Ga naar inhoud

Opzoek naar hemelse geuren!

Aanbevolen berichten

Barbiere Di Figaro 

Raffinato, prima schuim maar wat heb ik een hekel gekregen aan die amandel zepen lijkt na iedere zeep erger te worden. 
snel overgestapt op:

Esclusivo, Een duidelijk aanwezige kruidige geur met bloemige en citrus tonen die opgeschuimd intact blijft.  Doet een beetje denken aan vertiver maar is het niet. Geranium is duidelijk aanwezig, voor mij persoonlijk qua geur geen topper maar wel een lekker zeepje. 

beide zeepjes hebben hetzelfde wat ruwe post shave gevoel  waar ik het vorige review ook over had.  Esclusivo niet tijdens het scheren, Raffinato maar 1 wang dus kan ik niets van zeggen.  (niets wat een asb niet oplost) 

PS. het is een beetje dat ruwe gevoel wat harde hand zepen na het handen wassen ook soms kunnen hebben. 
A25E07EE-EDDA-446A-944D-4A8D35E32184.thumb.jpeg.71f3b0e90c91d6733d2b7b08aaa46cf6.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

A8E03311-CFCB-4629-A661-2651EE9B9D4F.thumb.jpeg.0047e8be53f201238e8e836aa43a3136.jpeg

Declaration Grooming 

La petite prairie Milksteak base

Beetje zware vertiver bloemige (vooral geranium) en beetje zoete geur. Beetje zwaar en bloemig voor mij. Veranderd niet na het opschuimen maar wat een schuim weer een heerlijke scheerbeurt met Decl. Grooming maar de geur is voor mij geen blijvertje. 

is wel de eerste geur die zwaar genoeg is om de stank uit mijn nieuwe SV badger knot te temmen (heb ik er even in laten weken) 

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Blackship Christmas Cannons 

wat een heerlijke zeep! Ik had me al schrap gezet voor een zware winterse geur maar niks is minder waar!

wat een lekkere frisse geur van jonge verse dennennaalden met lichte menthol echt heerlijk! Ook fijn dik schuim en fijne post shave! deze staat zeker in mijn top 5!

1A81F757-6331-451A-9013-B594E4DAA514.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Daan er is maar een ding wat ik me afvraag bij je zepen. 

Werk je zelf bij de douane, of neem je die kosten allemaal voor lief. 

😄

Ik denk dat ik nooit meer zeep ga kopen zonder jou eerst te raadplegen. 

• Haha 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
meemai schreef 12 uur geleden:

@Daan er is maar een ding wat ik me afvraag bij je zepen. 

Werk je zelf bij de douane, of neem je die kosten allemaal voor lief. 

😄

Ik denk dat ik nooit meer zeep ga kopen zonder jou eerst te raadplegen. 

@meemai nee inmiddels wel een sponsorcontract denk ik verschijn binnenkort op de achterkant van het uniform 🙈

wel opgemerkt dat maggard er altijd doorheen schiet. Ik heb mij er nog niet in verdiept waarom. 

buiten maggard om wat voorzichtiger geworden maar deze was al bijna een kwartaal onderweg 

• Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Declaration Grooming Shore

gister uitgezeild met Black Ship vandaag weer terug aan de kust met Shore

Wat een heerlijke geur doet mij echt denken aan een warme middag op het strand, zilte zeelucht grassige duinen en vleugen van zonnebrand. Zout, heel licht Kokos wat lichte Aquatische tonen Ozon en nog wat lastig thuis te brengen tonen. 

heerlijk ik ben fan mooiste geur die ik van declaration grooming heb gehad! 👌

de Milksteak basis ik ook super zoals eerder beschreven erg dik schuim en heerlijke post shave. 

2E0C622A-3338-45FE-A565-D5C188370782.thumb.jpeg.09db791dbfbf4b9250cb2c2ba8e00eb2.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

A&E Peach en Cognac 

Kaizen base dus top eigenschappen!

Wat een heerlijke geur opent duidelijke met zoete rijpe perzik en door wat houtige tonen en tabak wordt de geur langzaam wat kruidiger naar een beetje fruitige kaneel achtige warme geur. 

lekker zeepje voor de herfst/winter!

dank aan @Jurre voor de sample!

7CE20133-D3A3-48A4-9630-35934ED094A3.thumb.jpeg.684ced70c382c050c09b84a4945a8000.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Daan schreef op 31-8-2020 om 09:26:

wel opgemerkt dat maggard er altijd doorheen schiet. Ik heb mij er nog niet in verdiept waarom.

Bekijk het verzendlabel op de doos van eender welke Maggard Razors bestelling maar eens goed, meerbepaald de "Value (US$)" kolom, dan weet je meteen waarom. 😉

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tallow & Steel 

Indian Bay

Heerlijke zeep mooi vol schuim, een hele kruidige geur met bloemige tonen. Ik ruik mandarijnen met wat bloemige tonen en kruidnagel. Ik moest even wennen aan de geur dacht dat het niks was maar gedurende de scheerbeurt werd het steeds frisser. Uiteindelijk een heerlijke scheerbeurt!

927047DA-4493-4550-BF5A-F2728907274C.thumb.jpeg.cc7976f259c28ad81963bea7e76bc099.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Blackship black beard.

Een hele schone geur die een versie is van bayrum met limoen. Limoen neemt de overhand bij het opschuimen en de bayrum is dan wel erg ver in de verte. Wel een lekkere geur.

prima schuim met goede eigenschappen. 

fijne zeep, gaat wel de deur uit omdat Ik al wat vergelijkbare zepen heb en omdat er nog een 3 tal black ship zepen met een kwast onderweg zijn  (Kelly kwam me tegemoet omdat het eerste pakketje 3 maanden over zijn reis heeft gedaan) 

329DE023-08CB-4E35-95DB-3BCE62781185.thumb.jpeg.242f6fbe4a19755770c946968a71eb4a.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Barbiere di Figaro

Classico 

Citrus en hout tonen vooral een schone zeep geur. Best wel een lekkere afwisseling tussen alle geur bommen 😉 wat mij verder opvalt is hoe veel water de zeep kan hebben en weer erg mooi dik schuim

Distino

Wat zwaardere geur, salie hout bloemig amandel. Niet mijn geur maar lijkt wel wat verzorgender dan de andere zepen. Verschil in ingrediënt is amandel olie in plaats van hazelnoot olie. Dat maakt denk ik een hoop verschil veel minder stroeve huid. 

nogmaals dank @Barbiere di Figaro voor het beschikbaar stellen van de zepen 👍

eind conclusie mooie lijn zepen die makkelijk opschuimd, veel water kan hebben en een mooi dik schuim geeft waar de mistero esclusivo en Classico een wat stroeve huid achterlaten, met een lekkere asb is dit verholpen. 

lekkerste geuren voor mij de Mistero en de Classico 

2BC0C883-AEB8-4958-9A32-234A51147C1E.thumb.jpeg.eaab8189a1449473b69697932bc0dc44.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zingari man The watchman 

lastige om te beschrijven zoet warm bloemig. Ik moet een beetje denken aan northern witchcraft necromantic maar dan zonder de aardse en duistere tonen. Moet ook een beetje denken aan hubba bubba maar wat minder zoet 😉

wel een erg lekkere geur maar niet helemaal in mijn hoekje.

E2664A61-E2AF-49EC-95B1-CA2C24886F62.thumb.jpeg.97ae31bdf258bff2a44c4d0c1bb10a0d.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tallow & Steel

samples gekregen van @joebar dank voor de introductie met dit merk, ik ga ze zeker in de gaten houden! 

Erg fijn schuim en laat de huid erg verzorgd achter! 

Himalaya 

Warme kruidige geur doet een beetje oosters aan. Hout tabak iets bloemig en warme tonen. Lekker!

Maya

Duidelijke koffie en chocola en kruidige tonen mooie geur maar zeker niks voor mij

West Indies 

Lijkt erg qua kruidigheid op indian bay maar wat meer Kokos en wel citrus maar geen mandarijn

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zingari man

The Socialite 

Wat een heerlijke geur!!! 
Limoen en menthol met licht aquatische geuren. Een verlenging van de zomer en met nog een week mooi weer in het vooruitzicht ga ik hem van de week zeker nog een keer gebruiken.

moet nog uitkomen maar als hij er is komt hij er zeker! 👌

C541D510-64FA-4C4B-BE78-685BAA6BA1EA.thumb.jpeg.c9a6f338b8afade2375386b07453ee8b.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

St James

Sandalwood Bergamot crème Heerlijke frisse en schone geur en erg goede kwaliteit schuim! Zeker 1 om te onthouden! 

Black pepper & Lime 

heerlijke mannelijke geur frisheid van de lime maar zeker niet dominant erg lekkere geur (volgens mijn vrouw lekkerste tot nu toe! De gel vind ik niks maar deze onthoudt ik ook zeker voor de crème en eventueel de EDC

prima spul! 

5EDF0EE5-DBD8-4407-9869-A4E20A61BF26.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

St James Mandarin & patchouli
lekkere frisse geur met duidelijk mandarijnen en licht patchouli. Middel tot lichte geur.
fijne eigenschappen vol schuim en prima post shave.
qua ganbare geuren denk ik dat st James wel een van de meest kwalitatieve vind.

F9001A2C-E3A1-488B-B0D4-865A91E3D952.jpg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dior Eau Sauvage crème 

Klassieke geur met een duidelijke rol voor limoen citroen vertiver en mos. Lekker fris maar voor mij wat te klassiek 

fijn schuim en prima verzorgend wel redelijk wat crème nodig 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.