Jump to content

Nieuw!

Ralf
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Hierbij in het kort mijn verhaal (op scheergebied tenminste):

Nadat ik me zo'n 20 jaar elektrisch heb geschoren (wat soms niet meeviel, ik heb een behoorlijk stevige baardgroei), raakte ik een paar maanden geleden geïnteresseerd in het klassieke natscheren. In het kort een fantastische ervaring, en na veel geïrriteerde huid en experimenteren ben ik er nu achter wat voor mijn gevoelige huid goed werkt: een milde krabber, met Derby extra mesjes, pre shave oil van bluebeards revenge, Palmolive classic scheercrème en de fantastische Yaqi sagrada familia kwast.

Maar... Al die tijd lonkte ook het scheren met een open scheermes, het echte werk...  Geen idee of dat wat voor me is, maar ik wil het in ieder geval proberen. De kans is groot dat de learning curve me te stijl blijkt en het bij enkele pogingen blijft, dus wilde ik niet direct veel investeren in een goed mes. Na veel reviews te hebben gelezen, heb ik een Titan mes gekocht via die grote Chinese website. Het mes krijgt op scheersites goede reviews (goed staal, goed basic slijpwerk). En na een eerste keer stroppen op canvas en daarna op leer, heb ik me er mee geschoren. Hoewel dat eigenlijk direct heel goed en natuurlijk voelde, is het mes duidelijk niet scherp genoeg. Dus nu ben ik aan het uitzoeken waar ik terecht kan om het ding te laten slijpen. Ik kan haast niet wachten om te proberen hoe het is om met een scherp open scheermes te scheren. ?

Gr, Ralf 

Welkom.

Ik heb onlangs ook een Titan gekocht.

Die van mij had nog meer correcties nodig bij de schouder en hiel dan de gemiddelde Gold Dollar 66.

Sterk dat je je daar out of the box mee kon scheren trouwens. ?

Oh, dat klink niet goed.. Die van mij is nu onderweg naar Tony, die aanbood om hem scherp te maken. Hopelijk zadel ik hem dan niet met veel werk op.. Maar inderdaad, ik zag in het schuim op het mes toch behoorlijk wat stoppels. Dus het was in ieder geval scherp genoeg om er iets af te halen. Al was het resultaat zo belabberd dat ik aan m'n stoppels niet kon voelen dat er iets vanaf was. 

Ik zou ook niemand adviseren om een Titan aan te schaffen, in het verleden een paar Titans geslepen en ook deze hadden flink wat werk nodig. Dus ik wist waaraan ik begon toen ik Ralf aanbood om zijn mes te slijpen.

• I like it 3

Balen, want ik had me er nog behoorlijk in verdiept. Ik las juist dat de Tiitans beter geslepen versies van de Gold dollars zouden zijn. Ik wilde eerst een Gold dollar 200 bestellen.

Ralf schreef 6 minuten geleden:

Balen, want ik had me er nog behoorlijk in verdiept. Ik las juist dat de Tiitans beter geslepen versies van de Gold dollars zouden zijn. Ik wilde eerst een Gold dollar 200 bestellen.

Scheermessen kan je niet machinaal slijpen dus geen van die Chinese dingen is bruikbaar uit de doos.

Voordeel is dat je van Tony een mes terug gaat krijgen dat 10 keer beter scheert dan een nieuw Europees mes van Dovo, Revisor, Böker en noem maar op.

Goeie deal zou ik zeggen.