pjdevos Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 (edited) Al een hele tijd geleden bij een bestelling bij shaving.ie ook wat Razorock producten toegevoegd. Ik heb er al diverse gebruikt en kwam er snel achter dat deze gelijk zijn (voor zover ik dat kan bepalen) aan de TFS zachte zepen, zelfde geuren, zelfde consistentie, zelfde ingredienten, beide uit Italië. Bee's Knees eigenlijk meteen in de kast gezet. Gisteren las ik ergens dat dit een tallow zeep zou zijn, en inderdaad op de ingrediëntenlijst na stearic acid staat tallow. Vandaag dus maar eens proberen. De zeep heeft een hele lichte geur. Er wordt vaak gezegd dat dit honing zou zijn, ik noem het bloemtjes of bloesem. Best wel lekker. Mijn ervaring met TFS zepen is dat deze maar erg weinig water nodig hebben, dus met een relatief droge SOC das begonnen. Het is wel een klein potje, dus bij het laden komt er veel op de rand te zitten. Alles verzamelen en opschuimen. Er is meer water nodig dan ik had verwacht, ik voeg steeds een paar druppels toe en dan opeens die verandering in het gevoel bij het opschuimen en een heerlijk dik schuim. Als ik het opbreng voelt het ook lekker dik en het ruikt heerlijk. Het is lente en ik loop door het park in Haarlem, dat vol staat met bloesembomen (jeugdsentiment). Geschoren met mijn Weber DLC met een Lada mesje. De eerste keer dat ik een Lada gebruik. Drie passes, met touch ups op mijn hals. BBS op een paar kleine plekjes na, met een prima gevoel. Geen sneetjes. Mesje doet het ook goed. Met warm water afgespoeld, afgedroog en Jaguar Aftershave Splash. Het flesje heb ik al zeker 20 jaar en af en toe vind ik het weer. Nu nog steeds een lekker gevoel, zachte huid. Ook deze zeep is erg lekker. Ik vind alle TFS en afgeleiden lekker, dus geen verrassing. Nu met tallow. Ik zou ze naast elkaar moeten gebruiken om te bepalen of de tallow het verschil maakt. Mijn SOC das heb ik 2 nachtjes geleden in de azijn laten weken. Voor mijn gevoel is hij nu zachter en geeft hij meer schuim vrij. Hier dan de ingrediënten: stearic acid, tallow, water, cocos nucifera, potassium hydroxide, sodium hydroxide, fragrance, potassium carbonate, cera alba. Edited November 15, 2013 by Guest
DoubleB Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 (edited) Bedankt voor weer een fijne review! Razorock wordt idd deels gemaakt door TFS. Edited November 15, 2013 by Guest
Marcel Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Weet je zeker dat deze door TFS geproduceerd wordt? Bj mijn weten zijn er maar 4 Razorock zepen die door TFS worden geproduceerd, namelijk de zepen uit de La Famiglia lijn. Allen plantaardig. Tenzij TFS ineens tallow is gaan gebruiken.
DoubleB Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Foutje bedankt, moest nog een woord tussen. Bedankt voor de oplettendheid, Marcel!
pjdevos Posted November 15, 2013 Author Posted November 15, 2013 Tenzij TFS ineens tallow is gaan gebruiken. Het zou kunnen dat TFS wel de producent is en de speed op specs van Joe maakt. Ik heb daar geen harde info over, het is alleen dat de zeep wel heel erg TFS uitstraalt. Maar ik ben wel nieuwsgierig waar de zeep dan daadwerkelijk vandaan komt.
Marcel Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Als je een beetje gaat rondsnuffelen op de grote Engelstalige forums vind je daar wel info over, RazoRock heeft meerdere producenten die zepen voor ze maken. Het zijn geloof ik allemaal italiaanse fabrikanten, dus die link is er zeker.
Barbiere di Figaro Posted November 15, 2013 Posted November 15, 2013 Het was voor Razorock destijds vooral interessant om de link met TFS te leggen, omdat iedereen enorm gecharmeerd was van de TFS Bergamotto Neroli en Tabacco Verde. Daarmee was de marketing wat eenvoudiger geworden zeg maar.... Andere producenten zullen minder bekend zijn dan TFS en dan heeft het leggen van de link geen toegevoegde waarde.
Recommended Posts