Ga naar inhoud
beepee1972

(harde) zeep zonder bakje, waarin bewaren?

Aanbevolen reacties

Ik heb wel eens wat voorbij zien komen over Ikea, maar ben benieuwd wat jullie voor bakjes/doosjes/boxen gebruiken om losse pucks, of sticks, in te bewaren. Ik wil bijv. graag mijn Arko stick in een afsluitbaar doosje kneden, zodat ik gemakkelijker mijn kwast kan laden, i.p.v. de stick op mijn natte gezicht smeren.

En ik kan me voorstellen dat dat voor lossen pucks ook prima gaat werken. Een voorbeeld van wat ik bedoel zie je in deze link voor Arko stick

Het gaat er mij om wat jullie dus als doosje gebruiken! En bij voorkeur lokaal verkrijgbaar. Wederom alvast bedankt!

PS: in het geval van een scheer stick, ik hoor ook wel eens mensen die de stick raspen / schaven, en dat in een bakje bewaren. Zijn er meer die dat doen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

jo sorry heb ik over het hoofd gezien. Die man is een vreemde vogel Hij heeft bizarre videos...

Ik dacht dat Ikea van die blikjes had, of oude zeepblikjes, maar je kan natuurlijk ook een tupperware of bewaarbakje gebruiken. De tip van @Hans1980 is natuurlijk de meest elegante oplossing

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of deze: https://www.xenos.nl/voorraaddoos-stockholm-transparant-800-ml

Of: https://www.legeblikken.nl/webshop/oversluitblikken/500cc-oversluitblik.html

De Ali optie van @Hans1980 is de voordeligste denk ik. Duurt alleen wat langer voordat je die in huis hebt.

Je kan natuurlijk ook eerst wat zepen opmaken en de lege bakjes daarvan gebruiken.....😌 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zag de tip van @Hans1980 inderdaad. Heeft aluminium geen invloed op de zeep zelf?

En uiteraard ben ik druk bezig zelf wat leeg te krijgen, maar met Tabac (groot) TFS en Proraso ( en nog 2 sticks) gaat dat niet heel hard 🙈👍

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je zoekt de formaten van je puck  en het doosje dat er bij past. Rechts is MWF in het 150ml doosje. Dat gaat voor veel zepen goed passen.

Er zijn denk ik nog goedkopere links op Ali als je in  grotere aantallen besteld, maar die had ik niet direct voorhanden.

Haslinger en Varesino hebben ook aluminium doosjes. Vele anderen ook. Zelf heb ik er nog niets van gemerkt.

IMG_20200523_082604.thumb.jpg.0a9e621b79abc4debb79ad354c3e5467.jpg

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

aluminium is ok voor zepen. Er zijn genoeg merken die ze in aluminium bakjes verkopen LpL bv

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef op 22-5-2020 om 16:42:

Ik heb wel eens wat voorbij zien komen over Ikea, maar ben benieuwd wat jullie voor bakjes/doosjes/boxen gebruiken om losse pucks, of sticks, in te bewaren. Ik wil bijv. graag mijn Arko stick in een afsluitbaar doosje kneden, zodat ik gemakkelijker mijn kwast kan laden, i.p.v. de stick op mijn natte gezicht smeren.

Goed idee. Ik gebruik plastic bakjes, die zijn mooi waterdicht en goed afsluitbaar.

Kan ook hergebruik van bijvoorbeeld die GF Trumper met draaideksel aanbevelen. 

beepee1972 schreef op 22-5-2020 om 16:42:

En ik kan me voorstellen dat dat voor lossen pucks ook prima gaat werken. Een voorbeeld van wat ik bedoel zie je in deze link voor Arko stick

Het gaat er mij om wat jullie dus als doosje gebruiken! En bij voorkeur lokaal verkrijgbaar. Wederom alvast bedankt!

PS: in het geval van een scheer stick, ik hoor ook wel eens mensen die de stick raspen / schaven, en dat in een bakje bewaren. Zijn er meer die dat doen?

Ja, dat wordt vaker gesuggereerd.

Is mij nooit goed bevallen.

Rasozero en Arko kan ik gewoon in een bakje drukken, daarvoor is raspen niet nodig.

Misschien een oplossing als je wilt superfatten of twee zepen bij elkaar doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimbouman schreef 14 uur geleden:

Goed idee. Ik gebruik plastic bakjes, die zijn mooi waterdicht en goed afsluitbaar.

Wim, kun je dan ook vertellen welke plastic bakjes je daarvoor gebruikt?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
beepee1972 schreef op 24-5-2020 om 08:25:

Wim, kun je dan ook vertellen welke plastic bakjes je daarvoor gebruikt?

Ik meen Curver.

(Even geckecked, jawel: https://www.curverwebshop.nl/product/curver-grand-chef-vershouddoos-0-55-l/43708/

Ze zijn in ieder geval doorzichtig.

Dat blijkt superhandig.

En ze zijn rond.

Dus er past vaak makkelijk een 'puck'  zeep in.

En ze hebben een soort rubber dekseltje, dat luchtdicht sluit.

Helemaal goed. Beter voor je zeep. 

Het materiaal is robuust, dus kan in de douche tegen een stootje.

En is watervast, ook handig. 

Mijn houten en metalen doosjes gaan er vroeg of laat aan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik gebruik hetzelfde bakje om een sample in te doen. Erg prettig bakje omdat Ik mijn scheerkwast er goed in kan laden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.