Jump to content

Hallo, even voorstellen

Marc

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik zal mij bij deze ook even voorstellen.

Ik ben Marc, sinds kort scheer ik mij ook op de klassieke manier.

Vroeger begonnen met zo'n cartridge Gillette. Dit was ik al snel zat en ik heb toen van mijn vader een scheerapparaat van Braun gekregen. Toen de Braun aan het eind van zijn leven was een Philips gekocht en daarna zo'n Philips apparaat met het 'Nivea for men' gebeuren. Het scheert niet verkeerd, maar glad krijg ik het niet, zeker niet op mijn nek.

Paar weken geleden besloten dat ik het klassiek scheren eens wil gaan proberen. Goedkoop RiMei krabbertje gekocht, borstel erbij, scheerzeep van De Vergulde Hand en mesjes van eBay af gehaald (Astra SP, Shark SS en er zijn nog Voshkod mesjes onderweg).

Inmiddels heb ik me een paar keer geschoren en het bevalt eigenlijk erg goed, het lukte de laatste keer zelfs om mijn nek mooi glad te krijgen. En het is waar wat ik zo links en rechts lees, het werkt nog ontspannend ook (moet denk ik ook wel, trillende handjes van de stress lijkt mij niet zo praktisch :mrgreen: )

Ik moet wel toegeven dat ik doordeweeks voordat ik naar m'n werk ga wel een klein beetje vals speel, dan trek ik de Philips nog even over m'n wangen en nek. Om de paar dagen scheer ik m'n bakkes volledig.

Gisteren een tweede krabbertje binnen gekregen, een Gillette Super Speed uit '52. Hopelijk vanavond even tijd om deze na het douchen uit te kunnen proberen.

Bedankt allemaal!

Gisteren voor het eerste de Super Speed uitgeprobeerd met een Shark SS mesje. Dit beviel erg goed, de Super Speed is in zijn totaal even zwaar als de RiMei krabber, maar de kop is wat zwaarder wat ik zelf erg fijn vond scheren. Van het weekend eens uitproberen met een Astra SP.