Jump to content

Wilkinson classic vs EdwinJaggerDE89

Rob
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik heb mij na al een poos meelezen op het forum toch maar geregistreerd om ook een vraag te kunnen plaatsen.

Ik dacht wel net, vreemd als baarddrager op een scheer forum :-)
Maar goed ik scheer dus niet mijn baard maar mijn hoofd. 
En ik doe dit al jaren met de Gillette fusion mesjes.
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik voor het eerst las over het “krabbertje” maar ik dacht ik ga dat ook proberen. Ik heb hier al wat opgezocht en een hoop op youtube gezien.
Als eerste op amazon een Wilkinson Sword Classic krabber met 5 scheermesjes gekocht. 
Meteen mee geschoren en geweldig ik was meteen om. Een houdertje en 5 mesjes voor nog geen 3 euro. Hoe bestaat het, en belangrijker super gladde kop.
Ondertussen ook een hoop andere zaken gekocht, diverse zepen, scheerkom en allerlei merken mesjes.

Maar goed ondertussen na een hoop lezen en bekijken moest ik een “beter” mooier krabbertje hebben. Afijn ik was jarig vorige week, een mooie gelegenheid om een nieuw krabbertje uit te zoeken. Overal las ik dat de Edwin Jagger de 89 de beste beginners krabber was, dus vrouwlief heeft die voor mij gekocht inclusief een mooi houdertje.
ejDE89.jpg

Meteen mee geschoren en valt helaas flink tegen, ziet er erg mooi uit, voelt heel degelijk maar scheert vele malen minder, waar de plastic Wilkinson meteen glad scheert is de EJ89 veel milder ofzo denk ik. Na diverse pogingen met verschillende mesjes krijgt deze het niet zo glad als de Wilkinson.

Wie heeft ook de Wilkinson classic en de EJ89 en wat vinden jullie van deze krabbers?  En voor de kale koppen scheerders waarmee scheer jij?

Groeten Rob.

Edited by Rob
Plaatje toegevoegd

Het was mijn eerste, maar ondertussen weer verkocht. Ik gebruikte hem wel voor mijn gezicht, maar had dezelfde klacht over mildheid en effectiviteit.

Ik heb recenter wel weer een “beginners” krabber erbij gekocht, de Muhle R89. Die bevalt goed. Maar achteraf denk ik dat verbeterde techniek zeker ook leidt tot betere resultaten, en dat ik met de EJ DE89 nu ook sneller een goed resultaat zou halen. Mesjes zijn hierin ook wel belangrijk, dus experimenteren hiermee!

Ben net begonnen met mijn hoofd scheren (3 x) en heb tot nu toe een milde (G&F closed comb) een agressiever Fatip OC en een open mes geprobeerd en mijn voorkeur gaat wel uit naar de laatste 2 open mes was wat lastig achterop maar dat was ook met de krabber, tot nu alleen van boven naar beneden met het open mes gedaan nog niet tegen de haargroei in daar de Fatip voor gebruikt., Als ik wat meer de hoeken leer zal ik proberen om alles met open mes te doen.

Ik scheer altijd tegen de groei in, anders word het echt niet glad. Ik scheerde altijd blindelings even snel onder de douche met een fusion mesje.
Nu met een DE mes moet het wel wat voorzichtiger maar nog steeds best wel rap. Maar met een open mes? Nee dat durf ik niet aan.

Ik ga nog maar wat reviews bekijken van andere messen?

Ik geloof inderdaad wel dat het scheren kan verbeteren door ervaring, echter moet ik echt hard drukken om iets van een glad resultaat te krijgen. 
En bij de goedkope plastic Wilkinson is dit niet nodig. Heb ondertussen alweer een paar budget krabbers onderweg om te vergelijken.
De wilkinson sword classic vintage edition (whats in a name) en de Qshave verstelbaar. Ik ben benieuwd.

Rob schreef 3 uur geleden:

echter moet ik echt hard drukken om iets van een glad resultaat te krijgen. 

....en dat is echt de grootste valkuil voor beginnende (klassieke) natscheerders. Ik spreek uit ervaring. ?

Soort mesje en hoek is bepalend voor het scheergevoel- en resultaat. Dit kan dagen, weken of maanden duren voordat je dit ēcht lekker onder de knie hebt. 

JeroenP schreef 2 uur geleden:

....en dat is echt de grootste valkuil voor beginnende (klassieke) natscheerders. Ik spreek uit ervaring. ?

Soort mesje en hoek is bepalend voor het scheergevoel- en resultaat. Dit kan dagen, weken of maanden duren voordat je dit ēcht lekker onder de knie hebt. 

Ik geloof je gelijk, en zeker bij het blind scheren van achterhoofd is het goed op de hoek letten.
Echter is het scheergevoel en resultaat bij het goedkope plastic mesje vanaf de eerste keer uitmuntend en valt de EJ DE89 daarna dus een beetje tegen.

Ik had al voor mijn eerste ervaring met DE scheren een hoop gelezen over verschillende merken mesjes en open kam, gesloten kam en slanted etc., maar ik had niet verwacht dat het tussen dezelfde soort scheermessen (gesloten kam) zoveel zou verschillen.  Maar goed er zijn er dus nog 3 onderweg en kan ik dus wat afwisselen en vergelijken. 
Misschien in de toekomst ook een open kam nog proberen :-)

• 2 weeks later...

Ik heb inmiddels wat andere mesjes en krabbers kunnen proberen, dus even een update.  (5krabbers, 3kwasten,stapel met zepen verder)
Ik heb nu een krabbertje gevonden die beter/makkelijker scheert als de Wilkinson classic, de stalen Wilkinson vintage, de Gillette kloon en de EJ DE89.

De budget Qshave verstelbare krabber uit china. Geweldig voor dat geld.
Mesje op stand 4 en snel en simpel hoofd in één beweging zonder irritatie helemaal glad.

• I like it 3

• 3 weeks later...
Rob schreef op 16-8-2020 om 11:05:

Ik heb inmiddels wat andere mesjes en krabbers kunnen proberen, dus even een update.  (5krabbers, 3kwasten,stapel met zepen verder)
Ik heb nu een krabbertje gevonden die beter/makkelijker scheert als de Wilkinson classic, de stalen Wilkinson vintage, de Gillette kloon en de EJ DE89.

De budget Qshave verstelbare krabber uit china. Geweldig voor dat geld.
Mesje op stand 4 en snel en simpel hoofd in één beweging zonder irritatie helemaal glad.

Mooi dat 'ie bevalt. Ik heb hem ook nog steeds en komt af en toe nog aan bod. ??