Ga naar inhoud
beepee1972

welke mesjes absoluut een keer meebestellen?

Aanbevolen reacties

Allen,

Ik scheer me met afwisselend een Fatip Piccolo en een Merkur 37c slant. Ik scheer me dagelijks (gewoon, omdat ik het lekker vind ;-) )

Ik heb o.a. wel wat ervaring opgedaan, en ben best tevreden over:

Wilskinson Sword

Gillette Platinum

Voskhod Teflon coated

Astra Superior Platinum (Green)

Nog niet geprobeerd, wel reeds in bezit:

Gillette Perma-Sharp

Nu heb ik nog op mijn lijstje staan om verder uit te proberen:

Polsilver super iridium
Gillette Nacet stainless
Lord classic (super stainless)
Rapira platinum lux
Astra superior stainless (blue)

Zijn er nog anderen die ik absoluut geprobeerd moet hebben? Dan kan ik die een volgende keer meebestellen! Bedankt alvast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

de Rapira sweedish supersteel en de Rapira super stainless   vind ik goede mesjes. Niet zo goed als de Rapira platinum Lux maar beter dan menig ander mesje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gillette Rubie Platinum Plus

Gillette Silver Blue

Feather

Kai

Personna Lab Blue

Timor

De Feather en meer nog de Kai zijn mesjes die behoorlijk agressief kunnen aanvoelen, maar als ze met beleid worden gebruikt een zeer gladde scheerbeurt kunnen opleveren.

De Timor vind ik persoonlijk erg effectief, maar die kan wat trekkerig aanvoelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dajd94 schreef 24 minuten geleden:

De Timor vind ik persoonlijk erg effectief, maar die kan wat trekkerig aanvoelen. 

Zeker, ik spreek uit ervaring, die komen er bij mij niet meer in....

net zo min als de Hema mesjes, Muhle, Derby (Extra en Premium) en Super-Max Super stainless. Met allemaal minder goede ervaringen tot nu toe, in 3 verschillende krabbers.

Bedankt voor de tips, ik neem ze mee

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feather zou ik altijd proberen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

voor mij, wizamet super iridium (kan je tegelijk proberen uitvinden of deze nu identiek zijn aan de Polsilver)

Is het mesje dat ik bijna exclusief gebruik, na een testronde zoals waar jij nu aan begint.

Onder andere te krijgen bij één van de huisleveranciers.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimbouman schreef 12 uur geleden:

Kijk eens of je ergens wat Personna kunt vinden wellicht.

Heb ik liggen, weet nog niet helemaal wat ik er nu van moet vinden.

Frank schreef 16 uur geleden:

Feather zou ik altijd proberen.

Heb ik geprobeerd, beviel wel, maar toch iets minder comfortabel dan andere.

koenfucius schreef 10 uur geleden:

voor mij, wizamet super iridium (kan je tegelijk proberen uitvinden of deze nu identiek zijn aan de Polsilver)

Is het mesje dat ik bijna exclusief gebruik, na een testronde zoals waar jij nu aan begint.

Onder andere te krijgen bij één van de huisleveranciers.

Wizamet zet ik erbij, proberen kan geen kwaad.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef op 9-6-2020 om 13:05:

Allen,

Nu heb ik nog op mijn lijstje staan om verder uit te proberen:

Lord classic (super stainless)

Mocht je Lord classic willen proberen. Ben er geen fan van, maar heb nog 2 doosjes van 10 die stof liggen te happen. Mocht je interesse hebben stuur me even een PM.

Bij mij komt alleen Polsilver/Super iridium er in. Wat mij betreft de moeite van proberen waard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Woodface schreef 5 uur geleden:

Mocht je Lord classic willen proberen. Ben er geen fan van, maar heb nog 2 doosjes van 10 die stof liggen te happen. Mocht je interesse hebben stuur me even een PM.

Bij mij komt alleen Polsilver/Super iridium er in. Wat mij betreft de moeite van proberen waard.

dat zou top zijn, ik stuur je een berichtje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Woodface schreef op 11-6-2020 om 13:18:

En zo geschiedde, 2 doosjes ontvangen. Deze week maar eens grondig aan de tand gevoeld, en nog steeds! Maandag begonnen in mijn Merkur 37c. Eerste dag beetje twijfelachtig gevoel (heb ik wel met meer mesjes), maar de dagen daarna alleen maar goed gevoel aan over gehouden. Zelfs zo goed, dat hij er nu - na 4x gebruik - nog in zit. Ik vermoed wel dat het morgen, na gebruik, einde oefening is, maar dan nog. Een prima score.

Scheert in deze krabber dus prima, gemakkelijk en comfortabel. Weinig na-effecten bij het gebruik van aluin en ASL. Kortom, deze hoeven bij mij niet te vertrekken.

Volgende week zal ik ze zeker ook eens testen in de Fatip Piccolo, eens kijken of ze daarin ook kunnen overtuigen. @Woodface nogmaals dank voor de mesjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef 5 uur geleden:

En zo geschiedde, 2 doosjes ontvangen. Deze week maar eens grondig aan de tand gevoeld, en nog steeds! Maandag begonnen in mijn Merkur 37c. Eerste dag beetje twijfelachtig gevoel (heb ik wel met meer mesjes), maar de dagen daarna alleen maar goed gevoel aan over gehouden. Zelfs zo goed, dat hij er nu - na 4x gebruik - nog in zit. Ik vermoed wel dat het morgen, na gebruik, einde oefening is, maar dan nog. Een prima score.

Scheert in deze krabber dus prima, gemakkelijk en comfortabel. Weinig na-effecten bij het gebruik van aluin en ASL. Kortom, deze hoeven bij mij niet te vertrekken.

Volgende week zal ik ze zeker ook eens testen in de Fatip Piccolo, eens kijken of ze daarin ook kunnen overtuigen. @Woodface nogmaals dank voor de mesjes!

Uiteraard graag gedaan en leuk om je bevindingen te lezen. Na 5 beurten was het bij mij ook wel op.

Mesje zat bij mij ook in een 37c. Ook leuk om te lezen dat je een goed gevoel er aan over houdt. Had ik nl. niet haha. Zo zie je maar.

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het kader van niet geschoten, altijd mis. Er zijn nog een aantal mesjes, die ik graag zou willen proberen. Brutale vraag is dus: heeft iemand hier nog wat van liggen en zou ze willen opsturen. Uiteraard tegen vergoeding indien nodig, zeker van de portokosten! Ik wil graag nog uitproberen:

• Polsilver super iridium
  • Gillette Nacet stainless
  • Rapira platinum lux
  • Astra superior stainless (blue)
  • Wizamet Super iridium
  • Gillette Rubie Platinum Plus
  • Gillette 7 o'clock Sharp Edge (yellow)?

Mocht iemand hier nog wat van hebben liggen en me hiermee kunnen helpen, zou top zijn! Laat me dan ook even weten wat de tegenprestatie zou moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@beepee1972 Astra en rubie heb ik niet. Rest wel. Ik zou ze alleen vanaf donderdag pas kunnen opsturen. Pm me even verder als je geïnteresseerd bent. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Johnweggo schreef 9 minuten geleden:

@beepee1972 Astra en rubie heb ik niet. Rest wel. Ik zou ze alleen vanaf donderdag pas kunnen opsturen. Pm me even verder als je geïnteresseerd bent. 

PM gestuurd, bedankt alvast.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rubie en Nacet heb ik niet. De rest kan ik je een of twee mesjes van krijgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
dhr K schreef 28 minuten geleden:

Rubie en Nacet heb ik niet. De rest kan ik je een of twee mesjes van krijgen

Super, maar ik wacht even de reactie van @Johnweggo af, die had ik al een PM gestuurd. En wederom ben ik erg blij met de hulpvaardigheid van iedereen hier op het forum!

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.