pjdevos Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 (edited) Vandaag de zeep van Mike geprobeerd, een zeep met tallow, lanolin & Kokum butter. Dat laatste zit in vrij veel Amerikaanse scheerzepen.. Het blikje is in ieder geval groter dan de stadaard tin, past lekker in mijn hand en dat is met het laden van de borstel wel lekker. Als ik de tin openmaak ruik ik die typische rozengeur, doet me heel sterk denken aan Klar Kabinett, maar dan wel met een iets andere nevengeur. Dat zal de cedar dan wel zijn. Niet verkeerd. Nadat ik wat klusjes thuis gedaan had, dan douchen en scheren. Mijn SOC das in de week. Ik laad mijn kwast 1,5 minuut, ook in de hoop dat mijn dasje nu meer schuim vrij gaat geven. Het laden gaat redelijk, ik doop af en toe mijn kwast even in het warme water. Met wat extrat water gaat het laden toch makkelijker. Bij het opschuimen blijkt al meteen dat ook dit weer een dorstig zeepje is. Ik test op mijn gezicht, maar moet elke keer toch water blijven toevoegen. Maar dan opeens merk ik de verandering in het schuim, lekker slick. De geur is nog steeds prima, alhoewel ik niet vind dat de cedar in deze zeep echt iets toevoegt. Ja het is leuk anders, maar ik vind het niet speciaal. Geschoren met mijn nieuwe Dovo. Dat gaat helemaal prima. Na drie passes (geen ATG) en touch ups DFS. Met warm water mijn gezicht afgespoeld. Toch even wachten met het opbrengen van een product om te voelen hoe mijn gezicht zich houdt. Top, een lekker soepele huid. VSC shave balm modern opgebracht. Da's ook lekker spul! En ik kan er weer tegenaan. Oke hier dan de ingredienten: Distilled water, saponified tallow and stearic acid, vegetable glycerin, saponified kokum butter, avocado oil, shea butter, lanolin, saponified coconut oil, fragrance, cedar wood essential oil, koalin clay, vitamin E. Edited November 13, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Ik kreeg een sample van Mike's van DoubleB en was heel benieuwd ernaar omdat een aantal US vrienden steeds maar blijven aandringen om deze zeep te proberen omdat het zowat het beste zou zijn wat er op de markt verkrijgbaar is. De sample was net genoeg voor één scheerbeurt dus ik ben er nog niet helemaal uit maar zo uitzonderlijk vond ik het niet. opmerking: ik ruik amper wat dus qua geur kan ik weinig zeggen van een zeep. Heb je met de SOC al eens geprobeerd, in de week, dan gewoon uit het water heffen en twee tot drie keer zachtjes op en neer bewegen om overtollig water te verwijderen en dan zo de zeep op om te laden, dat is wat ik altijd doe en werkt hier fantastisch. Alweer bedankt voor je review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Ik kreeg een sample van Mike's van DoubleB en was heel benieuwd ernaar omdat een aantal US vrienden steeds maar blijven aandringen om deze zeep te proberen omdat het zowat het beste zou zijn wat er op de markt verkrijgbaar is. De sample was net genoeg voor één scheerbeurt dus ik ben er nog niet helemaal uit maar zo uitzonderlijk vond ik het niet. opmerking: ik ruik amper wat dus qua geur kan ik weinig zeggen van een zeep. Heb je met de SOC al eens geprobeerd, in de week, dan gewoon uit het water heffen en twee tot drie keer zachtjes op en neer bewegen om overtollig water te verwijderen en dan zo de zeep op om te laden, dat is wat ik altijd doe en werkt hier fantastisch. Alweer bedankt voor je review! Hah, ik kreeg er een (flinke) sample bij: rose & cedarwood. Ja dat is een leuk idee voor een sample.... De SOC knijp ik nooit uit, die schud ik uit. Ik zal eens minder schudden. Tot nu toe ben ik nog niet blown away door de VS zepen die ik heb gebrobeerd, met uitzondering van de Topanga Fougere. Die zeep vind ik echt heel fijn en ik denk dat ik nog een andere ga bestellen voor de vergelijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 13, 2013 Author Share Posted November 13, 2013 Nou daarnet nog even een testlather gemaakt. Aangezien het een zeep is die dorst heeft met een vrij natte SOC das begonnen. Hiermee wordt het opschuimen een stuk sneller, wat eigenlijk ook wel verwachtbaar is, want je hoeft niet steeds water toe te voegen. Weer een prima lekker dik lather, waar ik nu niet mee geschoren heb, maar als ik het met mijn vinger van mijn palm veeg, blijft er een laagje achter. Dat vind ik prima schuim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Bedankt voor de nette review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts