Ga naar inhoud
Daan

Hallo allemaal!

Aanbevolen reacties

Hallo allen! 
ik ben Daan en na veel irritatie bij Mach 3 en ander scheer gerij de een met nog meer messen dan de ander en een hele rits met Scheerapparaten in  alle prijs klassen die genen van allen echt glad scheren overgestapt op een prachtige muhle kosmo set olijf. Alle irritatie weg en scheren is veel fijner geworden! Nu wil ik een open scheermes van Solingen restaureren (ik ben we handig met Koksmessen slijpen en opknappen) maar ik kan weinig informatie vinden over het mes en over restauratie. Dat hoop ik hier te vinden. 
hierbij een foto van het aangekochte mes

spacer.png

groeten,

Daan 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom en veel lees en scheerplezier!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Daan en succes met je restauratie 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Daan. Veel (lees)plezier op dit mooie forum!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Welkom Daan.

Misschien best om een restauratie draadje te starten met wat extra foto's en een overzicht van het materiaal dat je al hebt dat hiervoor kan dienen.

Door de kapjes in de snede is dit niet het makkelijkste mes. Dat metaal moet er allemaal af.

Wat je ook doet zorg steeds dat het mes flink bot staat vooraleer je begint.

Veel succes.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

welkom en veel plezier

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hans1980  dank voor de tip Hans! Ga ik zeker doen en ik had inderdaad gezien dat het een uitdaging is maar ik vond het een erg moor exemplaar. We zien wel waar het schip strand alles op het gemak.  Voor oude koks messen heb ik redelijk grove stenen tot relatief fijn voor het scheren zal er nog wat fijners moeten komen maar eerst even kijken of ik alle oneffen heden er uit kan krijgen zonder het mes al te veel geweld aan te doen. Gr Daan

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Helaas 😔 net mijn open mes binnen gekregen en het was een deceptie.. waar dit mes werd verkocht onder het mom van van been ingelegd met zilver en een intressant mes leek is het plastic en het mes ook niet van bijzondere kwaliteit. Voor mij niet de moeite om op te knappen. Mocht iemand interesse hebben let me know! 

1014DBC1-CEAE-433E-B757-03B21106F43B.jpeg

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daan schreef 1 uur geleden:

Helaas 😔 net mijn open mes binnen gekregen en het was een deceptie.. waar dit mes werd verkocht onder het mom van van been ingelegd met zilver en een intressant mes leek is het plastic en het mes ook niet van bijzondere kwaliteit. Voor mij niet de moeite om op te knappen. Mocht iemand interesse hebben let me know! 

1014DBC1-CEAE-433E-B757-03B21106F43B.jpeg

ik was er al bang voor, ik had het mes in de verkoop zien staan. 
Als je een mes zoekt om je direkt mee te gaan scheren mag je me een pm sturen.

Als je een mes zoekt om op te knappen en/of te leren slijpen moet ik even kijken of ik nog iets heb wat voor een beginner  geschikt is.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Daan Spijtig dat dit met je eerste mes gebeurd. Soms valt het tegen. Vaak valt het beter mee dan verwacht.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.