Ga naar inhoud
edwin1501

Razor burn door Rex Ambassador

Aanbevolen reacties

Hallo allen,

ik ben sinds een paar weken de trotse eigenaar van een Rex Ambassador, wat een machtig en mooi wapen.

Nu loop ik tegen het probleem aan dat de Rex zelfs op stand 1 in de hals streek razor burn veroorzaakt. 
De makkelijkste manier is natuurlijk overstappen naar 1 van mijn andere krabbers maar dat is te makkelijk qua opgeven. Zeker gezien de prijs van de Rex. Ik heb al meerdere DE mesjes geprobeerd maar het probleem blijft.

Mijn techniek is zoals altijd geen druk en de gewicht van het scheermes en verder niet.

Ik scheer altijd na het douchen en gebruik the cube voor een glijlaag samen met een goed scheerzeep.

Iemand nog tips of ervaring met de Rex of  hetzelfde mee gemaakt met dit krabbertje en daardoor goede tips?

Ik hoor het graag.

Groeten Edwin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Edwin,

gebruik je altijd dezelfde zeep, want dan is het misschien mogelijk om eens een andere zeep te gebruiken. Verder kan je kijken of je wat in je passes kan aanpassen.  Je zou bv kunnen proberen of het weglaten van een ATG pass verlichting brengt. Je zou kunnen proberen om voor het douchen te scheren al zijn je baardharen dan wel wat stugger. Een pre-shave zou daar dan weer bij kunnen helpen.

Ik heb, bij gebruik van de REX, soms wat last van razor burn in de hals. Dat is vooral als ik een nieuw DE mesje gebruik. De tweede en volgende scheerbeurten heb ik er geen (of heel weinig) last van. 

Succes met de zoektocht naar de oplossing!

groet,

Johan

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JvdK bedankt voor je reactie. Ik ga het weglaten van ATG vanavond of morgen proberen. Als preshave gebruik ik of the cube of proraso.

Welke mesjes bevallen jouw het beste in de Rex?

groeten Edwin

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben erg blij met PolSilver Super Iridium, Astra Groen en Rapira Platinum Lux.

Soms geven die de eerste scheerbeurt even wat razor burn in de hals maar daarna zijn ze geweldig.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Los van de krabber is het voor mij genoeg om 1 keer wtg en af te maken met xtg voor een glad resultaat. Ik scheer mij elke dag zonder problemen. Ik kan niet opmaken wat je na het scheren doet, maar mijn helpt het om naast een asl ook een aloe vera gel te gebruiken voor de vocht inbreng. Hierdoor ervaar ik geen trekken meer of razor buren. Dit had ik overigens wel voordat ik dit ging doen.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met de rex. Maar wat mij met m'n krabbers wel eens hielp is de hoek aanpassen. Misschien al geprobeerd maar kan soms net het ingrediënt zijn wat een scheerbeurt totaal veranderd. 

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi Edwin,

Je huid even een dag of twee rust gunnen.

Pre shave cream ook even overslaan. 

Met een goede scheerzeep (1 waar je anders ook goede resultaten mee hebt) insoppen en die een minuut laten intrekken als pre-shave. 

Het is een zware krabber dus onbewust zet je misschien teveel druk. Tip: de krabber wat hoger op de greep vastpakken en de top cap als leidraad gebruiken. "Riding the cap" zoals de Engelse term luidt 😏

Pas ook op met "buffen". (Meerdere korte halen over dezelfde plek/zone). 

Maak iets langere halen en ga er pas weer overheen bij de volgende gang als je vers schuim op je gezicht hebt. 

Natuurlijk UEKAZ maar bij mij werkt bovenstaande het beste tegen razor burn.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat je ook zou kunnen proberen is zoals anderen al voorstelden is de hoek veranderen en ride the cap zoals dat heet maar als dit allemaal niet helpt dan zijn mildere krabbers toch een betere oplossing vooral als je elke dag scheert ik zelf scheerde eerst om de 3 a 4 dagen nu om de 2 dagen met een milde krabber de mamba en bevalt uitstekend 

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JeroenP interessant stuk, maar verwacht dat daar niet het probleem ligt. Maar zal zeker mijn scheermanieren nog eens tegen het licht houden.

@sami ik zal riding the cap eens proberen. Ik heb ondertussen al wel meer scheerders gevonden die moeite hebben met de Rex. Bedankt voor je tip.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Bonanza bedankt voor je info, maar heb met de andere krabbers die ik heb gelukkig geen problemen. Ik zal ATG eens overslaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JvdK ATG weggelaten en geeft een iets rustiger effect. Nu maar experimenteren met verschillende mesjes en druk en riding the cap.

ik laat je weten hoe het afloopt.

@edwin1501 net met scheren ATG weggelaten geeft een iets rustiger gevoel maar ook iets minder glad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JeroenP vandaag geschoren riding the cap en de hoek iets aangepast. Gevolg een mooi scheerresultaat, iets gevoeliger dan normaal maar niet te ernstig en geen uitslag in de nek.

@JvdK @sami @Bonanza @Johnweggo Bedankt voor de tips.

het lijkt erop door de hoek aan te passen (tegenstrijdig gevoel hierbij) dat de Rex iets minder hapt en een rustigere huid achter laat. De komende weken maar eens blijven oefenen. Riding the cap helpt in ieder geval goed waardoor de conclusie toch moet zijn dat de gebruikte druk op de huid teveel was of de Rex toch te zwaar op de kop voor mij.

Gezien de prijs (en de invoerrechten) erg blij dat het nu de goede kant op lijkt te gaan. Toch weer wat geleerd hier op het forum, nogmaals allemaal bedankt voor de goede en bruikbare tips.

Fijn weekend allemaal.

• Vind ik leuk 5

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.