Widowmaker Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Wat is het nut van een BBS scheerbeurt? Bij mij voel ik na een paar uur de stoppels al weer Een BBS scheer beurt brengt bij mij veel meer irritatie van de huid naar boven. Volgens mijn bescheiden mening is een WTG met een super scherp mes meer dan genoeg om de dag door te komen Hoe denken jullie er over, en dan vooral het nut van het BBS scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Nut? misschien persoonlijke genoegdoening, een soort gevoel van ik heb het helemaal onder de knie? Er zijn een aantal scheermessen waarmee het mij praktisch altijd lukt, met andere kan het wel mits een extra pass maar voelt niet lekker op de huid. Komt het (BBS) dan komt het, zoniet dan doe ik daar niet moeilijk over. Zoals je zelf al aanhaalt is een paar uur later niks meer van over (bij mij kan je duidelijk na enkele uren de stoppels zien, niet alleen voelen, dus het is een heel tijdelijk effect). Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Wil ik een beetje fatsoenlijk voor de dag komen ontkom ik niet aan een ATG-pass of minstens een XTG. BBS is geen doel op zich maar soms gaat-ie zo lekker dat ik er wat meer werk van maak, normaal gesproken ga ik voor DFS. Overigens, als je BBS definieert als geen stoppels meer voelen ook al wrijf je tegen de groei-richting in dan bereik ik dat eigenlijk nooit en zeker niet overal. Ik denk trouwens dat er veel verschillende normen op na gehouden worden van wat een BBS nou eigenlijk is en ik pleit dan ook voor een BBS-politie die na een BBS-claim binnen 10 minuten ter plaatse kan zijn om te controleren of de claim wel terecht is; zo niet dan moet de claimer onmiddellijk publiekelijk hier aan de schandpaal genageld worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Dan maar even een vraagje van een n00b: waar staan de afkortingen BBS en DFS voor? WTG, ATG en XTG snap ik. Ook de BdF en TFS, die ik in andere topics tegenkwam, heb ik direct uitgedokterd, maar de BBS, en nu ook een DFS vat ik nog niet helemaal (de S staat voor Shave of Scheerbeurt neem ik aan?!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 BBS Police? easy-peasy-lemon-squeezy Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 BBS= Baby Butt Smooth DFS= Damn Fine Shave Voor een uitgebreide afkortingen lijst zie ook; http://wiki.badgerandblade.com/Abbreviations Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Wat is het nut van een BBS scheerbeurt? Het "nut" is voor mij het lekker gladde gevoel. Da's gewoon A million bucks! Bij mij voel ik na een paar uur de stoppels al weer Een paar uur daarna heb je alweer een baard, waarom zou je jezelf ueberhaupt scheren? Een BBS scheer beurt brengt bij mij veel meer irritatie van de huid naar boven. Volgens mijn bescheiden mening is een WTG met een super scherp mes meer dan genoeg om de dag door te komen My 2c, is dat de spijker op de kop. Dat werkt voor jou. Dat babygladde gevoel is voor mij top, maar dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. Als ik de irritatie voel opkomen, dan stop ik. Voor mijn werk ik DFS (voor mijn gevoel) genoeg. Dat bereik ik overigens ook met een super scherp mes niet met alleen WTG, dan zie ik eruit alsof ik me niet geschoren heb en voelt mijn baard irritanter dan wanneer ik me helemaal niet geschoren heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Voor mij is BBS scheren een soort verslaving... Pas dan is het perfect. Na een gewone scheerbeurt waarbij ik ook maar iets stoppeltje voel is het toch nét niet af (verslaving?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Wat is het nut van een BBS scheerbeurt? Het "nut" is voor mij het lekker gladde gevoel. Da's gewoon A million bucks! Bij mij voel ik na een paar uur de stoppels al weer Een paar uur daarna heb je alweer een baard, waarom zou je jezelf ueberhaupt scheren? Een BBS scheer beurt brengt bij mij veel meer irritatie van de huid naar boven. Volgens mijn bescheiden mening is een WTG met een super scherp mes meer dan genoeg om de dag door te komen My 2c, is dat de spijker op de kop. Dat werkt voor jou. Dat babygladde gevoel is voor mij top, maar dat gaat niet altijd zonder slag of stoot. Als ik de irritatie voel opkomen, dan stop ik. Voor mijn werk is DFS (voor mijn gevoel) genoeg. Dat bereik ik overigens ook met een super scherp mes niet met alleen WTG, dan zie ik eruit alsof ik me niet geschoren heb en voelt mijn baard irritanter dan wanneer ik me helemaal niet geschoren heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 BBS= Baby Butt SmoothDFS= Damn Fine Shave Voor een uitgebreide afkortingen lijst zie ook; http://wiki.badgerandblade.com/Abbreviations Bedankt, is dat misschien ook iets om op dit forum in een FAQ (of een sticky topic) te gooien. De huidige FAQ gaat namelijk alleen maar over hoe dit forum te gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Geen bbS is geen goede scheerbeurt. Gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 BBS= Baby Butt SmoothDFS= Damn Fine Shave Voor een uitgebreide afkortingen lijst zie ook; http://wiki.badgerandblade.com/Abbreviations Bedankt, is dat misschien ook iets om op dit forum in een FAQ (of een sticky