Jump to content

Terecht dat ik me aansluit bij dit forum

Joost
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Mijn naam is Joost.

Nadat ik had gepuberd heb ik mijzelf zowel elektrisch als met cardridge geschoren, en allebei was voor mij gewoon zeer onprettig.

Zoals wel meer jongens/mannen ben ik dus uiteindelijk voor een periodieke trim naar stoppels gegaan, en dat is eigenlijk jarenlang zo gegaan.

Tot ik mijn baard liet staan (ringbaard, geen volledige). Daarbij kwam mijn vrouw met de eis dat ik 'm ging onderhouden, en zo kwam dus baardverzorging in huis.

Daar begon mijn zoektocht naar een bevredigend scheerresultaat. Allereerst dus gezocht waarmee ik irritatie voorkom, en uiteindelijk dus besloten dat het klassiek scheren zou helpen.

Uit die zoektocht kwam mijn eerste scheermes, tot nu toe ook nog de enige: een shavette.

Eerste keer met scheergel uit een blik geschoren, daarna snel bij het kruidvat toch maar een kwastje en een zeepje gehaald.

Onderhand nog een betere kwast aangeschaft, en het scheren lukt al bijna pijnvrij. Dus ik heb sinds dit jaar een fijne nieuwe hobbie erbij.

Ik hoop dat ik hier een leuk gezelschap zal leren kennen, en zal uiteraard daar waar ik mij geroepen voel mijn steentje bijdragen.

Groetjes!

Joost

• I like it 2

Wat een fijn en warm welkom hier. Momenteel ben ik nog even het forum aan het afstruinen om te zien waar dingen staan. Ik heb nog niet echt de plek gevonden waar de shavette ervaringen te vinden zijn.

• I like it 1

Joost schreef 3 uur geleden:

Wat een fijn en warm welkom hier. Momenteel ben ik nog even het forum aan het afstruinen om te zien waar dingen staan. Ik heb nog niet echt de plek gevonden waar de shavette ervaringen te vinden zijn.

Met de zoekfunctie (vergrootglas rechtsboven) zoeken op 'shavette' en er gaat een wereld voor je open! ?

JeroenP schreef 39 minuten geleden:

Met de zoekfunctie (vergrootglas rechtsboven) zoeken op 'shavette' en er gaat een wereld voor je open! ?

Reeds gedaan, maar dat valt me nog best tegen. Ik snap het wel, krabbers en SR zijn gangbaarder scheergerei.

koenfucius schreef 19 minuten geleden:

zoek ook eens op kamsori, feather artist club, en dergelijk, misschien levert dat wel iets op naar je gading

zie bijvoorbeel dit draadje

...

Dat is een leuke vondst! die ga ik vanavond op mijn gemak bestuderen.

Bedankt voor de zoekterm-tip!

• I like it 1

Joost schreef 10 uur geleden:

Nou, speciaal voor jou ?: het scheergerei voor de SvdD morgenochtend:

IMG-20200725-193452403-01.jpg

Uiteraard met de ultieme pre-shave: