Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb interesse in de Feather AS-D2 , zijn er hier scheerders die met deze krabber ervaring hebben, of deze eventueel te leen hebben (of te koop)?

Posted

Feather mesjes doen het hier heel goed in, eenmaal de juiste hoek gevonden fantastische scheerbeurt, beste resultaat krijg je als je deze krabber een tijdje exclusief gebruikt tot je jezelf de techniek eigen hebt gemaakt, succes!

ps. De Feather WS-D2S vind ik prettiger vasthouden 

• I like it 1
Posted

Nieuw zou ik hem ook niet kopen maar met wat geduld vind je hier of daar wel een exemplaar die te koop aangeboden word.

• I like it 1
  • 5 months later...
  • 3 years later...
Posted

Ik heb 'm gehad, het is een mooie, prachtig afgewerkte krabber.

Ik houd erg van de combinatie mild en efficiënt; bij de Feather was ik daar minder over te spreken, voor mij is bijvoorbeeld de Overlander een fijnere krabber.

De enige manier is toch echt, zelf proberen...

• I like it 1
  • Agreed 1
Posted

Ik heb em ook gehad maar ook vrij snel weer weggedaan ik vond em niet effectief genoeg/te mild.

Ik zou ook absoluut ervoor een Karve overlander gaan of een Karve Christopher Bradley waarbij je mede-eigenaar platen erbij kunt kiezen waardoor je meer mogelijkheden hebt .

Razorock gamechanger is ook een aanrader trouwens.

• I like it 1
Posted

Andere milde krabber die ik wel een aanrader vind is een leaf twig ,had wat mij betreft iets effectiever gemogen maar zeker een fijn ding in gebruik. Ik twijfel zelf of ik er niet een Thorne bij neem.

• I like it 1
Posted

AS-D2 was mijn eerste High-end krabber (mijn 2e krabber, de eerste was de Muhle R89).

en voor die reden heeft ie een speciale plek in mijn hart,  de realiteit is echter dat ik hem bijna niet gebruik.

De redenen daarvoor zijn:

1) het is een hele milde krabber zo mild dat naar mijn mening hij voornamelijk geschikt is voor dagelijks gebruik. bij teveel groei raakt ie te snel verstopt.

ik scheer meestal niet dagelijks er zitten eerder 1 tot 5 dagen tussen (1-4 keer per week eerder 2-3).

2) Het scheermes heeft zijn eigen techniek nodig en die beheers ik niet. mijn meeste scheermessen scheren qua techniek zoals een R89 (weber, rockwell, Outlaw, etc).

ik voel dat ik me met de Feather niet optimaal scheer dus ik sluit me aan bij @ Snuff dat een tijdlang exclusief met the feather scheren de beste methode zou zijn om er efficient mee te leren scheren. 

iets wat ik voorlopig niet ga doen want ik heb geen behoefte om me dagelijks te scheren.

• I like it 1
Posted

Zelf geen ervaring met de Feather. Wel met de gamechanger .68 (SB en OC), Tatara Masamune SB, Karve CB SB-C en OC-B en Karve Overlander. Denk dat je met allemaal minstens zo goed uit zult zijn en van horen zeggen, allemaal wel wat efficiënter dan de Feather, maar uiterst mild en comfortabel.

Vergis mild niet met efficiënt, want dat zijn ze allemaal. Ik heb ze in voor mij aflopende volgorde van mildheid gezet.

Posted
Op 29-8-2024 om 13:51, Ric325i zei:

Andere milde krabber die ik wel een aanrader vind is een leaf twig ,had wat mij betreft iets effectiever gemogen maar zeker een fijn ding in gebruik. Ik twijfel zelf of ik er niet een Thorne bij neem.

De Twig is een leuke krabber, maar ik vond hem ook wat te mild. Ik gebruik nu een Thorn, maar veel verschil merk ik niet. Toch een blijver voor mij.

• I like it 1