Ga naar inhoud
beepee1972

basic zepen en cremes, goed en goedkoop!

Aanbevolen reacties

Hi allemaal,

Ik had het er laatst met een ander forumlid (kort) over, en ik voel me ook niet echt geroepen om mee te gaan in de "ratrace" naar de ultieme zeep. De ene zeep komt uit een nog duisterder klein gat uit het buitenland dan de ander, en durft er dan ook nog eens een prijs voor te vragen waar een klomp goud bijna jaloers van wordt ;-)

Vandaar de overweging: wie van jullie grijpt ook steeds vaker terug op een reeds lang bestaande zeep met goede eigenschappen, en erg betaalbaar. Hierbij denk ik zelf aan flinke puk voor minder dan €10,- maar eigenlijk nog minder.

Absolute op nummer 1 tot nu toe bij mij is de Arko stick, die ik hier lokaal bij een Turkse super voor €1,- op de kop tikte. Die geur is al genoeg over gesproken, ik persoonlijk kan hem wel waarderen. je moet hem alleen niet in je mond krijgen ;-). De eigenschappen staan wat mij betreft buiten kijf en een lekker schuimpje is in een vloek en een zucht gemaakt. Ook na de scheerbeurt blijft de huid gevoed achter.

Ook de Speick stick scoort goed bij mij. Net zoals de Proraso wit.

Waar ik graag nog eens mee wil scheren in de toekomst is de rode Cella (amandel). Die spreekt me op een of andere manier meer aan de de Aloe vera variant daarvan. Mocht iemand daarvan 1 kilo gekocht hebben (dat kan ook al zag ik) en een stukje daarvan kunnen missen, schroom niet ;-) 

Verder wil ik ook de groene en rode variant van Proraso nog eens gebruiken. Ik weet dat deze zepen een aanslag achter laten op scheergerei, maar ik blijf de geur van de witte variant toch erg aangenaam vinden.

En ik heb gezien dat TFS ook basic zepen heeft voor weinig (rood, geel, groen, blauw). Ben benieuwd of jullie daar ook ervaringen mee hebben.

Verder weet ik dat Lea ook goed scoort onder sommigen van jullie.

En ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort zepen voor budget prijzen. Let wel, goede scheer en verzorgende eigenschappen zijn een must. Over geur valt te twisten. 

PS: GEEN goede ervaringen heb ik zelf met puck van Vergulde hand. Geur vond ik lekker, maar droogt erg snel uit na aanbrengen op de huid en weinig verzorgende en voedende eigenschappen wat mij betreft.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk en lastig onderwerp. Veel Amerikaanse zepen vind ik gehyped en zijn -m.i. - zeker niet beter dan veel Europese zepen die ook nog goedkoper zijn.  Aan de andere kant is bv een MdC een dure zeep maar die raakt nooit op. je haalt er een ongelooflijk aantal scheerbeurten eruit. Maar naar je vraag van 'budget' zepen. Proraso vind ik uitstekend en ik heb nooit iets gemerkt van aanslag. Wit en rood zijn bij mij favoriet omdat ik niet zo van de eucalyptus en mint ben. Ik moet nog de gele en blauwe proberen. Lea creme ben ik zeer tevreden met. La Toja komt hierna maar hoor ook veel hulde. Hasslinger is ook een heerlijke zeep voor weinig geld. Al zijn de pucks klein je haalt er erg veel beurten mee. Bijna alle TFS zijn rond € 10 en goed, net zoals de TGS. Geen top zepen maar ze presteren meer dan gemiddeld.  De Vergulde Hand vind ik te chemisch en dus al jaren niet meer gekocht

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Palmolive scheerstick van 50 gram . 98 cent op drogisterij net.  De crème in een tube is rond de 2 euro.

En dan niet te  vergeten tabac scheerzeep. De navulling is nog net onder de 10 euro. Hoort in geen enkele scheerkast te onbreken.

Bij veel DE scheerder nog zeer geliefd.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begrijp je wel. Persoonlijk koop ik altijd 2 zepen en als ze op zijn, de volgende 2, waarbij ik per zeep rond de €15 zit.

Het nut van veel zepen zie ik niet zo. Je krijgt ze niet op en er staat niet voor niets vaak 12 maanden op.  Kwaliteit gaat op den duur achteruit..

Vind het een beetje zonde van de investering, maar als het meer hobby matig is begrijp ik het zeker.

2 weken terug in Italië zie ik in een grote super ineens Proraso groen liggen voor €2,05. Eën van mijn eerste zepen, dus gelijk gekocht.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook alleen gangbare, goedkopere scheerzepen. Proraso wit en rood bevalt mij goed. Sinds kort ook de Rasozero gehaald van TFS, dit is de goedkopere lijn van TFS. Ze zijn bij Barbiere di figaro te vinden. Ik kan deze ook bij mij in de buurt halen bij kappershop.com.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben ooit begonnen met de zeep van kruidvat. Eigenlijk een prima zeepje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben wel een beetje gevoelig voor zo’n hype 😉 maar met het testen van 70+ zepen de afgelopen maanden vindt ik wel degelijk dat er duidelijk kwaliteitsverschil is zeker in de post shave. Echter hoeft dit niet uit een moeilijk donker hoekje uit een niet uit te spreken land te komen 😉.
Waar ik proraso en tfs wel prima vindt is dit qua kwaliteit niet te vergelijken met Saponificio Varensino, Martin de candre en castle Forbes (om het maar even binnen de EU te houden 😁

waak ik wel erg van onder de indruk was is Mevrouw Soapz Spearmint. Wat lastig op te schuimen maar als je het eenmaal door hebt hele fijne eigeschappen en top post shave! Echt mijn aanrader voor weinig en uit NL! Geloof rond de 7,- kleine puck maar doe je super lang mee! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kijk, dit soort aanraders en tips vind ik leuk om te zien. Ik dacht al dat ik de enige was die niet volledig los gaat op allerlei (veel en dure) zepen. Bedankt allemaal.

En niet te veel zepen hebben snap ik ook wel, heb er pas 5 en weet nu soms al niet wat te kiezen. 

Laat de suggesties maar komen! En tabac heb ik ook, blijft ook een heerlijk verzorgende zeep en genoeg voor de komende jaren!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kreet UEKAZ is ook hier van toepassing.
Het gaat niet om een ratrace of losgaan op (buitenlandse) zepen. Het gaat erom of je van zo’n zeep kan genieten. Zoals @Daan al zei; er is bij de meeste zepen wel degelijk een verschil in kwaliteit. Het is net als met auto’s. Een Trabant brengt je ook naar je vakantieadres in Spanje, maar de rit is zoveel comfortabeler en leuker in een Tesla.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja wat goed is om toe te voegen aan mijn post is dat ik een heel gevoelige huid heb dus voor mij is de post shave het belangrijkste. Voor iemand met een leren huidje is dat waarschijnlijk weer niet van toepassing. 

dat is ook de belangrijkste reden van het proberen van zoveel zepen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Haast zonder geur met Lanoline. Een van mijn best werkende zepen

image.jpg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Daan Bij een gevoelige huid is de voorbereiding ook erg belangrijk. Helaas ook weer een uekaz. Maar ik merk dat pre-shave ook verschil maakt voor mij. Vooralsnog lijkt dit met olie het beste te werken. Maar ook de reiniging vooraf maakt echt verschil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Joost schreef 3 minuten geleden:

@Daan Bij een gevoelige huid is de voorbereiding ook erg belangrijk. Helaas ook weer een uekaz. Maar ik merk dat pre-shave ook verschil maakt voor mij. Vooralsnog lijkt dit met olie het beste te werken. Maar ook de reiniging vooraf maakt echt verschil.

Ja ben ik ook druk mee, olie is dan weer niet mijn ding. Ik heb wat pre shaves die aardig helpen maar wat tot nu toe het beste bij mij werkt is bij goede hydraterende zepen al een beetje van de zeep met veel water een lichte schuim maken en alvast aanbrengen en even in laten werken. 

maar dit raakt een beetje off topic 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
jos schenau schreef 20 uur geleden:

Palmolive scheerstick van 50 gram . 98 cent op drogisterij net.  De crème in een tube is rond de 2 euro.

En dan niet te  vergeten tabac scheerzeep. De navulling is nog net onder de 10 euro. Hoort in geen enkele scheerkast te onbreken.

De Palmolive ken ik nog niet, maar ga ik vast nog eens proberen.

De Tabac was vanochtend weer aan de beurt, ik blijf me daarover verbazen hoe lekker ik die vind qua verzorgende eigenschappen. Voelt als een heerlijk zachte warme deken tijdens het inzepen, maar zeker ook na het scheren erg comfortabel en zacht! Top zeepje wat mij betreft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
JvdK schreef 17 uur geleden:

Het gaat erom of je van zo’n zeep kan genieten.

Zoals @Daan al zei; er is bij de meeste zepen wel degelijk een verschil in kwaliteit. 

Eerste punt: helemaal mee eens! 

Tweede punt: in veel gevallen wel, maar niet altijd. En andersom komt zeker ook voor, dat duurdere zeep echt niet beter is. Ik ben nu net op zoek naar wat meer gangbare en betaalbare pareltjes, en die zijn er ook. Dat is ook een zoektocht, maar met iets andere criteria ;-) 

Bedankt voor jullie reacties!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef 6 uur geleden:

Eerste punt: helemaal mee eens! 

Tweede punt: in veel gevallen wel, maar niet altijd. En andersom komt zeker ook voor, dat duurdere zeep echt niet beter is. Ik ben nu net op zoek naar wat meer gangbare en betaalbare pareltjes, en die zijn er ook. Dat is ook een zoektocht, maar met iets andere criteria ;-) 

Bedankt voor jullie reacties!

Ik mag graag een wijntje drinken. Er zijn wijnen van rond de €5 a 6 die zoveel kwaliteit hebben dat ze eigenlijk  rond de €30 moeten kosten.

Ook wel eens een wijn gedronken van €400, niet echt lekker....

Kortom ik hou ook wel van die pareltjes

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om nog een goede Europese zeep naar voren te brengen,  Ik vind de creme van Lea heel goed en zeker niet duur maar wel met uitstekende eigenschappen.

Wat Arko betreft dit is de enige zeep die ik heb weggegooid, Ik kon absoluut niet tegen de geur en ik wou dit niemand aandoen.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Woodface schreef 14 uur geleden:

Ik mag graag een wijntje drinken.

Ik mag toch hopen dat dat geen relatie heeft met jouw forumnaam 🙊?? ;-)

pern schreef 11 uur geleden:

Om nog een goede Europese zeep naar voren te brengen,  Ik vind de creme van Lea heel goed en zeker niet duur maar wel met uitstekende eigenschappen.

Wat Arko betreft dit is de enige zeep die ik heb weggegooid, Ik kon absoluut niet tegen de geur en ik wou dit niemand aandoen.

Bedankt, Lea staat ook nog op mijn to-do lijstje. De Arko gaat er zo weer aan geloven, ik persoonlijk hou er wel van!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef 9 uur geleden:

Ik mag toch hopen dat dat geen relatie heeft met jouw forumnaam 🙊?? ;-)

Nee gelukkig niet.

Gevolg van verkeerde mesjes, krabbers en zeep😄

• Haha 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Palmolive is absoluut een budget topper. 

Maar voor rond de €10,- heb je ook een lekkere zeep van The Goodfellas' Smile. 

En Arko natuurlijk 😉

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelfs onder de €10,- heb je al te veel keuze is een voorzichtige conclusie na een half jaar klassiek scheren. Leuk!

PS: dit weekend in Duitsland nog even kijken of ik daar nog wat leuks tegenkom...... al was het maar een extra flesje Pitralon voor €4,- (een van mijn favorietjes op warme dagen).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik mis de nivea scheercreme. Ver onder de 10 euro. Prima wat mij betreft. Mijn duurste zeep is 14,99 en kwam helemaal uit Bergamo. Waarschijnlijk in daf vrachtwagen gebracht door een dikke lelijke man met volle baard

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Barbiere di Figaro schreef 6 uur geleden:

Je kunt ook kijken naar minder basic zepen, toch voor een tientje?

Onze BdF-zepen zijn in een pakket van 5 dan beschikbaar.

Zeker, die heb ik ook al op mijn vizier, maar heb nu al regelmatig keuzestress ‘s ochtends , dus eerst maar eens wat opmaken. Ik ga me zeker nog eens melden voor een BDF, TFS of TGS zeepje t.z.t. Bedankt!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.