Jump to content

Nieuwe Rocnel Sailor

koenfucius
 Share

Recommended Posts

• 7 months later...

geen euromillions maar gewoon een hard werkende jongen (voor ik op rust ging dan), zonet eerste  scheerbeurt mee gedaan 🥰

• I like it 5

170 gram maar toch mooi  in balans. Iemand die gewoon is op  zijn krabbers druk uit te voeren zal daar minder gelukkig mee zijn, wie goede techniek heeft en het gewicht voor lief neemt heeft vast een grijns van oor  tot  oor. 

dit zijn de standen die mogelijk zijn met de openingen:

.90 - 1.10 - 1.20 - 1.30 - 1.40 - 1.55 - 1.65 - 1.75 - 1.90 - 2.05 - 2.13 mm
  • I like it 5
  • Thanks! 1

Valt best mee hoor 🤭

morgen zit ik op stand 6, 1 - 5 waren heel prettig en toch zeer effectief, afwachten wat de rest zal brengen

99DA8007-37B2-47DE-BBAD-DE36579902B5.jpeg

• I like it 5

Ik las enkele reviews over dit scheerapparaat van mensen wiens mening ik hoogacht (ze lijken een vergelijkbare smaak in scheerapparaten te hebben) en besloot Murat te contacteren voor een bestelling. Moest een week of twee wachten omdat ze op dat moment in elkaar gezet werden. Zeer goede communicatie met de maker moet ik zeggen.

Duurde minder dan 48 uur van Turkije naar België. Mooie verpakking, beste wat ik tot nu toe heb gezien. Ik had de Sailor gold ring first gen maar dit is zeker een grote verbetering. 

Tot nu toe nog nooit een verstelbare gevonden die ik echt leuk vond en ik heb er veel geprobeerd. Visueel is het een juweeltje (hoewel veel van mijn scheervrienden het over de top en lelijk vinden vanwege de massiviteit en het gewicht).

De balans is goed (veel beter dan een Pils bijvoorbeeld), hij is zwaar en massief maar ik had geen problemen op plaatsen zoals onder de neus en dergelijke. Ik begon met stand 1 en verhoogde dat bij elke volgende scheerbeurt, ik hield de stand hetzelfde gedurende de hele 3 pass scheerbeurt tijdens de testfase.

Aangezien ik door alle standen ben gegaan tot twee keer rond de punt, zijn voor mij alle standen bruikbaar hoewel voor mij persoonlijk stand 2 tot en met 6 het meest gebruikt zullen worden. Ik ben nog aan het experimenteren wat het beste resultaat geeft, door de standen te verhogen na elke pass of te verlagen.

Slechts één keer heb ik een beetje bloed moeten prikken op stand 8, met de grote opening bleef de hoek van het Feather mes een beetje haken aan mijn oorlel.

De Sailor 2020 zal een plaatsje krijgen tussen mijn favoriete scheermessen (Paradigm, Raw shaving, Blackland, ....). Net als verschillende anderen zou ik graag een Titanium versie willen. De hoge prijs is al vergeten door het plezier dat ik er aan beleef. 

IMG_3764.jpeg.13843e3139a54497322b9049d42436ab.jpeg

• I like it 11

• 3 months later...

Er staan enkele video's met scheerbeurten van de Rocnel Sailor 2021 op YouTube (John shaves) Mijn ervaring is anders (niet om te zeggen dat die van hem niet ok is, het is heel persoonlijk, wilde alleen mijn indrukken geven, YMMV)

Uit nieuwsgierigheid heb ik een Kai mesje gebruikt voor de scheerbeurt van gisteravond en vanochtend. Tot mijn verbazing werkte het erg goed, twee zeer aangename scheerbeurten (gisterenavond stand 5 en vandaag stand 6). Helemaal niet agressief (voor mij dan). 

Niet om als negatief op te vatten, we hebben allemaal onze eigen manier van scheren, maar het verschil in scheerritueel in vergelijking met de video's: Ik werk hooguit een minuut in het schuim (ik weet .... maar dit geeft me betere resultaten dan langer), de hoek is ongeveer hetzelfde maar het grootste verschil is dat ik nooit twee keer over dezelfde plek ga (in de video zag ik dat sommige gebieden wel tien keer over dezelfde plek werden geschoren, nogmaals we hebben allemaal onze voorkeuren maar voor mij zou dat irritatie betekenen, ongeacht welk scheermes of mes). 

Ik heb vanmorgen de 2020 en 2021 vergeleken, nog steeds de voorkeur aan de 2020 maar ze liggen dicht bij elkaar. Een prettige scheerbeurt toegewenst !

IMG_4004.thumb.jpeg.15e96e03744da12c51fe00d4fb7e600b.jpeg

• I like it 7

• 4 weeks later...

@ Snuff  weet jij hoe dat zit met de standen? Ik heb vandaag de 2021 binnen gekregen en als ik daar een mesje in stop en helemaal aandraai, komt het rondje bij de III te staan. Ik zou verwachten dat dit op de I zou komen. Hoe zit dat bij jou?

Geen paniek, ga als volgt te werk: plaats het mesje op de cap en draai die om, zorg dat Rocnel van links naar rechts te lezen is (dus niet op zijn kop)

plaats nu de cap op de krabber ervoor zorgend dat het uitstekend staafje onderaan het handvat van je af wijst, als je deze nu aandraait zal ie goed zitten

• I like it 1
  • Thanks! 1

veel voorkomend, heeft te maken met hoe de draad van de topcap ingrijpt op de rest, na enkele keren doe je dat automatisch. Heel benieuwd hoe je deze vind scheren, de 2020 en 2021 zijn in sneltempo opgeklommen tot de top in mijn verzameling. 

• I like it 1

Ik heb er vanochtend mee geschoren, op de laagste setting (ik hou van mild) en dat scheerde enorm fijn. Ik hou ook van een goed zware (maar dan wel gebalanceerd zwaar) krabber en daar voldoet deze ook aan. Hopelijk heb ik nog een keer een kans om een 2020 te bemachtigen.

• I like it 3

Murat produceert in de loop van het jaar nog enkele 2020 modellen, althans dat liet ie me weten een tijdje terug. en dan hopelijk de langverwachte Ti versie

• I like it 1