Jump to content

Wat neem je mee op reis (handbagage only)?

bartje-p
 Share

Recommended Posts

Nooit beseft, en voorlopig speelt dit ook niet in de huidige situatie, maar wat gebruiken jullie als scheermes (met name) als je in het vliegtuig stapt en alleen handbagage meeneemt? Is het van je geloof afstappen en een cartridge mes gebruiken? Want volgens mij mogen de DE blades niet mee als handbagage? Ben benieuwd wat jullie in dat geval gebruiken!

schiphol-handbagage-170626.jpg

Ik vraag me af of bij de huidige IATA regels een cartridge scheermesje mee mag. Alles wat maar scherp lijkt geeft al vragen. DE mesjes zou ik niet in de handbagage door de security check proberen  mee te nemen maar op je bestemming ter plaatse proberen te kopen. 

Ik neem altijd die blauwe wegwerp mesjes met 2 mesjes van Gilette mee prima voor 2 scheer beurten. Cartridge met meer mesjes heb ik al snel last van. Synthetische kwast en had altijd Rapha scheer crème maar is niet meer leverbaar dus nu op zoek naar een leuke nieuwe! (Helaas veel tijd om die te zoeken ik zou nu op Ibiza zitten)

JeroenP schreef op 22-5-2020 om 14:56:

Arko stick en R89. Altijd goed! 

... mits geen handbagage.

Wat is het leven gecompliceerd tegenwoordig.

Vroeger zou dit ook mijn standaard to-go set zijn geweest.

Goed spul, werkt altijd en in geval val ellende zonder gedoe te vervangen.

Ik heb de laatste keer op een reis naar Denemarken m’n safety razor meegenomen en dat ging goed. Alleen handbagage. Je moet even goed googelen. M’n zoontje had het destijds voor me uitgezocht en het kan dus. Kan me niet meer precies herinneren of er haken dan wel ogen aan de regels zaten.