Jump to content

Aan boord ...

Guest JanWinters

Recommended Posts

Guest JanWinters

Hoi allen,

Enkele maanden geleden heb ik me al geregistreerd op dit forum. Ondertussen veel gelezen en dan is het nu maar eens tijd om mezelf voor te stellen.

Ik ben Jan, 50 jaar oud. Scheren is nooit iets geweest waar ik lol aan beleef (nog steeds niet echt trouwens). Een noodzakelijk kwaad. In de loop der jaren heb ik veel scheermethodes geprobeerd. Diverse elektrische scheerders, vele multimesjes. Het resultaat was altijd hetzelfde: een zere huid waar niet tegenop te smeren viel.

Enthousiast gemaakt door bezoekjes aan de diverse scheerfora ben ik begin 2012 overgestapt naar een safety razor. Ik heb een mooie, glimmende Parker 98R gekocht met een leuk probeerpakket van 10 merken en soorten scheermesjes. Voor mij was het resultaat hetzelfde als met de overige methoden, die zere huid is nooit weggeweest. Wel kreeg ik er een bonus bij in de vorm van een dagelijks bloedbad. Ik ben doorgegaan, omdat ik zeker 'wist' dat het mijn techniek was die voor de problemen zorgde en dat het beter moest worden. Dat was toch de belofte van 'iedereen'?

De Parker heb ik na een paar maanden toch maar aan de kant gelegd en ben weer Gilletteklant geworden, Mach 3 Turbo. Ongeveer een half jaar geleden kreeg ik van Eric (BdF) de tip om een ander mes met andere mesjes te proberen. Ik ben hem nog steeds dankbaar. Een mild mes (Feather Popular) met vergevingsgezind mesje (Softi, Dorco) maken dat mijn huid het scheren doorstaat zonder jeuk en schraalheid. Scheren is nog steeds geen hobby, maar zou dat best eens kunnen worden :D

Dit is een leuk en interessant forum. Mijn dank aan iedereen die me de afgelopen tijd veel leesplezier heeft bezorgd.

Groeten,

Jan

Scheren is nooit iets geweest waar ik lol aan beleef (nog steeds niet echt trouwens). Een noodzakelijk kwaad.

Welkom Jan,

bovenstaande quote is eigenlijk ook altijd mijn idee geweest. Liever niet dan wel, maar alle info die ik ondertussen op dit forum heb gelezen maken mij erg nieuwsgierig naar klassiek nat scheren. Zelf moet ik nog een paar weken wachten tot mijn verjaardag, want dan krijg ik mijn eigen beginners DE setje en kan echt ergens over gaan meepraten