Jump to content

Nieuwe DE gebruiker

DiddyKong
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Sinds twee weken in het bezit van een Merkur 23C, Proraso Green scheerzeep en wat Astra SP en Feather messen. Het scheren gaat tot nu toe prima, soms een sneetje maar dat is denk ik onderdeel van het proces.

Ik vroeg me af of de wat ervaren gebruikers fysieke winkels in Amsterdam kennen waar ik terecht kan voor scheergerei. ik hoor het graag!

Groet,

Diddy

welkom!

Hier in Haarlem zijn er geen winkels die scheer spullen verkopen. Ik had helaas hetzelfde probleem als jij. Nu bestel ik alles maar via internet. 

Veel plezier met scheren!

@DiddyKongWelkom hier! 

Je bent inderdaad veelal aangewezen op online winkels, maar kijk vooral eens op de websites die op ons forum staan: 

https://www.shavingsociety.com/forum/15-winkels/

Manandshaving heeft een fysieke winkel in Naarden geloof ik. Niet direct teveel kopen, eerst wat uitproberen en zodra je genoeg gepost hebt kan je ook in de Marktplaats op het forum! 

Veel plezier! 

Manandshaving is verhuisd naar Amersfoort

Er is in Leiden de Scheerwinkel

in Breukelen de Dutch shaving shop

In Utrecht dacht ik ook maar weet ik niet meer

Dat is volgens mij een cirkel rond Amsterdam.  Al deze winkels hebben keurig een site

@dhr K Dank je! Ik ben er achtergekomen dat Meesterslijpers in de Kinkerstraat in Amsterdam Merkur razors en mesjes verkoopt.  Zelf ben ik er vrij snel achtergekomen dat de Merkur/DOVO mesjes niet echt voor mij zijn gemaakt. ?

• I like it 1

Er zit “barbers shaves and trim” in de binnen oranjestraat. Hebben ook een site.  Heeft het eea staan.  

En His barber in de Utrechtsedwarsstraat 86 heeft ook wel wat leuks staan.  

verwacht uiteraard geen internetprijzen, hoewel eerstgenoemde erg scherp was met zijn TOBS

• I like it 1

Welkom! Hoe bevallen de feather mesjes? Ik was een tijdje terug ook begonnen met een safety razor en had daar verschillende "beginners" mesjes bij waarvan tot nu toe de Parker nog het prettigst was.. 

Had hier en daar gelezen dat het misschien wat te enthousiast was om gelijk met feather mesjes te beginnen als je voor het eerst een safety razor gebruikt..?

@AlexP Ze bevallen prima! Zelf ben ik eerst begonnen met Derby mesjes, daarna Astra SP en nu dus Feather.  Ik ben zelf nog geen 4 weken bezig met een Safety Razor, maar zoals Jeroen zegt kan je het gewoon proberen. De mesjes zijn tenslotte allemaal scherp, waarom bang zijn om de Feather te proberen dacht ik dan. 

Ik merkte bij mijzelf al gauw dat ik de wat “scherpere messen” nodig had om een mooie resultaat te bereiken. Dat kan liggen aan mijn wat stuggere baard door mijn mediterraanse genen.