topic) te gooien. De huidige FAQ gaat namelijk alleen maar over hoe dit forum te gebruiken viewtopic.php?f=6&t=696&hilit=Afkortingen There you go! Voor mij is een BBS het summum dan blijft het ook het langste glad. Maar doorgaans volstaat een DFS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 http://shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=696&hilit=Afkortingen There you go! Voor mij is een BBS het summum dan blijft het ook het langste glad. Maar doorgaans volstaat een DFS. toch nog niet het hele forum goed doorgenomen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Echt bbs bereik ik het gemakkelijkst met mn Fusion, zelfs al ik tegen de richting in voel ben ik babyglad, ik voel dan ook pas de volgende dag weer stoppels. Met mb krabber doe ik meestal geen atg, dan ben ik alleen tegen de richting in niet bbs, de rest wel. Dat zou dan misschien dfs zijn. Ik zou wel atg kunnen doen, maar dan hoef ik me een dag niet te scheren, zoiets doe je toch niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ik blijf maar stoppels voelen. WTG, XTG en daarna ATG. Bij m'n kin en keel blijf ik stoppels voelen als ik tegen de groeirichting wrijf. Maar ik blijf proberen. Alhoewel ik snel irritaties krijg op m'n keel gedeelte. Met DE scheer ik nu wel schoner dan met een Fusion. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Misschien is de hoek van de krabber tov je gezicht niet optimaal, dan kun je passes blijven maken, maar je haren worden er nauwelijks korter van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Ik heb het nog nooit voor elkaar gekregen om echt BBS te scheren, zelfs niet met 3 passes. Als ik hard over mijn kin wrijf dan voel ik gewoon de stoppels onder de huid zitten en op m'n hals heb ik een raar groeipatroon en dat valt gewoon niet 100% te krijgen en raakt snel geïrriteerd dus dat laat ik maar. Ik doe dus gewoon twee passes en neem genoegen met een DFS zonder irritatie, een BBS is toch maar voor een uurtje of zo. Liever DFS zonder irritatie dan BBS met een rode smoel denk ik dan maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted November 28, 2013 Share Posted November 28, 2013 Liever DFS zonder irritatie dan BBS met een rode smoel denk ik dan maar... Daar heb je 100% gelijk in, BBS is een moment opname (zij het een prettige), zeker geen irritatie waard. momenteel heb ik genoeg aan WTG en ATG en een klein beetje buffing op de moeilijke plaatsen voor optimaal resultaat. Lukt me wel maar met één specifieke DE en de Feather DX Link to comment Share on other sites More sharing options...
PKRussel Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Gisteren was het me bijna gelukt. Ik merk wel dat m'n baardhaar alle kanten op groeien. Na een tijd was ik maar gestopt, het is toch even aankijken hoeveel m'n gezicht kan hebben voordat het echt irriteert naderhand. Maar ik merk dat mn gezicht best veel kan hebben met de Iridium mes en BDF zeep combo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Het verschil tussen superglad en goed geschoren is zo'n drie uur bij mij. Niet de moeite waard om me druk over te maken. Ik kan me wel superglad scheren zonder irritatie, maar neem meestal niet de moeite. Goed geschoren is goed genoeg voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Toen ik begon met DE scheren, dacht ik dat BBS de heilige graal was. Inmiddels weet ik wel beter, DFS zonder enige irritatie voelt voor mij vele malen beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Ik vind het wel geinig dat bij de meesten bbs maar heel kort bbs is. Als ik voor echt bbs ga, dan heb ik pas de volgende dag laat in de middag of begin van de avond stoppels. Ga ik voor dfs, dan lijkt het wel een stuk sneller te gaan. Ik heb het idee dat mijn haren moeite hebben met door mn huid heen te komen. Ik heb hele stugge haren, maar snel groeien doen ze niet. Bovendien is het echt alles behalve een volle baard. Laten staan is dus geen charmante george clooney achtige oplossing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted December 1, 2013 Share Posted December 1, 2013 Vanmorgen heb ik mij superglad geschoren. Ik had wat extra tijd (zondag), dus ik heb eens echt mijn best gedaan Maar nu, 's avonds, heb ik toch echt wel weer stoppels. Spiegelglad blijft overdag wat langer glad, maar ik kan er echt geen dag mee overslaan. Door de week vind ik twee scheergangen dan ook meer dan genoeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 BBS heeft totaal geen but, je kan ook glad aanvoelen bij enkel wtg of atg.... maar het is zo'n lekker gevoel als je over je gezicht of hoofd wrijft en je voelt helemaal geen tegenstand. Overigens bij total BBS voel ik pas na 1 dag weer stoppels opkomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted December 7, 2013 Share Posted December 7, 2013 toevallig gisteren weer een bbs gedaan om de Captain volledig te testen. Ik heb het meteen in de gaten gehouden; ik heb me gisteravond om 8 uur geschoren en vanmiddag om 4 uur voelde ik weer stoppels. Het was het overigens niet waard, ik had meteen weer een lading ingegroeide haren. Morgen dus gewoon weer een dfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts