Ga naar inhoud

Opzoek naar hemelse geuren!

Aanbevolen berichten

Na wat struinen in de Posts kwam ik maggard tegen. Om een beetje thuis te raken in de geuren en om te kijken wat mij begeerd even een assortiment samples besteld. (Ik hoop dat het bezorgd wordt als mijn wederhelft er niet is kon me niet inhouden ;) ) iemand tips waar ik mee moet beginnen? 

gr Daan

6F21B7E0-1AC2-4BE1-8243-9FA254C98531.png

4D1CA7A4-DD6B-4DDA-A24F-6EC8D7B907E1.png

731E4ECE-53AA-4F41-AD19-628980A80ED4.png

0A157B1F-17A6-4D07-92BD-C4B1EBB69EF2.png

• Vind ik leuk 2
  • Haha 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

@Daan als je samples wil dan raad ik je aan om bij shavedash.com te kijken. Ze zitten in Engeland wat de levering versnelt. Tegenwoordig is de levering vanuit de States erg lang. Tevens Europese zepen kan je beter in Europese winkel kopen; scheelt aanzienlijk in prijs. Behalve de Nederlandse winkels van het forum (zie de afdeling winkels, waar je meestal korting krijgt als lid van het forum) zijn er een aantal grote europeíce winkels waar je vaak boven een bepaald bedrag geen verzendkosten betaalt. In ieder geval veel plezier met de samples

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Geur is natuurlijk heel persoonlijk, maar een 'hemelse geur' in mijn scheerkast is de "Amber Fougere" van The Goodfellas' Smile. Kan je ook een AS splash bij krijgen. En gewoon hier in NL te koop bij de winkeliers (met korting) op dit forum! 👍 

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weken later...

Bestelling van Maggard is binnen (2 weekjes levertijd is wel te overzien) alle potjes even open gehad wat een verscheidenheid aan geuren! Eerste indruk dat Noble otter erg bijzondere geuren heeft, northern elixer (maar een hele pot besteld sample was niet leverbaar) lijkt me erg lekker! 

dat wordt we een paar weken testen ik zal af en toe wat bevindingen posten

E01C7144-2B1A-43B1-B0E2-CE559A99DD42.jpeg

• Vind ik leuk 9
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag begonnen met de Edwin Jagger pre crème lekker fris met wat menthol. Gevolgd door Noble Otter Northern Elixer wat schuimt deze lekker en voelt heel erg fris op de huid! Heerlijk wakker worden maar ik zou deze ‘s avonds niet pakken is zo fris dat je gelijk klaar wakker bent. Ik vind het een topper!  

FB1CF932-D09B-49FF-998D-03CEFC68216A.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag Nobel otter Lonestar. Fijn schuim maar de geur lijkt wel marsepein. Ik vind het geen prettige geur en denk dat het bij deze ene scheerbeurt blijft. 

ik ga de zepen en crème samples die ik niet lekker of bijzonder vind bewaren zodat ik over een paar weken het pakketje door kan geven/sturen aan iemand anders hier op het forum.

39C3F111-0DB0-4EDF-987F-A86428FD37E3.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag Castle Forbes cedar & sandalwood. Zeep en ASB. Zeep is niet heel hard en heeft een mooi stevig schuim. De geur heeft meer Cedar dan sandalwood maar dat vind ik juist wel lekker! De geur is niet heel aanwezig eerder wat zwak. Wel een goede combi met mijn Rapha post shave lotion (met mont Ventoux kruiden). Combinatie van de twee doet een beetje denken aan een wandeling in de Ardenne. Kort om kwalitatief erg goed geur niet in de top 10 maar wel prettig! 

F5556552-EA15-4732-B4F4-0FF5E7FC1DFD.jpeg

• Vind ik leuk 6
Link naar bericht
Delen op andere sites

Edwin Jagger dag 

Lime & pomegranate crème 

lekker dik schuim was wel wat snel droog op de huid maar ik denk dat dat eerder aan mij ligt en er een paar druppels meer water had bij gemogen. 

wat een heerlijke geur! Ik geloof dat ik fan ben van citrus.

Ik heb wel eens een zeepje gehad met citrus waar ik volledig op afgeknapt ben maar die was erg kunstmatig. 

Hier kwam echt de geur van verse citrus van af heerlijk fris en fruitig een aanrader! 

9E5F0583-8442-46A5-9A78-CA417964DE3C.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites
Daan schreef op 5-6-2020 om 07:48:

Vandaag begonnen met de Edwin Jagger pre crème lekker fris met wat menthol. Gevolgd door Noble Otter Northern Elixer wat schuimt deze lekker en voelt heel erg fris op de huid! Heerlijk wakker worden maar ik zou deze ‘s avonds niet pakken is zo fris dat je gelijk klaar wakker bent. Ik vind het een topper!  

FB1CF932-D09B-49FF-998D-03CEFC68216A.jpeg

Goed begin!

Doet me eraan denken dat ik mijn favoriete Grapefruit Ice van Mama Bear voor de zomer weer eens te voorschijn moet halen.

Of de Rose ice, die moet ook nog in de scheerkist liggen.

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites
Daan schreef op 6-6-2020 om 20:51:

geur lijkt wel marsepein

Leuk topic is dit!

Gelijk nog maar een reactie.

het verschil met de menthol zeep die eerst probeerde kom haast niet groter. Volgens de Noble otter site:

The olfactory experience starts with top notes of sage and lemon, followed by the heart notes of magnolia and Texas cedar. Finally, the base notes includes the truly Texas experience of oakmoss, leather and hay. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
wimbouman schreef 32 minuten geleden:

Leuk topic is dit!

Gelijk nog maar een reactie.

het verschil met de menthol zeep die eerst probeerde kom haast niet groter. Volgens de Noble otter site:

dank voor de leuke reactie Wim! Motivatie om hier mee door te gaan. Ja het ligt mijlen uit elkaar maar ik hou ook wel van zware geuren op zijn tijd tonka en tabacco van st James kan ik bijvoorbeeld wel waarderen. Maar dit rook als de zak van Sinterklaas en dat had ik niet verwacht met de omschrijving (terwijl ik dit typ klinkt het wel erg dubieus🙈

• Haha 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

1EC4B5BB-8F6A-4F83-9D15-BA39F3D38A0B.jpeg.d5a35f416c72b8c3db43a205352dfa13.jpeg
Tobs lemon en lime, 

na de Edwin jagger zin in nog een frisse Citrus scheerbeurt dus lemon en lime klinkt veel belovend! Hoe wel ik normaal wel fan ben van Tobs viel dit wat tegen, erg kunstmatig eerder een frisse allesreiniger dan frisse verse citrus geuren. Verse zou het een Cream zijn maar is eerder een zachte zeep. 
Geen blijvertje dus!

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Castle Forbes 1445 zeep en ASB 

Erg fijn vol schuim geur een beetje lastig te beschrijven, erg kruidig maar wel fris. Een beetje ouderwetse geur is het wel en ASB is erg aanwezig en geurt lang door zeer mannelijk. Zeker niet verkeerd maar doet mij aan mijn opa denken. 

4F773DC5-38E9-45F3-A166-5A21D4F16A2C.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tobs dag: 

Er staat nog een hele stapel samples dus vanaf vandaag 2 testen per dag 1x WTG en 1x ATG

We beginnen vandaag weer met een citrus dagje grapefruit en Eton college. 

Waar ik de lemon en lime al vind tegen vallen van Tobs is de grapefruit wel beter maar mij toch nog te kunst matig wel lekker fris en zeker niet vies maar er is zo veel beters dat deze geen plek krijgt op mijn lijstje van top zeepjes en crèmes. 

Is Tobs dan niet zo’n succes met zijn citrus?! Het verlossende woord kwam van de Eton college wat een heerlijke frisse geur met jawel veel citrus ze kunnen het toch! Deze crème heeft nog wat meer diepgang met bloemige ondertonen en ergens ook nog wat houtige en kruidige tonen. Wat een heerlijk geur! Deze komt in de collectie! 

Volgende week stuur ik een stuk of 7 samples die ik gehad heb in 1 pakketje naar een volgende liefhebber. Hier zitten niet mijn toppers tussen die blijven in de race voor een vergelijking aan het einde van mijn zoektocht. Maar geur is een kwestie van smaak dus wie weet zit jouw topper erbij! Verder gooi ik er nog een nieuwe Tobs harde zeep navul bij want 1 ding is zeker ik heb al veel meer lekkers gevonden. 

Leuk zou zijn als we iets kunnen ruilen zeepje krabber crème of iets dergelijks. Helpt mij ook weer verder in mijn ontdekkingstocht van het scheren. 

Laat maar weten als je interesse hebt!

5BE776E6-F2EF-40A5-99B9-42A061CF73BD.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Nobel otter:

Barbarr eerste indruk was dat het schuim moeilijk vol werd en een beetje waterig bleef maar misschien heb ik mijn kwast niet goed uitgeschud. 
lekkere interessante geur die eerst feet denken aan oosterse wierook maar daar door heen ook wat Afrikaanse tonen. Denk aan een wereld winkel maar dan minder muff. Echt een heerlijke geur maar past niet bij mij. 

Monarch:

weer een bijzonder geur van Nobel Otter. Wel een bijzonder merk met eigenzinnige geuren wel allemaal erg natuurlijk. You love it or hate it en dat kan per zeepje verschillen. 

Lastige om te omschrijven eerste wat in me opkomt is hubba bubba maar dan doe ik de geur echt te kort. Lavendel maar doet me ook aan iets van whiskey denken wat bloemig maar ook weer vanille. Lekkere geur past niet bij mij maar zeker een aanrader 

31A6EF2B-0E77-45A1-9E2E-8121C8E94DAE.jpeg

• Vind ik leuk 4
Link naar bericht
Delen op andere sites

Korte samenvatting tot nu toe:

belangrijk om te weten is dat dit mijn ervaring en persoonlijke waarde oordeel is , als je bij sommige de beschrijving van de fabrikant er bij pakt staat er heel wat anders. (Meestal komt het wel overeen hoor)

Tobs:

-Grapefruit fris beetje kunstmatig niet onprettig

-Lemon lime fris erg kunstmatig niet lekker

-Eton college fris Citrus bloemig licht kruidig en hout tonen top geur!

Nobel otter zepen:

-Lonestar marsepijn zoet niet lekker

-Northern Elixer methol erg fris topper!

-Monarch lavendel vanille bloemig whiskey (hubba bubba) interessant 

-Barbarr wierook Afrikaans wel frisse tonen lekker

Castle Forbes:

-1445 aanwezig kruidig vintage geur (opa)

-Ceder sandalwood lekker geur niet te zwaar! 

Edwin Jagger,

-Lime pomegranate heerlijke verse citrus! Topper

• Vind ik leuk 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maggard zeepjes vandaag! 
3 passes dus 3 geuren 

London Barbershop 

moet vooral denken aan een ouderwets blok handzeep. Citroën Lichte patchouli en bos/mos op de achtergrond 

Groves of Italy 

Grappig ook bij deze moet ik denken aan handzeep wel een andere geur. Meer Citroën bloemig en een lichte dennengeur

Limes & bergamot 
vooral veel bergamot, staat bij mij ook in de achtertuin de geur is wel sprekend zelfs wat kruidiger dan de echte plant. Door de wat extra kruidige tonen doet het ook een beetje denken aan cardamom

de eerste 2 door mijn associatie met zeep Niet in mijn top opgenomen maar wel lekker schoon gevoel. Ik ben wat meer op zoek naar een lekkere geur als in een EDT of AS 

de laatste is de bergamot wat te overheersend iets te kruidig voor mij

06B58489-9AE9-4B07-B993-C4173B4B383B.jpeg

• Vind ik leuk 2
Link naar bericht
Delen op andere sites

Tobs:

Coconut. erg op verheugd vroeger gesurft En de wax op mijn board had kokosnoot geur als ik dat ruik waan ik me even tussen de golven in Portugal. Helaas in het potje gaat het nog wel maar eenmaal opgeschuimd ruikt beetje muf Ik moet denken aan de geur van play-doh klei. (Wel bekend voor de mensen met kleine kinderen 😉

Mr Taylor lekker fris ceder en andere frisse tonen. Haalt het niet bij mijn Tobs favorieten maar zeker een lekker geurtje! 

Platinum fris bloemig beetje fruitig ook wat diepgang en body aan het eind erg lekker! Ik weet nog niet waar in de top 3 van Tobs maar tot nu toe hoort hij daar zeker bij, binnenkort maar eens proberen naast Eton College en Jermyn street! 
605CBBA4-7EF0-45B8-A82A-8F5F30B060BE.thumb.jpeg.348e6f060c352371dcc00d5ad44c53d4.jpeg

• Vind ik leuk 3
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.