Ga naar inhoud
Jurre

Varkenshaar kwast

Aanbevolen reacties

Hallo allemaal, 

Aangezien mijn dochter van 3 zich ook graag scheert en ik mijn synthetische kwast nu kwijt ben 😂, wil ik de varkenshaar kwast gaan gebruiken die bij mijn starterset zit. Dit is een bluebeards revenge dubloon brush.

Nu lees ik vaak dat ze in het begin erg stinken en erg stug zijn.

Wat is de beste manier om die stank er snel uit te krijgen en hoelang duurt het voordat hij lekker zacht wordt?

Ik scheer alleen mijn nek en mijn wangen, ongeveer 3keer per week. Dus ik gebruik hem alleen voor kleine stukjes.  

Hebben jullie tips?

Groet jurre

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was mijn kwasten altijd eerst met shampoo, de geur is er wel niet volledig uit. Na enkele scheerbeurten is de stank pas verdwenen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jurre schreef 2 uur geleden:

Nu lees ik vaak dat ze in het begin erg stinken en erg stug zijn

Geldt dat dan ook voor jouw kwast? Of valt het misschien wel mee? Bekijk dat eerst eens even.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik had begrepen dat ze altijd stinken in het begin. Eerst maar eens proberen dus 

Bedankt voor de reacties tot nu toe

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zelf gebruikte een andere kwast maar deed ze allebei opschuimen. Laat dan de zeep even intrekken terwijl je je scheert /doucht enz. Na een aantal keer is de geur nagenoeg weg. Om de varken haren wat zachter te krijgen heb ik deze een dag in (koud) wat gezet. Scheelde weer 20 scheer beurten. Echt ben ik geen varkensharen kwasten expert dus misschien zijn er andere leden met betere tips. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb mijn kwast eens ingezeept met Proraso en dan gewoon laten drogen tot de volgende dag. Daarna uitspoelen echter zal de geur waarschijnlijk niet in 1 keer verdwenen zijn.

Uiteindelijk zal je door hem vaak te gebruiken de haren splijten waardoor die zachter wordt en de geur verdwijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

lang in water houden. Alleen de punten, zorgen dat het handvat niet nat wordt. 48 uur of zo. Een aantal keren met shampoo en ook met scheerzeep op je hand laten opschuiven en tussendoor goed wassen. Shampoo zorgt voor de geur. Zeep en water opdat de punten splijten en de kwast opengaat en dus zacht wordt. Verder, zeker in het begin vaak gebruiken. Als hij goed ingereden is dan is het een zachte kwast met veel backbone. Kwaliteit van varkensharen kwasten verschilt natuurlijk enorm. Maar een goede varken is zachter dan een lage kwaliteit das. Mocht je de kwast een tijd niet gebruiken dan vantevoren lang in water zetten (sommigen zeggen de nacht ervoor, maar 15 min is volgens mij voldoende)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goede tips allemaal!

Hij staat nu te weken in koud water😀

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.