Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Afgelopen week mijn order van Seifenglatt binnengekregen. Daarin onder andere een potje van Queen Charlotte Soaps, met de geur Queen Charlotte. Als ik het potje opendoe ruikt ik niet heel veel... Jammer. Ik had daar al een paar discussies op B&B over gelezen, waarbij overigens heel sterkt wellus nietus naar boven kwam. YMMV was mijn verwachting. Het zou een combinatie van essentiële olieën zijn met een zoete topnoot, mel bloemige en aardse geuren. Sprak me heel erg aan. Net weer aan het breken geweest in de keuken, dus nu was het tijd om het stof van me af te douchen en te scheren. SOC das in week en gaan.

Laden van de zeep gaat prima. Omdat het de eerste keer is gebruik ik een droge kwast. Minuutje laden en dan opschuimen. Klein beetje water toevoegen en .... waterig schuim. Als ik het op mijn gezicht smeer blijft het niet plakken, ik veeg het met mijn kwast meteen weg. Oke, overnieuw. Nu minder water toegevoegd en dat geeft een perfect dik schuim, bijna pasta. De vorige poging voegde ik op dit punt water toe, dat doe ik nu niet. Hup een dikke laag op mijn gezicht. En wat een bonus! Het schuim ruikt heerlijk, de geur is nu veel sterker geworden. Ik gebruik mijn no name RVS straight nu voor de 2 keer. Prima, alleen ben ik wat onoplettend en "auw" een paar keer. Niet heel erg, want er komt geen bloed. 3 passes en touch ups. Het schuim is wel een beetje aan het verdwijnen... Afgespoeld met warm water en Speick splash opgebracht. Prima huid gevoel en DFS.

Een zeep waar ik nog wel een beetje mee moet spelen. De geur is erg lekker en ik heb een prima huidgevoel, maar het maken van schuim luistert wel wat nauw. Ik moet ook kijken of het schuim tegen het einde van het scheren vaker dunner gaat worden, of dat ik bij het 2e keer laden toch wat te snel ben geweest.

En hier de lijst met ingrediënten: Saponified tallow; water; saponified castor oil and shea butter; glycerin; saponified stearic acid, cocoa butter, and coconut oil; essential oil; saponified avocado oil, palm oil, and olive oil; aloe vera extract; kaolin clay; lanolin; vitamin E

Edited by Guest
Posted

Ik heb goede ervaringen uit de begindagen van QCS met hun producten. Ik heb twee croaps gebruikt, Lavender en eentje met Lime en nog wat, en die werkten uitstekend. Uiteindelijk hebben ze een splitsing gemaakt in zepen en crèmes maar die heb ik (nog) niet geprobeerd.

QCS is één van de weinige artisanale zeepmakers die ook echt iets toevoegen voor de klassieke natscheerder wat mij betreft. Goede review en inderdaad even door blijven spelen; neem de tijd en ik ben ervan overtuigd dat je met uitmuntend schuim op de proppen komt!

Posted
Goede review en inderdaad even door blijven spelen; neem de tijd en ik ben ervan overtuigd dat je met uitmuntend schuim op de proppen komt!

Dat blijf ik zeker doen. Die extra effort heb ik ervoor over omdat ik de geur erg lekker vind. Ik voeg verdere ervaringen in dit draadje toe.