vandelaak Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Weet iemand een goed aluin blok wat niet te duur naar Hong Kong kan worden verzonden? Ik zit hier zonder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Vergulde Hand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandelaak Posted November 12, 2013 Author Share Posted November 12, 2013 Aha. ga ik mijn moeder vragen om het op te sturen. Wat is de prijs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 €2,90 Ik denk dat Kruidvat alleen de stick heeft. Voor het blok zal ze even naar de Etos moeten denk ik. http://www.verguldehand.nl/aluin-blok-houder/" onclick="window.open(this.href);return false; Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Volgens mij heeft Kruidvat een eigen merk blok voor rond de €2. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Ik kan niet geloven dan in heel Hong Kong geen aluin te krijgen is.... Bijvoorbeeld hier: http://www.aliexpress.com/popular/alum-block.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Aluin is overrated, if you ask me Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Het is wel leuk om te hebben, echt nodig is het inderdaad niet. Ik scheerde al een jaar DE zonder aluin toen ik een blok tegen kwam in Delhaize voor 1,60 euro. Overrated is het alleen als je het uit Italie laat overkomen voor 5 euro en 5 euro verzendkosten Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 OFFTOPIC Wat smeerde je erop als je een wondje had? Koud water alleen is wel eens niet voldoende Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Aluin doet bij mij ook niet veel bij een wondje. Kun je er net zo goed aftershave (balsem) overheen smeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Aluinblok vind ik ook niet zo handig. Een aluin lucifer is dan wel weer erg fijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Ik weet niet of de ene aluin verschilt met de andere maar ik gebruik altijd een blokje van tobs en bij mij werkt het uitstekend. Ik gebruik bloedverdunners dus elk klein ongelukje resulteerd in een moeilijk te stoppen bloeding. met het aluin blokje. Van tobs stopt het direct. mits de schade niet te erg is natuurlijk. Ik kan in ieder geval niet zonder Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Aluin is overrated, if you ask me Ik gebruik het enkel om te ontsmetten, heb geen zin in een vleesetende bacterie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iwan073 Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Aftershaves ontsmetten anders ook hoor. Zelfs veel Sensitive varianten bevatten gewoon alcohol. Ik weet niet wat jij met je scheermessen doet? Maar ik denk dat de kans klein is dat je een vleesetende bacterie op je mesjes hebt zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Kruidvat binnenlopen, aluinblokkie kopen, 2 euro ofzo Done Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Aluin is overrated, if you ask me Ik gebruik het enkel om te ontsmetten, heb geen zin in een vleesetende bacterie. Weet je, af en toe eens je scheermes schoonmaken kan geen kwaad hoor En je gezicht wassen voor het scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Aluin is overrated, if you ask me Ik gebruik het enkel om te ontsmetten, heb geen zin in een vleesetende bacterie. Weet je, af en toe eens je scheermes schoonmaken kan geen kwaad hoor En je gezicht wassen voor het scheren? Dan nog als je een wond krijgt en je weerstand slecht is, kan het gaan smetten. Je kan een wondje oplopen met een pas schoongemaakt mes dat super is gekuist. Maar als je ergens anders een bacterie hebt etc. Dan ben je in de aap gelogeerd. En in mijn geval kost aluin niets en het ontsmet. Als ik gevallen ben of een wond heb etc doe ik altijd ontsmetten dat is gewoon belangrijk. En het minste dat je voor je lichaam kan doen. Want op de markt en op de groente afdeling ook bij de vlees, zie ik de meeste mensen de mooiste bloemkool zoeken, het magerste/beste stukje vlees etc. Maar wat jodium op een wondje smeren om je eigen lichaam gezonder proberen te houden ho maar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pjdevos Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Dan nog als je een wond krijgt en je weerstand slecht is, kan het gaan smetten. Een wond kan bij iedereen gaan smetten, maar zoals je zegt, als je weerstand verminderd is kan je lichaam dat misschien niet aan. Maar dat geldt voor mensen met een verminderde weerstand. Dat is niet iets waarvan ik bij iedereen vanuit zou gaan. Maar wat jodium op een wondje smeren om je eigen lichaam gezonder proberen te houden ho maar! Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar jodium is geen aluin, waar dit topic over gaat. Dus on topic: Als je geen makkelijke bron voor aluin hebt, kan je het via Ebay bestellen, vaak direct uit India. "Alum block". Osma zie je veel als merk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jodium is inderdaad wat anders. Ik vraag me ook af trouwens of zo'n blok van 2 jaar oud die je steeds over wondjes haalt nog steeds ontsmettend kan werken. Het klinkt in ieder geval niet heel hygienisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Jodium is inderdaad wat anders. Ik vraag me ook af trouwens of zo'n blok van 2 jaar oud die je steeds over wondjes haalt nog steeds ontsmettend kan werken. Het klinkt in ieder geval niet heel hygienisch Je spoelt zo'n aluinblok toch iedere keer af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 misschien een idee om je aluinblokje even te ontsmetten met aluin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Die aluin is ook na twee jaar gewoon safe; er groeit niet veel op aluin zelfs al spoel je hem niet af (wat je dus wel hoort te doen dus). Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Dan nog als je een wond krijgt en je weerstand slecht is, kan het gaan smetten. Een wond kan bij iedereen gaan smetten, maar zoals je zegt, als je weerstand verminderd is kan je lichaam dat misschien niet aan. Maar dat geldt voor mensen met een verminderde weerstand. Dat is niet iets waarvan ik bij iedereen vanuit zou gaan. Maar wat jodium op een wondje smeren om je eigen lichaam gezonder proberen te houden ho maar! Ik weet niet waar dat vandaan komt, maar jodium is geen aluin, waar dit topic over gaat. Dus on topic: Als je geen makkelijke bron voor aluin hebt, kan je het via Ebay bestellen, vaak direct uit India. "Alum block". Osma zie je veel als merk. Een verminderde weerstand kan je al gauw overkomen, als je koud ligt een nacht of etc. Als iedereen een goede weerstand had zou niet iedereen zo makkelijk ziek worden met griep etc. En jodium is een middel waarmee je ontsmet aluin is dat ook? Dus ik zie niet in hoe deze los van elkaar staan, het zijn beide andere producten ja... Maar een Motor en een fiets of een auto en een vrachtwagen zijn toch ook alle 4 vervoersmiddelen? Net zo is aluin en jodium beide iets waarmee je en wond/wondje kan ontsmetten. Maar goed de ontopic regels hier zijn zeer streng x1000000 als je een topic maakt over waar je een aluin blok koopt mag je het niet over aluin of zoiets hebben want dat is offtopic. Dus moet men daar een nieuw topic voor maken. Waardoor je straks 100000 topics krijgt omdat alles maar binnen de titel van een topic moet passen. In een topic over waar je scheerschuim koopt mag je het dus niet hebben over hoe de scheerschuim die je kan kopen werkt, en wat al helemaal taboe is, is om over scheercreme van datzelfde merk te beginnen. Maja... Het zal wel aan goeie ouwe Meemai liggen die dom is. Jodium is inderdaad wat anders. Ik vraag me ook af trouwens of zo'n blok van 2 jaar oud die je steeds over wondjes haalt nog steeds ontsmettend kan werken. Het klinkt in ieder geval niet heel hygienisch Hoezo zou jodium iets anders zijn? Als ts dat op zijn gezicht doet is de wond toch ook ontsmet, alleen zal het de wond niet zo goed dichten als een aluin, maar goed het is wel ontsmet, en ts zou dus ook jodium kunnen gebruiken. Wat vast makkelijk te krijgen is in Hong Kong. Althans dat denk ik want dat spul krijg je overal wel en zit in elke ehbo doos wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 Maar goed de ontopic regels hier zijn zeer streng x1000000 als je een topic maakt over waar je een aluin blok koopt mag je het niet over aluin of zoiets hebben want dat is offtopic. Dus moet men daar een nieuw topic voor maken. Waardoor je straks 100000 topics krijgt omdat alles maar binnen de titel van een topic moet passen. In een topic over waar je scheerschuim koopt mag je het dus niet hebben over hoe de scheerschuim die je kan kopen werkt, en wat al helemaal taboe is, is om over scheercreme van datzelfde merk te beginnen. Maja... Het zal wel aan goeie ouwe Meemai liggen die dom is. Overdrijven is ook een vak, ik denk dat we hier heeeeel makkelijk zijn. Ben je het daar niet mee eens, dan mag je zelf je conclusies trekken. De forumregels zijn er in ieder geval duidelijk over en dit topic is niet de juiste plek om hierover de discussieren. Jodium is inderdaad wat anders. Ik vraag me ook af trouwens of zo'n blok van 2 jaar oud die je steeds over wondjes haalt nog steeds ontsmettend kan werken. Het klinkt in ieder geval niet heel hygienisch Hoezo zou jodium iets anders zijn? Als ts dat op zijn gezicht doet is de wond toch ook ontsmet, alleen zal het de wond niet zo goed dichten als een aluin, maar goed het is wel ontsmet, en ts zou dus ook jodium kunnen gebruiken. Wat vast makkelijk te krijgen is in Hong Kong. Althans dat denk ik want dat spul krijg je overal wel en zit in elke ehbo doos wel. Jodium werkt inderdaad ontsmettend, maar het is ook zwaar irriterend. Ik neem trouwens aan dat je het over jodiumtinctuur hebt, die bruine vloeistof. Als je denkt dat aluin kan branden op geirriteerde huid, dan moet je vooral geen jodium gebruiken. Jodium wordt nij mijn weten vooral gebruikt om vooraf te ontsmetten, niet na. Een quote van apotheek.nl: Gebruik jodium niet op een beschadigde huid. Het werkt namelijk sterk irriterend. Op wondjes kunt u beter povidonjodium gebruiken. Dit geeft maar weinig irritatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted November 15, 2013 Share Posted November 15, 2013 (edited) Maar goed de ontopic regels hier zijn zeer streng x1000000 als je een topic maakt over waar je een aluin blok koopt mag je het niet over aluin of zoiets hebben want dat is offtopic. Dus moet men daar een nieuw topic voor maken. Waardoor je straks 100000 topics krijgt omdat alles maar binnen de titel van een topic moet passen. In een topic over waar je scheerschuim koopt mag je het dus niet hebben over hoe de scheerschuim die je kan kopen werkt, en wat al helemaal taboe is, is om over scheercreme van datzelfde merk te beginnen. Maja... Het zal wel aan goeie ouwe Meemai liggen die dom is. Overdrijven is ook een vak, ik denk dat we hier heeeeel makkelijk zijn. Ben je het daar niet mee eens, dan mag je zelf je conclusies trekken. De forumregels zijn er in ieder geval duidelijk over en dit topic is niet de juiste plek om hierover de discussieren. Jodium is inderdaad wat anders. Ik vraag me ook af trouwens of zo'n blok van 2 jaar oud die je steeds over wondjes haalt nog steeds ontsmettend kan werken. Het klinkt in ieder geval niet heel hygienisch Hoezo zou jodium iets anders zijn? Als ts dat op zijn gezicht doet is de wond toch ook ontsmet, alleen zal het de wond niet zo goed dichten als een aluin, maar goed het is wel ontsmet, en ts zou dus ook jodium kunnen gebruiken. Wat vast makkelijk te krijgen is in Hong Kong. Althans dat denk ik want dat spul krijg je overal wel en zit in elke ehbo doos wel. Jodium werkt inderdaad ontsmettend, maar het is ook zwaar irriterend. Ik neem trouwens aan dat je het over jodiumtinctuur hebt, die bruine vloeistof. Als je denkt dat aluin kan branden op geirriteerde huid, dan moet je vooral geen jodium gebruiken. Jodium wordt nij mijn weten vooral gebruikt om vooraf te ontsmetten, niet na. Een quote van apotheek.nl: Gebruik jodium niet op een beschadigde huid. Het werkt namelijk sterk irriterend. Op wondjes kunt u beter povidonjodium gebruiken. Dit geeft maar weinig irritatie. Ja Jodium, jodium is in vele vormen. Maar die povidonjodium wat jij daar aanhaalt is dan toch prima net als aluin. Ik zie dus niet in hoe een alternatief aanraden offtopic is. Dat ontgaat mij en mijn verstand gewoon. Ps waar mag ik dan discussiëren hierover? Want de regels zijn vrij abstract een regel als 'ga niet offtopic.' Ik zou daar graag duidelijkheid in willen want een alternatief naar iets aanraden is blijkbaar off topic. Edited November 15, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts