Jump to content

Pas op! Volledige onzin

Daan
 Share

Recommended Posts

Ik kan even geen kopje vinden waar ik dit kwijt kan maar als die er wel is voel vrij dit topic te verplaatsen. 

vanaf deze week is er een site online die via marktplaats adverteert en beweert een zelf ontworpen krabber op de markt te zetten. 

het gaat hier echter om een goedkoop Alibaba exemplaar zie screenshots hier onder. 

gr Daan

3B56D369-8FC7-4984-B302-C63480DEF228.thumb.png.ff030c5f23e0b6ac0564f826af12ded4.pngCA6D2FD2-DB37-4FAD-9324-907543785363.thumb.png.f2fd2e30fdeea9aeacac35bec0d33245.png53B2006B-8B2C-451C-83D9-690EA67735DA.thumb.png.ca35aef0cf91e376c0f0017e46afaaf5.png

1AB24C84-7F3D-4E94-9FEF-289825E59EB5.png

Edited by Daan
Wat spelfouten verbeterd.
  • I like it 4

JeroenP schreef 2 uur geleden:

Zal ze even wakker schudden.

Ze zijn vrij volhardend

8BD8BD16-347D-4588-806C-73CE699D2C72.jpeg

en een vrij snelle reactie, daar komt de aap uit de mouw. 

2EC73B9C-5EFE-4DEA-AFC5-B604B0BF4437.thumb.jpeg.b7e5926be11375b5172eeca8f4d66bd7.jpeg

• I like it 2
  • Haha 1

Bonanza schreef Zojuist:

Volgens mij is het merendeel van de scheerproducten van Chinese makelij.  

Niet alleen scheer producten? En er zitten ook prima producten tussen (neem golddollar) wellicht is dit ook een prima krabber, maar als je pretendeert 2 jaar aan de ontwikkeling te hebben gewerkt en het een Alibaba product is van 5 tot 7,- is het naar mijn mening wel een beetje bijzonder..  

• I like it 2

Bovendien is het logo en de naam Shelby erg origineel....

Doet me denken aan een populaire Netflix serie die zich afspeelt in voornamelijk Birmingham omstreeks het begin van de 20e eeuw en het wel en wee vertelt van een familie die zich middels criminele activiteiten opwerkt tot in de hogere klassen van de samenleving....

• I like it 2

Kitchen schreef 23 minuten geleden:

Bovendien is het logo en de naam Shelby erg origineel....

Doet me denken aan een populaire Netflix serie die zich afspeelt in voornamelijk Birmingham omstreeks het begin van de 20e eeuw en het wel en wee vertelt van een familie die zich middels criminele activiteiten opwerkt tot in de hogere klassen van de samenleving....

Peaky Blinders idd...

(Had overigens nog nooit van die serie gehoord maar op scheersalon.nl staat een blog over die serie... Zal toeval zijn, of de heren van Shelby Original hebben zich wellicht gewoon afgelopen 2 jaar dan goed ingelezen in de verschillende fora en winkels ?)

En verder ja... ik denk dat heeeel veel bedrijven met name niets meer zijn dan leuke story telling met private label producten..

• I like it 2

Toeval geloof ik niet zo in. Klinkt leuk hoor, maar 2 jaar? Wat heb je gedaan dan? Het logo is bijna een 1 op 1 kopie en anders zeer ernstig geïnspireerd op de hoofdpersoon Tommy Shelby en de naam spreekt voor zich.

Ik heb al meerdere ‘merken’ gezien die zich hebben laten inspireren door deze serie. Kleding, drank, mancave accessoires. Helemaal geen punt natuurlijk, maar kom dan niet aan met een kulverhaal over 2 jaar ontwikkelen en vervolgens een ‘gejatte’ naam en logo en een goedkope Chinese krabber proberen te vermarkten voor  ongeveer 20x de waarde.
Wat ik me nou net ook nog afvraag....die 3 heren op die foto, zouden dat daadwerkelijk de mensen zijn hierachter? Of zijn deze heren ook niet gewoon een geleende foto van het net? Zou me niks verbazen.

Edited by Kitchen
Schoot nog wat te binnen
  • I like it 1

Goed werk Daan!

Dit ruikt naar mijn smaak meer naar oplichting (volksverlakkerij) dan naar een verdienmodel.
Dan ruik ik liever een lekkere scheercreme....

• 4 weeks later...

Holy!

Het komt er dus op neer, dat als je je maar aanmeldt als onderneming bij Alibaba (hetgeen vooral lastig is als je het niet wilt vanwege de dagelijkse aanbiedingen) en je legt contact met de producent van die krabbers, dan heb je in de ogen van the authentic shave al een reden om dat op deze manier leugenachtig in de markt te zetten.

Triest, maar wei trapt daar dan nu in? Of je bent onbekend met het natscheren, dan begin je nooit met een krabber voor zo'n bedrag, of je bent er wel bekend mee en dan zou je dit snel doorzien.

Maar ja, met zo'n marge heb je ook maar een paar klanten nodig.

Iemand al eens doorgezocht op wie daar achter zitten?

Barbiere di Figaro schreef 48 minuten geleden:

Holy!

Het komt er dus op neer, dat als je je maar aanmeldt als onderneming bij Alibaba (hetgeen vooral lastig is als je het niet wilt vanwege de dagelijkse aanbiedingen) en je legt contact met de producent van die krabbers, dan heb je in de ogen van the authentic shave al een reden om dat op deze manier leugenachtig in de markt te zetten.

Triest, maar wei trapt daar dan nu in? Of je bent onbekend met het natscheren, dan begin je nooit met een krabber voor zo'n bedrag, of je bent er wel bekend mee en dan zou je dit snel doorzien.

Maar ja, met zo'n marge heb je ook maar een paar klanten nodig.

Iemand al eens doorgezocht op wie daar achter zitten?

Is vrij normaal, mijn ouders hadden laatst een filter gekocht voor hun intex zwembad. 20 euro voor zo'n filter, op aliexpress kreeg je precies hetzelfde filter voor 3 euro (inclusief verzending.) 

Bol.com staat vol met producten die je op aliexpress krijgt met als enige meerwaarde dat je het sneller in huis hebt, betaal je dan ook vaak heel veel procent meer voor. 

Het vervelende wat ze met dat scheermes doen, is dat ze doen alsof ze het zelf ontwikkeld hebben. Maar ik zie dat niet veel anders dan lui die voor 3 euro iets inkopen en dan voor 20 verkopen. En dan is het 3 euro als ik het koop op ali, als zij het in bulk kopen krijgen ze vast korting komt het misschien op 2 euro de filter. 18 euro winst. 

Zat mensen met badjes en filters, verkoop er maar eens een stuk of duizend op een zomer. Dan heb je 18 duizend euro.  En ze verkopen dan meer van die producten dus die worden slapend rijk. Met de kracht van bol.com en het goedkoop laten komen bij ali en dan enkel de prijs omhoog bumpen kom je ver. 

Ja, wat jij "vervelend" noemt is domweg mensen om de tuin leiden.

Je pretendeert authenticiteit, eigen ontwikkeling, kwaliteit en vaart mee op de golven van natscheren en al wat maar in je kraam te pas komt en het is - zoals de titel ook al stelt - volledige onzin.

Maar, als je even doorzoekt op het adres, dan snap je wel dat dit de jongens van het snelle geld zijn. Denk dat je over 6 maanden niet hoeft aan te kloppen, als deze krabber zou gaan roesten, kapotvalt, het DE-mesje niet meer goed klemt of iets anders.

• I like it 1

Dat is het probleem in Nederland, voor een rechtszaak moet je minimaal schade hebben van een x aantal euro. Zo'n scheermes gaat niemand een rechtszaak voor beginnen, tenzij je dan met zo'n groep samenkomt. Dan kom je wel aan een hogere waarde. 

Triest maar helaas gangbare praktijken.

Ook bij natscheer producten. Een paar voorbeelden: Stirling die hun Made in the USA krabbers moest uitstellen omdat bleek dat een partij uit china met fabrieksfouten aankwam.... RazoRock GC die volledig Made in Canada waren tot men vond dat de grepen uit China kwamen en nu alleen adverteren dat de koppen in Canada gemaakt worden... De Canadees (naam inmiddels vergeten gelukkig) die een copie van de Gibbs in SS ging maken, uiteraard Made in canada maar ruzie kreeg met de Chineze producenten en nu wordt die Gibs kloon door Yaqi verkocht.... Simpson met hun chineze synthetische haren van de Trafalgar, die uiteraard een eigen ontwikkeling van Simpson is.... De Rex ambassador Made in the USA rechtstreeks uit Pakistan... enz enz enz Het is niet altijd illegaal maar wel steeds op het randje van het betamelijke

• I like it 1

Barbiere di Figaro schreef 3 uur geleden:

Als je ze moet geloven (wat ik niet doe) hee veel

slechts mijn 4e mail van vandaag. (Heb me voor de lol aangemeld op de nieuwsbrief) 

6BE8DFC5-C471-4890-A4BC-676AF653FF26.thumb.png.a5da1ad66b206629c89d07a40a761b3a.png

Don't worry @Daan, dat past er natuurlijk geheel bij. Als de bestellingen binnenstromen (wij hebben ook wel eens van die weekends...) dan heb je in ieder geval GEEN tijd meer voor nieuwsbrieven...

Wat wel jammer zou zijn, als een soort neveneffect, dat als er straks wat nieuwelingen hier komen, die zeggen dat ze een mooie krabber gescoord hebben, waarvan dan blijkt dat ze die voor 10% van de prijs ook rechtstreeks hadden kunnen halen, dat ze dan wel weer snel de lol er van af zullen krijgen.

• I like it 2