Ga naar inhoud

Open mes of shavette

Jurre
 Delen

Aanbevolen berichten

Op 15-7-2020 om 01:56, Jurre zei:

Levertijd had ik niet over nagedacht.  Maargoed, liever wachten op iets goeds dan snel iets minder goeds krijgen.  

Stenen ga ik nog niet aan beginnen, eerst kijken of het bevalt. En inderdaad vragen of iemand anders op het forum voor me kan slijpen is ook een prima plan.

Nou is het grote wachten dus begonnen!

Je eerste vraag is al beantwoord door denk ik. Zelf wel eer met een Artist club shavette begonnen en daar goed mee leren scheren. Ik vond dat dat de overstap naar open mes wel hielp (dat zal niet iedereen met me eens zijn)Het onderhoud valt erg mee. Zelf laat ik mijn messen de eerste keer goed slijpen en daarna kan ik het met een finisher redden als hij gaat trekken (of een strop if balsahout met crox). Dat is niet zo moeilijk te leren. Verder een strop, begin maar met een goedkope. Er zijn zat forumleden die je aan een goedkoop goed geslepen mes kunnen helpen om het te proberen. Je wordt hier geen oor aan genaaid. 

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het geval iemand de drang niet kan weerstaan heb ik een open mes in de markt geplaatst die kwa vorm en grootte ook geschikt is voor een beginner. Zonodig mag het mes na enige tijd zonder kosten opnieuw slepen worden, wel porto betalen.

wat betreft een strop, een goedkope strop is meestal slechts 2 inch breed, mocht je iets breder willen, is wel prettiger, dan kan je op Etsy er een kopen van 70 mm breed voor iets meer geld

1624CEA2-66EE-46E8-8CEB-FFE600B7F329.thumb.jpeg.9e41ded702fc54817a77bfadf5afde88.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 8-7-2021 om 19:30, beepee1972 zei:

Heb je een tip voor relatief veilige mesjes voor beginnende shavette gebruikers? Hoewel ik vrees dat ik de wat mildere mesjes niet meer heb liggen….

Feather heeft voor de artist club proguard mesjes, daar zit een beschermdraad omheen, dat voorkomt snij incidenten.

Zelf ben ik meteen met de professional mesjes begonnen en niet veel sneetjes opgelopen. Bevallen zeer goed en gaan erg lang mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.