Ga naar inhoud
Mayk

hallo van mayk :-)

Aanbevolen reacties

Hoi allemaal,

Na jaren lang met cartridges scheren sinds 1,5 week bezig met een krabber. Voorheen onderging ik de marteling eens per week aangezien ik na het scheren (en tijdens) compleet ‘in brand stond’ en de rest vd dag last had en rood was. Ik probeerde het aantal keren scheren dus te minimaliseren.

Per toeval tijdens het zoeken naar goedkope mesjes van gilette , wilkinson etc viel mijn een reclame met spotgoedkope de blades. Na hierover te hebben gelezen leek het mij wel iets om eens te testen. Enerzijds vanwege de goedkopere mesjes maar zeker om eens te zien hoe mijn huid voelde na zo’n sessie..

Na wat zoeken en diverse webwinkeliers te hebben gevonden , scheersalon, manandshaving, heertje pronker heb ik besteld bij The Alpha men..Prima snelle levering.. Leuke verpakking..

De keuze van spullen is gevallen op een starterset met een Muhle r89 , wilkinson blades (en 1 muhle) , shibusa2 zeep en aftershave. Hierbij nog een proraso aluin steen genomen en een flesje floïd preshave olie.

De eerste meters zijn gemaakt (waarbij angst voor een slagveld), en het is wat wennen maar bevalt goed. Zo goed dat ik nu elke dag of om de dag scheer.. Een wilkinson mesje getest en de bijgeleverde muhle blade. Het zal aan techniek liggen maar de wilkinson ging mij iets lastiger af de de muhle . De muhle ging wel ok op een 2 dags stoppel.

Ter test heb ik nog een doosje astra 5, voskhod , lord super chrome en gilette platinum aangeschaft.. Eerste keer met de voskhod gewerkt vandaag, baby smooth..   

Mijn huid rond de nek is zeer gevoelig voor irritatie , maar mijn baardstoppeld zijn hard. Dus, ik denk, niek gehinderd door enige kennis van zaken dat ik zoek naar een mesje voor gevoelige huis dat wel van ‘aanpakken’ weet.. 

Het valt in elk geval zo goed mee dat ik nu zonder veel irritatie en last ik kan scheren.. De shibusa 2 zeep en aftershave is heerlijk.. Heeeeerlijk geurtje....

greets,

Mayk

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom. Veel informatie te vinden hierzo over verschillende mesjes enz. Succes met verder ontdekken

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

welkom en veel plezier

• Bedankt! 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom en veel (lees)plezier op dit mooie forum!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Mayk. Personna mesjes doen het bij mijn stugge baard ook prima, net iets scherper dan de voskhods (ook prima). 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

wauw... dank aan iedereen voor het warme welkom...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mathieu schreef 2 uur geleden:

Welkom Mayk. Personna mesjes doen het bij mijn stugge baard ook prima, net iets scherper dan de voskhods (ook prima). 

thanx for the tip. De personna mesjes heb ik in de fora de afgelopen dagen voorbij zien komen inderdaad. In diverse youtube videos komen ze aan bod en veelal positief inderdaad. 

Na de batch die ik nu heb om te testen zal ik ze ook proberen mee te nemen. Ben ook zeer beniewd naar de ervaring met scheren van de 1 dags baard , meerdere dagen achter elkaar.. 

thanx again Mathieu voor de pointer naar Personna..  Waar koop jij ze ? Zoals gezegd had ik de naam al een aantal malen gezien/gehoord , maar the alpha men heeft het merk niet.

greetz,

Mayk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Leuk om te lezen, welkom.

Mijn geringe ervaringen tot nu toe (dit jaar gestart):

• scheer alleen waar er zeep zit (lijkt voor de hand liggend, maar let er maar eens op)
  • ga maar 1x over elke plek, schuif elke keer klein stukje op
  • geen druk zetten (had ik dat al gezegd)
  • als je de kans hebt/krijgt, experimenteer met mesjes, maar ook krabbers! Ik ben nu bijv. erg blij met mijn Merkur 37C, daarvoor iets minder blij met mijn EJ DE89
  • persoonlijk: ook gevoelige huid in het keelgebied. Hier ga ik regelmatig alleen met de groei mee scheren, niet ertegenin. Resultaat is ook (redelijk) glad, maar het eindgevoel is stukken prettiger. Bij goede zepen, goede mesjes en goede dag, wil ik ook nog wel eens tegen de groei in gaan in dat gebied.

• Vind ik leuk 4

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Mayk

Fijn dat het gelijk redelijk goed gaat met scheren

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom! 

Bedankt voor je fijne introductie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Mayk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mayk schreef 20 uur geleden:

thanx for the tip. De personna mesjes heb ik in de fora de afgelopen dagen voorbij zien komen inderdaad. In diverse youtube videos komen ze aan bod en veelal positief inderdaad. 

Na de batch die ik nu heb om te testen zal ik ze ook proberen mee te nemen. Ben ook zeer beniewd naar de ervaring met scheren van de 1 dags baard , meerdere dagen achter elkaar.. 

thanx again Mathieu voor de pointer naar Personna..  Waar koop jij ze ? Zoals gezegd had ik de naam al een aantal malen gezien/gehoord , maar the alpha men heeft het merk niet.

greetz,

Mayk

Ik heb ze vorig jaar bij Man and Shaving gekocht. Ik heb er nog een paar liggen.  Die wil ik je wel toesturen met ook wat voskhods als die nog niet hebt. Stuur dan maar een pb-tje

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mathieu schreef op 25-5-2020 om 20:00:

Ik heb ze vorig jaar bij Man and Shaving gekocht. Ik heb er nog een paar liggen.  Die wil ik je wel toesturen met ook wat voskhods als die nog niet hebt. Stuur dan maar een pb-tje

thanx.. had nog op de planning je en pv voor een tikkie te sturen maar heb personnas bij the alpha men gevonden. Ga ze binnenkort proberen.. Ben benieuwd...   

De goedkope lord blades bevallen vooralsnog het beste voor mijn gevoel.. Heb ook nog gilette platinums geprobeerd , voskhod en astra. Heb nu een feather erin , en moet de personna nog testen en gilette 7 o,clock.

thanx voor het aardige aanbod :-)

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Mayk Veel plezier met testen. Zelf net nog een personna mesje gebruikt, bleef t/m 10 scheerbeurten scherp. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.