Jump to content

Scheerzeep op vakantie

Rudi
 Share

Recommended Posts

Ik begin met steeds grotere angst te kijken naar de omvang van een gemiddelde pot zeep (+ aftershave) in verhouding tot mijn toilet-tas. Een willekeurig potje Stirling of TFS met bijbehorende aftershave neemt toch snel een serieuze hoeveelheid plek in. Niet zozeer in de auto (kampeerder) maar wel in mijn toilet tas.

Het idee om me 3 weken lang met maar twee verschillende zepen te scheren vinding ook niet heel aantrekkelijk.

Ben benieuwd hoe anderen hiermee omgaan ;-) .

Er zijn genoeg kleinere potjes zeep van 50 of 60gr (Proraso, TOBS, LpL, TFS) en anders zelf wat overdoen in een klein potje. Is ook de gelegenheid om een zeep op te maken of in ieder geval een stuk vanaf krijgen; een mini 3017...?

• I like it 1

@RudiIk heb ooit via Ali 50 (of wellicht meer) kleine afsluitbare potjes gekocht om samples e.d. te versturen. 

Zal eens kijken waar ik die opgeborgen heb. Kan ik je met een stuk of 5 daarvan blij maken? 

• I like it 3

Ik zou er toch echt voor kiezen om 1 soort mee te nemen (ligt er natuurlijk ook aan hoe lang jij vakantie hebt ;-) ). Maar voor 1 of 2 weken zou ik toch kiezen voor een stick, waarschijnlijk de Arko in dit geval.

• I like it 1

Was 3 maanden weg met m'n werk. Had een potje Arko mee en m'n Seygus met meerdere mesjes op te experimenteren. Niet teveel zeep mee want dat was teveel gewicht. En een prima zeepje waar je met 90 gram lang mee vooruit kan. Voor korte tripjes met het werk ook vaak Arko stick mee. Voor een aantal vakanties nam ik meestal wel een goeie zeep in pot mee maar dan gewoon eentje samen met een leuke afthershave en dat allemaal met open mes of krabbertje in een aparte scheerspullen toilettas. 

• I like it 2

Gevonden!

Ook nog doosje voor een krabber (groot genoeg voor bijv. Futur) en glazen flesje voor AS. In potje kan genoeg zeep (of creme of ASB) voor 3 scheerbeurten. Mocht je het nog nodig hebben, hoor ik het wel. 

IMG-20200602-185547809-01.jpg
IMG-20200602-185532251-01.jpg

• I like it 3

Rudi schreef 29 minuten geleden:

Ik heb toevallig nog een onaangebroken Arko stick liggen. Snap alleen niet wat het voordeel is van een stick ten opzicht van een potje?

Kan je direct op je gezicht aanbrengen en met je handen of borstel opschuimen. Wel goede keuze die Arko. Gaat bij mij altijd mee op vakantie. 

• I like it 3

• 1 month later...

Dit gaat uiteindelijk mee op vakantie. Beetje jammer dat ik geen plek meer heb voor douchezeep in m’n toilet tas, maar ja, kwestie van prioriteiten.

B2A8452B-AFB4-4390-9363-C28D033A5B47.jpeg

• I like it 2
  • Haha 4