Ga naar inhoud

Open mes en bloedverdunners , gaat dat samen

Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs wat onaardigheden gehad , waardoor ik nu aan de bloedverdunners ben. Ik heb me de laatste maanden met krabbers geschoren . Merk wel dat zodra je een klein puntje bloed hebt dat het niet meer gemakkelijk stopt. 

Omdat ik met de open messen gemakkelijk wel eens een wat serieuzere kras had , vraag ik me af of ik wel met open mes zal blijven scheren. Zou natuurlijk wel veel zeer doen een hele verzameling mooie spullen te moeten weg doen , maar je kunt nu eenmaal niet alles kiezen in het leven

zijn er mensen hier die bloedverdunners hebben en toch met open messen strijden :-)

graag wat ervaringen ......

bedankt vast

Hans

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat bij wel eens gebeurt is dat, doordat ik alsmaar wetstenen aan het testen ben, ik me scheer met een te agressieve snede. Dan kan ik een bloedende plek Oplopen die ik meestal snel kan stoppen door er druk op uit te oefenen voor een minuutje of twee.

ik zou er voor kiezen om vooral te scheren met comfortabele snedes op je messen waarbij je bewust iets mindere scherpte accepteert.

waar finish je nu mee, synthetisch of op een natuurlijke wetsteen ?

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Slik al vier jaar op advies van mijn cardioloog een bloed verdunner.  ( 80 mg asperine )

Scheer me vrijwel iedere dag met het open mes en dan is het bijna onvermijdelijk  dat je wel eens een sneetje hebt.

Bloed stolt wat minder snel maar aluin en het wondje droog  houden (geen balsem). werkt uitstekend voor mij. 

De bloed verdunner weerhouden mij in ieder geval niet om me te scheren met het open mes.

Dus blijf fijn doorgaan met je hobby en ik zou mijn spulletjes gewoon fijn houden.

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Tony

ik scheer liefst vanaf de Welsh Slate ( gebruik ik met dunne slurry , alleen om op te frissen )

anders een Coticule waar ik niet altijd constant resultaat mee haal 

of de Naniwa 8 naar 12k , maar dat is redelijk scherp

daarnaast heb ik Kiita , maar daar ben ik nog niet bedreven mee

ik heb wel de vervelende eigenschap dat ik behoorlijk perfectionist ben en eigenlijk altijd voor BBS ga

dat kan ik beter proberen te laten nu

@jos schenau

ik had om te beginnen alleen clopidogrel , dat is wat de meesten hebben

maar nu ook nog extra de 80mg aspirine er bij

ik ga het gewoon proberen

we zien wel

wordt vervolgd , weg doen kan altijd nog :-)

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.