Jump to content

SvdD van maandag 13 tot en met zondag 19 juli

koenfucius
 Share

Recommended Posts

Vinolia

Merkur 37C

Lamix Platinum Plus Pro 5

Clubman Pinaud ASL

Eerste kennismaking met de vintage Vinolia scheerstick liep niet van een leien dakje. Moeilijk om de geur te omschrijven omdat deze zeep al zo oud is maar ik hoop door ze enkele keren te gebruiken dat de geur wat beter uitkomt. Het is ook wat zoeken welke methode ik zal gebruiken om een schuim te bekomen. Vandaag zonder kwast op het gezicht aangebracht en met de handen en water ingewreven. Dat ging op zich wel ok maar je moest je snel scheren omdat de zeep rap uitdroogt op de huid waardoor het mesje moeizamer over de huid glijd. Dat gaf me een klein beetje irritatie op de wangen. Na het scheren voelde de huid wel heel zacht aan. Fijne dag!

7CCF7D01-7135-4612-86D3-906997E88535.jpeg

• I like it 11

Thiers issard 69 model 55

net opgeknapt maar qua gevoel niet mijn mes ? wel scherp genoeg maar gewoon geen fijn gevoel. Halverwege overgestapt op mijn heljestrand.
toch een voorkeur voor wat zwaardere messen. 

zal hem later vandaag met mij jardy aanbieden op de markt.. ?

Stirling syntheet

stirling Island man

Stirling frost drops (Leuk spul om mee te spelen.)

Pr invictus aftershave 

rapha post shave lotion

D1B2282B-8D6B-4025-82BA-F7713EA4CD26.jpeg.f10bff7f66d7c00e19c44d62ec8ab827.jpeg1AC6B805-BB2B-4A01-B2B0-D89EF59225DC.thumb.jpeg.edf43977135f93023e9e8af48f3e99d7.jpeg

• I like it 10

@koenfucius, dit heb ik ook gedaan. De stick eerst onder de kraan gehouden om deze te activeren en dan rechtstreeks op het gezicht aangebracht. Dan heb ik mijn handen nat gemaakt en mijn gezicht en hals goed ingewreven. Morgen ben ik van plan om mijn kwast te gebruiken ipv mijn handen zoals je aanbeveelt.

• I like it 3

SvdD 20200713.
.
AXJgMc6.jpg
.
Noxzema "Protective Shave".
Vintage kwast / Maggard synth.
TGS "Lemon Mint" scheerzeep.
Vintage Souplex / Stork Ti "Classic" greep.
MEM SuperSilver Platinum (4).
Figaro after shave eau de toilette gel lotion.

• I like it 9

image.png

Zo blijkt wel weer, oefening baart kunst!

Eindelijk de nek zo goed als glad (weerszijden een half pink-kootje wat niet glad is) en 0 burn, geen bloed. Gewoon een gruwelijk lekkere shave!

Eindelijk de juiste combo van hoek, druk en aanzet onder de knie met dit ding. Eindelijk een keer dat mijn handen goed samengewerkt hebben met mijn kop en er een zo goed als perfecte shave uit gehaald hebben.

Stiekem best trots op mezelf *geeft zichzelf schouderklopje*

Op naar de volgende shave, kijken of we dit nog eens kunnen herhalen!

• I like it 12

Gillette tech alu met ss greep

Voshkod (4)

ŌKU Serrano

SV bowl

Myrsol emulsion pre

SV 70th anniversary

SV manna di Sicilia AS

AdP Colonia pura EDC (sample)

Fris en glad. De tech is een fijne krabber

13-7-20.jpg

• I like it 11

Na de lofzang van @Levi op the Nomad van Zingari Man heb ik mijn sample ook nog maar eens erbij gepakt. Ik vroeg me af waarom ie bij mij niet zo aan was geslagen. Helaas kreeg ik er ook deze keer geen goed schuim van, dat was me de vorige keer ook niet gelukt. Qua geur heerlijk, puur en niet te complex. Ik ben of te gierig geweest, of heb er teveel water bij gedaan, wat me over het algemeen toch niet snel gebeurd.

Resultaat was wel prima, maar ik ben van m'n Muhle dan ook niet anders gewend.

jOELlQ7US0GQ2XLRxny3PA.jpg

• I like it 9

@Rudi, ik heb een synthetische kwast gebruikt en verkreeg vlot een vol dik schuim zonder al te veel water te gebruiken. Ik merk dat een synthetische kwast toch beter werkt dan een das voor samples.

• I like it 2
  • Thanks! 1

Levi schreef 1 uur geleden:

@Rudi, ik heb een synthetische kwast gebruikt en verkreeg vlot een vol dik schuim zonder al te veel water te gebruiken. Ik merk dat een synthetische kwast toch beter werkt dan een das voor samples.

Ik heb nog een beetje over, probeer het morgen met een synthetische.

• I like it 1

Yaqi Marble 24mm Tuxedo

Vinolia

Parker 55SL-GR

Lamix Platinum Plus Pro 5

Old Spice Hawkridge 

Een veel betere scheerbeurt dan gisteren met de Vinolia scheerstick. Een romige scheerschuim bekomen met de kwast en dat gaf voldoende glijding voor een glad resultaat. Over de geur kan ik niet veel zeggen het is vooral een poederige geur met een heel lichte roos toets. Je kan niet verwachten achter al die jaren dat de geur nog goed zit. Fijne dag kerels.

E020C50F-257F-430C-9120-5A509F853B91.jpeg

• I like it 6

IMG-20200713-081837237-01.jpg

Prima scheerbeurt! Omdat de AS niet geshipt mocht worden heb ik zelf maar een EDP getapt ? .

Razor: Gillette HD500
Blade: Astra Superior Stainless (blauw)
Brush: Omega Pura Setola 11137
Pre-Shave: Warm water
Lather: Phoenix and Beau Albion
Aftershave: Ingrid's Parfumbar LE 108
Additional Care:
  Phoenix and Beau Albion - Post Shave Lotion 

• I like it 7

Absoluut een beter resultaat vandaag in vergelijking met gisteren door minder water en een synthetische borstel. Ben echter nog steeds niet echt onder de indruk van het schuim wat ik opgeroepen krijg met Zingari Man.

Gisteren mijn laatste mesje Gillette Silver Blue weg gedaan, daarvan in de plaats nu Astra Groen. Daarvan wel een beetje onder de indruk. M'n huid is duidelijk wat gevoeliger na de scheerbeurt dan ik gewend was met de Gillette mesjes. Morgen maar iets voorzichtiger zijn. Nochtans geschoren met 1 van mijn mildste krabbers. En een sample leeg!

Fijne dag allemaal.

eVJPw3HcSmWBzb3q%WEPBw.jpg

• I like it 8

Shavette AC kloon

ŌKU Serrano

Declaration grooming Sellout

Extro Pirata AS

SMN Colonia Russa EDC

Met de shavette gaat het veel soepeler dan met open mes. Geen idee waarom. Eerste keer DG zeep. Eerste indruk is niks bijzonders. Typisch een tallow zeep met vrij zwakke geur. Het eindresultaat is glad en fris

14-7-20.jpg

• I like it 8

SvdD 20200714.
.
B9ZYbA3.jpg
.
Proraso "Azur Lime" pre-shave crème.
J&T® katalox / OUMO Brush imitation silvertip synth.
Proraso "Azur Lime" scheercrème.
Timeless Ti 0.68 OC / Stork Ti "Anaconda" greep.
MEM SuperSilver Platinum (5).
Proraso "Azur Lime" ASB.

• I like it 9

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.