Ga naar inhoud
Daan

Super iridium vs derby premium vs?

Aanbevolen reacties

Hoi allen, 

graag maak ik gebruik van de uitgebreide kennis die hier aanwezig is! 

ik ben begonnen met scheren met de Derby premium 100 pack en nu aan het kijken of er nog wat fijners op de markt is. Na over derby gelezen te hebben zou zo’n beetje alles beter moeten zijn maar ik heb alleen In de super iridium Zijn gelijke gevonden. (Misschien zijn de ervaringen vanuit derby groen vind ik ook niks)

ik heb een zware snelle en dikke baardgroei en een erg gevoelige huid (lekkere combi😔)

geprobeerd:

feather: te scherp en agressief voor mijn huid 

Kai ook te agressief  

voskhod kwam maar moeizaam door mijn baas 

supermax super stainless kwam ook maar moeizaam door de haren

Rapira super platinum gaf geen soepel gevoel! 

hebben jullie nog suggesties die niet zo agressief zijn als Kai en Feather maar wel zo ‘smooth’ als derby premium en super iridium? 

(Zou graag alles proberen maar mijn nek ziet er al snel uit als een aardbei en zal een te uitgebreide zoektocht niet waarderen)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Astra groen en Polsilver zijn mijn favoriete mesjes. Ik heb ook dik haar met gevoelige huid en deze mesjes scoren het best. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zelf ben ik op het moment erg te spreken over Gillette Perma Sharp Super. Scherp, maar redelijk smooth. 

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Astra Groen, Perma-sharp, Gillette Platinum zijn tot nu mijn favorieten. Heb er wel nog flink wat uit te proberen, dus dat wijzigt mogelijk nog. Voskhod doet het bij mij ook aardig, maar minder lang (vind ik niet erg)

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als aanvulling op de bovenstaande adviezen kan ik de gllette Ruby en de Lord classic aanraden.  Deze bevallen beide beter dan de Derby premium

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind mesjes zo persoonlijk dat ik geen aanbevelingen zou doen. Volgens mij moet je ze gewoon allemaal uitproberen @Daan 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dhr K schreef 7 minuten geleden:

Ik vind mesjes zo persoonlijk dat ik geen aanbevelingen zou doen. Volgens mij moet je ze gewoon allemaal uitproberen @Daan 

Dat was ook de bedoeling maar ik heb echt teveel last van verkeerde mesjes. Geen pretje om alles uit te proberen. Dus ik hoop dat mensen die derby premium en wizamet super iridium fijn vinden mij wat tips kunnen geven om het zoek gebied te verkleinen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dhr K schreef 12 minuten geleden:

Dat is inderdaad zo, het hangt ook af van welke krabber je gebruikt. Wat in bijvoorbeeld een Game Changer fantastisch scheert kan in een Piccolo tegenvallen. Het beste is te experimenteren en uiteindelijk weet je wel welk mesje je het liefst hanteert en in welke krabber het best past.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

voor mij is de wizamet super iridium nummer 1, gebruik ik bijna overal.  Derby Premium vind ik niet aangenaam. 

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gillette Nacet zijn wel de moeite waard.

Zelf vindt ik die derby Premium ook geweldig.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Johnweggo schreef 6 minuten geleden:

Gillette platinum is voor mij een favoriet

Ja die heb ik er net ingestopt en bevalt ook erg goed! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een beetje laat, maar ik heb ook een zware baardgroei i.c.m. een gevoelige huid. Tot nu toe ben ik heel blij met mijn PolSilver scheermesjes. De mesjes leveren tot nu toe mooie resultaten zonder mijn huid te irriteren. Misschien kan jij ook een keer deze mesjes bestellen en uitproberen of het voor jou de gewenste resultaten levert. Succes!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@DiddyKong ja die heb ik ook liggen en zien er exact hetzelfde uit als de wizamet super iridium tot aan de was puntjes die het papiertje dicht houden. Voor mij persoonlijk scheer ik dan fijner met de wizamet dacht dat het tussen mijn oren zat maar ik begreep dat @koenfucius het zelfde ervaart. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk weetje: leg eens een Derby mesje en een Polsiver precies op elkaar (pas op je tengels). 

Zoek de verschillen.....die er niet zijn. 😉

Gekheid maar er zit wel een kern van waarheid in; het DE mesje is hetzelfde, maar de ervaring is anders. 🤯

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Interessant ja, enorm persoonlijk die ervaringen.

Ik hoor van velen dat astra gewoon goed zou zijn, maar voor mij voelt het echt erg pijnlijk om ermee te scheren.

Er wordt vaak over scherp en aggressief gesproken, maar ik heb geen idee wat dit precies betekent voor het gevoel.

Ik was wel enorm verrast toen ik een gele gilette  7o'clock gebruikte, die gleed gewoon door mijn haren en ik voelde er bijna niets van.

Zoals velen zeggen: het is persoonlijk, dit is een stukje van mijn ervaring. En het enige dat je kunt doen is uitproberen.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het grootste verschil tussen mesjes zit m in de dikte van het gebruikte staal en de coatings die gebruikt worden. Een klein - miniem - verschil in dikte maakt al veel uit in beleving en buigzaamheid van het mesje.Er zit volgens mij ook verschil in scherpte, maar dit is gokken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Joost schreef op 26-7-2020 om 00:37:

Interessant ja, enorm persoonlijk die ervaringen.

Ik hoor van velen dat astra gewoon goed zou zijn, maar voor mij voelt het echt erg pijnlijk om ermee te scheren.

Er wordt vaak over scherp en aggressief gesproken, maar ik heb geen idee wat dit precies betekent voor het gevoel.

Ik was wel enorm verrast toen ik een gele gilette  7o'clock gebruikte, die gleed gewoon door mijn haren en ik voelde er bijna niets van.

Zoals velen zeggen: het is persoonlijk, dit is een stukje van mijn ervaring. En het enige dat je kunt doen is uitproberen.

Agressief ook vaak in combinatie met de krabber. Naarmate je meer van het mesje ziet zal de krabber agressiever zijn.  Het mesje zelf kan dan scherp zijn, maar toch ook vergevingsgezind, hetgeen voor mij een fijne combi is. Dat zou goed te maken kunnen hebben met de dikte van een mesje. Dat iets dunnere mesjes nog niet iets meer meegeven dan iets dikkere mesjes en daardoor als meer vergevingsgezind ervaren worden. In ieder geval klopt het grosso modo wel, dat iedereen zo zijn persoonlijke voorkeur heeft, maar sommige mesjes lijken dan wel voor eenieder te werken terwijl anderen voor maar heel weinig een fijne scheerervaring geven.

Maar, ik denk dat je na een uitgebreide preshave en goed warm aanbrengen van een dikke mooie laag zeep met de meeste mesjes wel goed uit de voeten kunt, terwijl even snel scheren met net niet voldoende schuim en net teveel haast ook met het beste, meest vergevingsgezinde mesje niet fijn is.

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.