Ga naar inhoud
Wilrox

Alweer een nieuweling...

Aanbevolen reacties

Hoi! Mijn naam is Wilfred, 31 jaar oud. Na het lezen over het scheren met een krabbertje, vooral wat betreft irritatie na het scheren, besloten om het maar eens te gaan proberen.

Na het lezen van het forum de volgende bestelling de deur uit gedaan, met dank aan de informatie op het forum:

- EJ DE89

- Proraso scheerzeep groen

- Yaqi tuxedo

- 5tal Rapira platinum lux

- 5tal Personna Blue

Als dit alles binnen is maar eens rustig moet oefenen / testen.

Groeten,

Wilfred

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Wilfred,

Zelf ben ik ook nog erg nieuw hier, maar ik heb er nu al plezier van. Hopelijk geldt dat ook voor jou.

Laat vooral weten hoe je eerste scheerbeurt verloopt, ik weet zeker dat we het allemaal willen weten ;-)

Groeten,

Joost

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom op het forum beste @Wilrox ik weet zeker dat je er veel plezier van zal hebben en jezelf zal afvragen waarom heb ik dit niet eerder gedaan 🤣👍veel scheer plezier gewenst beste man laat ons weten hoe het gegaan is als het zover is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom, veel plezier en prima aankopen. Daar ga je veel plezier van beleven!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom hier!! Markeer deze dag en je (prima) aankoop in je agenda. Over een jaartje; vraag je je af hoe je aan 5 krabbers, 20 zepen, 3 scheerkwasten etc.etc. bent gekomen. Of niet, dan heb je meer ruggengraat dan ik heb gehad (en met mij 80% van de leden van dit leuke forum).

Motivation Hello GIF by Lufthansa Group Communications

• Haha 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zojuist de eerste scheerbeurt gehad. Eerst een warme douche genomen, na het douchen een laagje Proraso preshave gesmeerd als bescherming voor mijn babyhuidje. Lekker in laten trekken terwijl ik begon met het opschuimen van de Proraso groen. Opschuimen ging nog niet helemaal zoals het hoort, schuim was nog wat dun maar goed genoeg om gebruikt te worden. Lekker het gezicht ingeschuimd om daarna de Edwin Jagger DE89 te voorzien van een Personna blue mesje. Scheren ging prima maar toch 2 kleine plekjes op de kin waarbij er wat levenssap naar buiten kwam zetten, in totaal 2 gangen gemaakt met de haardgroei mee. Een goede spat koud water over het gezicht heen om daarna te eindigen met een laagje Niveau aftershave balsem.

Resultaat zou misschien nog gladder kunnen maar voor de eerste keer meer dan tevreden. Irritatie na het scheren is bijna niet aanwezig, dit is toch wel het grootste pluspunt aangezien ik hier normaal met het “modern scheren” toch wel last van had.

qz24z0dibred.jpeg

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Netjes @Wilrox  vooral dat laatste irritatie vrij wat het aangenaam maakt klinkt als een goede start 👍 de zeep opkloppen tot een yogurt structuur helpt als verzachtende barrière tussen het mes en de huid  dat leer je vanzelf met de nodige oefening een uitstekende start 👍

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.