Jump to content

Wilkinson classic vs EdwinJaggerDE89

Rob
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb mij na al een poos meelezen op het forum toch maar geregistreerd om ook een vraag te kunnen plaatsen.

Ik dacht wel net, vreemd als baarddrager op een scheer forum :-)
Maar goed ik scheer dus niet mijn baard maar mijn hoofd. 
En ik doe dit al jaren met de Gillette fusion mesjes.
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik voor het eerst las over het “krabbertje” maar ik dacht ik ga dat ook proberen. Ik heb hier al wat opgezocht en een hoop op youtube gezien.
Als eerste op amazon een Wilkinson Sword Classic krabber met 5 scheermesjes gekocht. 
Meteen mee geschoren en geweldig ik was meteen om. Een houdertje en 5 mesjes voor nog geen 3 euro. Hoe bestaat het, en belangrijker super gladde kop.
Ondertussen ook een hoop andere zaken gekocht, diverse zepen, scheerkom en allerlei merken mesjes.

Maar goed ondertussen na een hoop lezen en bekijken moest ik een “beter” mooier krabbertje hebben. Afijn ik was jarig vorige week, een mooie gelegenheid om een nieuw krabbertje uit te zoeken. Overal las ik dat de Edwin Jagger de 89 de beste beginners krabber was, dus vrouwlief heeft die voor mij gekocht inclusief een mooi houdertje.
ejDE89.jpg

Meteen mee geschoren en valt helaas flink tegen, ziet er erg mooi uit, voelt heel degelijk maar scheert vele malen minder, waar de plastic Wilkinson meteen glad scheert is de EJ89 veel milder ofzo denk ik. Na diverse pogingen met verschillende mesjes krijgt deze het niet zo glad als de Wilkinson.

Wie heeft ook de Wilkinson classic en de EJ89 en wat vinden jullie van deze krabbers?  En voor de kale koppen scheerders waarmee scheer jij?

Groeten Rob.

Edited by Rob
Plaatje toegevoegd

Het was mijn eerste, maar ondertussen weer verkocht. Ik gebruikte hem wel voor mijn gezicht, maar had dezelfde klacht over mildheid en effectiviteit.