Jump to content

Leresche

Jurre
 Share

Recommended Posts

Bedankt voor de link koen! Had zelf ook al gekeken op die site, maar Frans is niet mijn beste taal dus geen idee wat er allemaal staat.

Is dit een zeldzame krabber? Zoja is het nog wat waard?

Ik hou hem zelf aangezien het een kado van mijn pa is, maar ben wel benieuwd. 

Op websites zoals leboncoin.fr or ebay.fr zie je ze wel nog regelmatig langskomen. En de waarde, ja, is wat iemand er voor geeft natuurlijk.  Ik heb de mijne voor 18,5€ gekocht en dat was een koopje - ik was bereid om meer te bieden.

Hou misschien eens in de gaten wat deze doet

https://www.ebay.fr/itm/Superbe-Ancien-Rasoir-LERESCHE-dans-sa-boite-d-origine-avec-2-boites-lames-neuve/303634340970?hash=item46b2045c6a:g:G6kAAOSw74JfHcYN

Ziet er wel iets betere staat uit.  Maar zelfs dan is dit maar 1 veiling - soms heb je veilingen waar het er echt crazy aan toe gaat, en soms heb je geluk en zijn er geen andere kandidaten. Zou net zo goed kunnen dat er in de vakantieperiode minder gegadigden zijn.

Maar uiteindelijk is de waarde niet zo belangrijk - je hebt een stukje scheergeschiedenis in handen.  Let wel - uit ervaring weet ik dat het erg verslavend kan zijn om de vintage toer op te gaan (ik denk dat ik ondertussen ongeveer evenveel krabbers als zepen heb, totale waanzin ?)

• I like it 1

@Jurre @dhr K de link van dhr K naar OSS brocante  -  de eigenaar van die winkel is  degene die de website over Leresche krabbers heeft gemaakt.  Cha-Wing is de expert inzake Leresche (en meer algemeen, Franse krabbers), onder andere actief op Badger & Blade en het Franse forum rasage traditionnel

• I like it 1

Hoe kan ik deze het beste poetsen? Eerst schoonmaken met dreft en een zachte tandenborstel? Daarna iets van silver polish voor het handvat denk ik.  En waar kan ik de kop het beste meedoen?