Jurre Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 Hallo allemaal, Op dit moment gebruik ik scheer creme die ik in mijn hand op schuim. Hoe gaat dit in zijn werk met zeep? Met een klein lepeltje in een bakje en dan met een natte kwast op schuimen? Of rechtstreeks met de kwast in het bakje en dan op schuimen in de hand? Ook lees ik af en toe iets over zeep pucks? Wat zijn dit en hoe werken ze? Alvast bedankt! Jurre Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 zeep pucks zijn de refills voor harde zeep (dus zonder doosje kopen). Ik laad de vochtige kwast rechtstreek in het bakje. Bij hele harde zepen doe ik er een laagje water in het bakje. Een paar minuten laten intrekken zodat de toplaag wat zachter wordt en dan laden en opschuiven in de kom of op gezicht. Wel na afloop bakje wat laten drogen voor je m afsluit. Zachte zepen kan je wat uithalen en in de kom doen om op te schuimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurre Posted June 11, 2020 Author Share Posted June 11, 2020 dhr K schreef 5 minuten geleden: zeep pucks zijn de refills voor harde zeep (dus zonder doosje kopen). Ik laad de vochtige kwast rechtstreek in het bakje. Bij hele harde zepen doe ik er een laagje water in het bakje. Een paar minuten laten intrekken zodat de toplaag wat zachter wordt en dan laden en opschuiven in de kom of op gezicht. Wel na afloop bakje wat laten drogen voor je m afsluit. Zachte zepen kan je wat uithalen en in de kom doen om op te schuimen. Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je met laden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bonanza Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 De zeep in je kwast stoppen zodat je schuim kan maken. Kijk is op YouTube met zoekopdracht how to creatie lather. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartje-p Posted June 11, 2020 Share Posted June 11, 2020 Jurre schreef 1 uur terug: Stomme vraag misschien, maar wat bedoel je met laden? niets meer of minder dan zorgen dat je kwast zeep opneemt uit het doosje. Tip: besteed eens een uurtje aan youtube en zoek op lather, shaving soap, perfect lather, etc. Dan zal e.e.a. Snel duidelijk worden. Pas wel op: iedereen heeft wel een eigen stijl of voorkeur voor het creëren van een lekker schuim: sommigen in een kom, anderen meteen op het gezicht. Dit laatste wordt hier ook wel lieftallig “kopsoppen” genoemd ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurre Posted June 11, 2020 Author Share Posted June 11, 2020 Zal ik doen! Goede tip, bedankt allemaal. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts