Jump to content

Omega Via Barberia Aquae harde scheerzeep

wimbouman
 Share

Recommended Posts

Wat ik enorm mis in het hedendaagse scheerzepen-aanbod is een goede, betaalbare harde scheerzeep.

Er zijn nog best mooie, harde en triple milled zepen zoals MWF maar het lijkt er toch op dat de halfzachte zepen de markt domineren.

Ik heb altijd erg veel lol gehad van de harde TFS zepen bijvoorbeeld, maar ook die zijn er geloof ik niet meer.

Maar zowaar, al shoppend naar de Super Iridiums kwam ik bij BdF een in ieder geval voor mij nieuwe harde zeep tegen.

Het gaat om de Omega Via Barberia Aquae harde scheerzeep, hier te vinden: 

https://barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_6&product_id=1235

Vandaag voor het eerst gebruikt in een haastige scheerbeurt.

Met een Wolfman scheermes en een M&F Chief scheerkwast, zodat het daar niet aan kan liggen.

En toen wist ik weer wat ik miste.

De ervaring van een harde zeep is toch gewoon leuker en beter dan die van een zachte zeep eigenlijk.

Of in ieder geval meer naar mijn voorkeuren.

Ik zal de zeep een deze dagen eens naast de MWF houden, of misschien heb ik nog wel een harde TFS zeep ergens.

Lijkt me interessant. 

Het is natuurlijk nog veel te vroeg om er een definitief oordeel over te vellen.

Geen idee hoe lang deze zeep meegaat, en hoe die er over een paar weken of maanden uitziet bijvoorbeeld. 

Maar wat ik al wel weet:

• Een mooie harde zeep
  • Klassiek, stijlvol verpakt, zonder een bakje (maar die bewaar en hergebruik ik toch dus geen probleem - hoe minder afval hoe beter)
  • Goed geprijsd,  8,37 euro is een mooie prijs waarvoor je het nog eens kunt proberen
  • Goede geur, die ook mooi blijft hangen
  • Probleemloos en gemakkelijk opschuimen
  • Typisch Italiaans schuim, beetje vettig en lobbig - precies zoals het moet

Al met al was ik er eigenlijk zeer over te spreken.

Dus voor degenen die altijd al eens een harde zeep wilden proberen, dit is je kans!

• I like it 7

wimbouman schreef 2 uur geleden:

Wat ik enorm mis in het hedendaagse scheerzepen-aanbod is een goede, betaalbare harde scheerzeep.

Er zijn nog best mooie, harde en triple milled zepen zoals MWF maar het lijkt er toch op dat de halfzachte zepen de markt domineren.

Ik heb altijd erg veel lol gehad van de harde TFS zepen bijvoorbeeld, maar ook die zijn er geloof ik niet meer.

Maar zowaar, al shoppend naar de Super Iridiums kwam ik bij BdF een in ieder geval voor mij nieuwe harde zeep tegen.

Het gaat om de Omega Via Barberia Aquae harde scheerzeep, hier te vinden: 

https://barbieredifigaro.nl/index.php?route=product/product&path=1_6&product_id=1235

Heb zowel deze als de fructi (die meer naar grapefruit neigt) en beide bevallen uitstekend. Ben gestopt met al die "croaps", dat betekent dat veel van TFS afvalt, en het aanbod inderdaad wat magertjes is.

• I like it 1

• 7 months later...

Naar aanleiding van het verhaal van Wim Bouman, waarvoor dank !, ook deze Omega zeep geprobeerd in de variant Acquae .

Ik was aangenaam verrast. De zeep schuimt zonder problemen op en geeft een heel goed vettig, dik mooi lobbig schuim. Eigenlijk iets wat ik geen van de andere zepen die ik heb geprobeerd terug ken.  De geur van Acquae kan ik alleen maar alleen maar omschrijven als heel licht maar bijzonder aangenaam.  Op You Tube wordt van een "marinegeur "gesproken. Het is wel meer iets voor een zomerse dag.

De zeep wordt geleverd in een heel stijlvolle kartonnen verpakking.

De prijs van iets boven de Euro 8,- die ik betaalde bij BdF afgelopen september  was ook heel interessant Hoe je zo'n prachtig product voor rond de Euro 8,- kunt maken, verpakken en versturen was me een raadsel. Ik spreek bewust in de verleden tijd want inmiddels is de prijs van de zeep gestegen naar maar liefst euro 13,95!

Toch een aanrader vind ik.  Ik ga zeker ook de andere geuren ook proberen.

• I like it 2