te krijgen.

Daarnaast zijn de regels in Europa qua samenstelling strenger. Ik ben indertijd in de eerste plaats overgeschakeld omdat ik irritatie had met scheerschuim uit een bus en cartridge krabbers - die Amerikaanse zeepzieders betrouw ik toch minder.

En er is nog zo veel moois, ook in Europa dat ik nog niet geprobeerd heb: Faena, Sweyn Forkbeard, Phoenix & Beau, Obsessive Soap Perfectionist, Alphy and Becs, Saponifico Bignoli, Montgommery, the gentleman's groom room, ... God, ik moet echt meerdere keren per dag beginnen scheren

• I like it 3

Een discussie over welke beter zijn lijkt mij ondoenlijk. Er zijn goede Amerikaanse zepen, maar er zijn ook goede Europese. Waar het me om ging is dat ik zie dat men heel snel over de plas kijkt zonder eerst hier rondgekeken te hebben.

Ik hou ook erg veel van variatie en gebruik ook Amerikaanse zepen, maar vind ze niet bijvoorbaat beter. Er zijn verschillen zoals met de geur en dat Amerikanen meer tallow zepen maken en in Europa meer veegetale, maar dat is geen regel. Beide continenten maken goede zepen. Het gaat me om een waardering voor wat we hier hebben en voor de verkopers van Europese zepen. De regels in Europa zijn strikter dan in de USA waar men losser omgaat met de INCI dus worden ze niet in Europa verkocht (nu gelukkig wel in de UK) wat de kosten omhoog brengt met verzending en douane. Als je Europese zepen koopt bespaar jedat allemaal en help je ook de Europese makers en verkopers. Niet al het goede komt van Maggard bij wijze van spreken.

• I like it 3