Ga naar inhoud
Daan

Pre shave wie wat waar hoe en waarom?!

Aanbevolen reacties

Ik kan van alles omtrent scheren vinden op het forum maar de pre shave kom ik niet helemaal uit. 

Ik heb een erg gevoelige huid en zware baard groei (goede combi 🙈) door te gaan scheren met goede crème en zepen en met DE en open mes is dit al erg verbeterd maar ik hoop nog een slag te slaan met een goede voorbereiding! (Immers het halve werk)

wie kan mij helpen met meer info over de pre shave? 

Bij de shops zie ik veel erg verschillende producten: Gel, Olie, Crème en pre op alcohol basis. 

Help! 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met een pre shave merk ik dat mijn huid na het scheren dat tikkeltje verzorgder aanvoelt. Mijn voorkeur gaat dan wel naar een crème zoals die van Proraso. Een olie zorgt meer voor een plakkerige gedoe, dus die zou ik links laten liggen.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pre shave gebruikte ik in het begin ook . Inderdaad de crème van Proraso. Na een tijdje merkte ik geen verschil en ben er toen mee gestopt.

Het gezicht flink met lauw warm water maken is vind ik erg belanrijk.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier nog een proraso crème gebruiker. 

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Omdat ik me meestal voor het douchen scheer (ben het zo mijn hele leven gewend: mijn pa deed dat dus heb ik het als puber overgenomen) helpt een pre om mijn baard voor te bereiden. Olie vind ik ook plakkerig, vettig en gedoe. Proraso crèmes zijn prima. Myrsol emulsion vind ik misschien de beste. Prep doet het ook goed maar de geur naar kampfer en petroleum verpest de geur van de zeep. Prep is overigens - net als Myrsol emulsion - overal goed voor, zelfs om te scheren ipv zeep. EJ ooit geprobeerd maar dat spul heeft teveel menthol om prettig te zijn.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zie een rode draad! Potje proraso sensitive besteld!

EJ heb ik een sample van vind ik ook wel lekker maar gebruik ik alleen met menthol zepen. 
@dhr K is myrsol een beetje neutraal van geur? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik scheer ook altijd voor het douche. Heb de pre shave van noxzema, TOBS, Prep well eens gebruikt. Vindt het niet veel aan en voor mij geen verschil. Gebruik de noxzema weleens achteraf als afthershave. Vindt het niet zo fijn als het niet match met de zeep en dat het zonde is van de geur van de zeep. 

Voor mij doet het m niet een pre shave. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Daan Niet echt. Er zit een klein beetje menthol in en wat petroleum maar overheerst de zeep niet. Wat trouwens ook prima werkt zijn de skinfood van GFT pre en after balas in verschillende geuren. GFT is sowieso goed spul

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@dhr K Haal je het dan direct uit de groene container? 😜 ik begin aardig thuis te raken in de afkortingen maar Bij GFT Heb ik geen idee wat je bedoelt. Ik ben bog een beetje groen achter de oren😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Uierzalf op een nat gezicht. (warm water!)

Het gewenste effect is dat de creme vocht en warmte tegen de haren vast kan houden terwijl je de rest van je voorbereiding doet.

Als je de ingrediënten bekijkt is een pre-shave creme gewoon een vochtinbrenger. Met een consistentie die wat makkelijker aan de haren blijft plakken.

Proraso groen heb ik ook maar dat past meestal niet bij de zeep.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik the cube mentholated van Phoenix artisan. Even voor het scheren over je natte gezicht en daarna nog even lekker uitwrijven. Vervolgens lekker inzepen en gaan met het scheermes. Geen vette substantie op je mes.

• Vind ik leuk 1
  • Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Soms wel, soms niet. Maar 80% zonder pre-shave, behalve warm water of hete handdoek.  Hang ook een beetje van de dag af. Sommige dagen voelt je huid gewoon niet zo lekker aan, dan is een pre-shave prima. 

Ik heb zowel de Prorosa Wit en Groen en ook een olie van TOBS en Extro. 

Utieme pre-shave wat mij betreft (meestal alleen in het weekend 😌):

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@JeroenP dat is natuurlijk heerlijk en ideaal maar als ik er al een keer tijd voor heb wordt ik door de 2 dames hier vakkundig de badkamer uitgewerkt 😉

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Proraso pre groen en wit binnen goed spul! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daan schreef 1 uur terug:

@JeroenP dat is natuurlijk heerlijk en ideaal maar als ik er al een keer tijd voor heb wordt ik door de 2 dames hier vakkundig de badkamer uitgewerkt 😉

Hier ook hoor! 😜

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.