Daan Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Hallo allen! ik ben Daan en na veel irritatie bij Mach 3 en ander scheer gerij de een met nog meer messen dan de ander en een hele rits met Scheerapparaten in alle prijs klassen die genen van allen echt glad scheren overgestapt op een prachtige muhle kosmo set olijf. Alle irritatie weg en scheren is veel fijner geworden! Nu wil ik een open scheermes van Solingen restaureren (ik ben we handig met Koksmessen slijpen en opknappen) maar ik kan weinig informatie vinden over het mes en over restauratie. Dat hoop ik hier te vinden. hierbij een foto van het aangekochte mes groeten, Daan 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Welkom op het forum! Namens de staf vanShaving Society Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Dag Daan, welkom hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Levi Posted May 20, 2020 Share Posted May 20, 2020 Welkom en veel lees en scheerplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom Daan en succes met je restauratie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom en succes met je project. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JvdK Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom Daan. Veel (lees)plezier op dit mooie forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans1980 Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom Daan. Misschien best om een restauratie draadje te starten met wat extra foto's en een overzicht van het materiaal dat je al hebt dat hiervoor kan dienen. Door de kapjes in de snede is dit niet het makkelijkste mes. Dat metaal moet er allemaal af. Wat je ook doet zorg steeds dat het mes flink bot staat vooraleer je begint. Veel succes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhr K Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 welkom en veel plezier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martijnshave Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daan Posted May 21, 2020 Author Share Posted May 21, 2020 @Hans1980 dank voor de tip Hans! Ga ik zeker doen en ik had inderdaad gezien dat het een uitdaging is maar ik vond het een erg moor exemplaar. We zien wel waar het schip strand alles op het gemak. Voor oude koks messen heb ik redelijk grove stenen tot relatief fijn voor het scheren zal er nog wat fijners moeten komen maar eerst even kijken of ik alle oneffen heden er uit kan krijgen zonder het mes al te veel geweld aan te doen. Gr Daan 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenP Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 21, 2020 Share Posted May 21, 2020 Welkom en veel plezier hier! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daan Posted May 22, 2020 Author Share Posted May 22, 2020 Helaas ? net mijn open mes binnen gekregen en het was een deceptie.. waar dit mes werd verkocht onder het mom van van been ingelegd met zilver en een intressant mes leek is het plastic en het mes ook niet van bijzondere kwaliteit. Voor mij niet de moeite om op te knappen. Mocht iemand interesse hebben let me know! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 Daan schreef 1 uur geleden: Helaas ? net mijn open mes binnen gekregen en het was een deceptie.. waar dit mes werd verkocht onder het mom van van been ingelegd met zilver en een intressant mes leek is het plastic en het mes ook niet van bijzondere kwaliteit. Voor mij niet de moeite om op te knappen. Mocht iemand interesse hebben let me know! ik was er al bang voor, ik had het mes in de verkoop zien staan. Als je een mes zoekt om je direkt mee te gaan scheren mag je me een pm sturen. Als je een mes zoekt om op te knappen en/of te leren slijpen moet ik even kijken of ik nog iets heb wat voor een beginner geschikt is. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans1980 Posted May 22, 2020 Share Posted May 22, 2020 @Daan Spijtig dat dit met je eerste mes gebeurd. Soms valt het tegen. Vaak valt het beter mee dan verwacht. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daan Posted August 3, 2020 Author Share Posted August 3, 2020 Na 3 maanden op het forum van 1 mes 1 kwast en 1 zeep naar: nog 3 restauratie projecten in de kast, 2 gold dollars, Een 10 tal zepen, volledig arsenaal slijpstenen, van 40 zeep merken meerdere geuren samples geprobeerd en een stapel aan kennis en kunde rijker. Dank iedereen voor een erg leuke verslaving ?! Conclusie scheren is besmettelijk ?? 3 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilrox Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Mooie collectie! Als dit zie dan staat mij als beginner, die graag nieuwe dingen probeerde, een hoop te wachten. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joost Posted August 3, 2020 Share Posted August 3, 2020 Wow... Dan ben ik blij dat ik met een half jaar (echte) scheer-ervaring nog steeds maar 1 mes heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurre Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Ziet er allemaal mooi uit Daan! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathieu Posted August 11, 2020 Share Posted August 11, 2020 Wow een mooie collectie 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts