Jump to content

Feather d1 vs d2

roef

Recommended Posts

Pils vind ik ook minder, gladde (gebrek aan) greep, absoluut geen balans tussen greep en kop, scheert verder gewoon goed. De Feather D1 heb ik slechte ervaring mee, kreeg er eentje om uit te proberen en kon er me echt met de beste wil van de wereld niet goed mee scheren, ook anderen die dezelfde krabber in een rondgang probeerden kwamen tot dezelfde conclusie.

Later bleek echter dat sommige van die mensen nogmaals een D1 in handen kregen die wel helemaal goed was (zij het zeer mild), de redenering is dat er op zeker moment messen de fabriek hebben verlaten die niet goed waren. Dus het is even opletten als je er eentje koopt, mogelijks wil iemand de zijne kwijt vanwege het bovenstaande.

De D2 is wel een heel goed mes, zeer mild maar toch zeer effectief en een aanrader voor wie snel last heeft van sneetjes of irritatie van de huid, je moet al echt je uiterste best doen met dit mes om dit te veroorzaken. Dit gezegd zijnde is het mes niet meer in m'n bezit omdat ik de voorkeur geef aan iets minder milde messen.

Heb je al ervaring met DE's? En zo ja wat gebruik je momenteel, geef je de voorkeur aan roestvrij stalen messen of mag het ook iets anders zijn? makkelijker advies geven als we dat weten.

Geen ervaringen met beide merken maar de D1 wel in de hand gehad; dat mes is me te zwaar naar mijn zin met een te lichte kop in vergelijking met het gewicht van de steel (persoonlijk; uekaz!).

Ik heb wel veel klachten op B&B gezien aangaande roestproblemen met de Pils; het lijkt er op dat de frezen die gebruikt worden voor de kop ook gebruikt zijn geweest voor het frezen van niet-rvs staalsoorten waardoor er roestgevoelige deeltjes in de Pils gedrukt zijn. Het kan ook zijn dat er HSS-frezen zijn gebruikt ipv hardmetalen exemplaren.

Dat zal bij een Feather minder makkelijk voorkomen aangezien het rvs nog verchroomd is; heel verstandig want ondanks dat rvs wel bullit-proof klinkt is het een stuk roestgevoeliger dan de chroom of nikkel toplaag van traditionelere krabbers. Altijd verstandig om het mesje na het scheren uit te nemen dus (bij een rvs-krabber iig) en al helemaal als je carbonstalen mesjes gebruikt!

Het verhaal over de D1 die te mild zou zijn kom je inderdaad ook regelmatig tegen.

Waar zijn in ons mooie landje overigens de leuke scheerwinkeltjes waar je advies kunt krijgen en mooie scheergadgets kunt kopen, weet dat alles via het internet te koop is maar mis daarbij wel een beetje het gevoel

Heb weinig ervaring met DE messen, mijn voorkeur gaat uit naar RVS messen, heb getracht recensies te vinden over de Pils maar dat is me nog niet gelukt.

http://shavenook.com/thread-stainless-steel-shootout-part-9-august-summary?page=7

De persoon die de reviews deed is zowat een spiegelbeeld van mij wat betreft z'n voorkeur in scheermessen, het is ook daarom dat ik op zijn aanraden onlangs overgegaan ben tot aankoop van een Joris (en het was inderdaad bingo). Voor al wie interesse heeft in RVS messen is bovenstaande link een must om te lezen vind ik.

• 2 weeks later...

Ik scheer mij alweer een jaar met de AS-d1 van Feather en voor mij geen ander mes meer. Ik had een Muhle r 106 maar was een stuk agressiever dan de AS-d1 van Feather. Ik ben uiterst tevreden met de Feather en scheer mij perfect glad zonder enige vorm van irritatie. Schijnbaar is er een serie geweest van Feather die niet goed was maar gelukkig heb ik daar geen last van. Ik heb een redelijk zware baardgroei met stugge haren maar de Feather gaat er perfect doorheen ondanks mijn gevoelige huid.

Ik scheer mij alweer een jaar met de AS-d1 van Feather en voor mij geen ander mes meer. Ik had een Muhle r 106 maar was een stuk agressiever dan de AS-d1 van Feather.

De Mühle R106 geeft een R89 kop. Vond je die agressief?

Ik heb op dat gebied alleen maar de vergelijking tussen de R106 of dat daar een R89 kop zou ik niet weten. Maar vond de R106 een stuk agressiever dan de milde Feather die ik nu gebruik, ik stap ook niet over naar een ander scheermes maar hou het bij de Feather. Wel gebruikt ik verschillende DE mesjes en dat kan je het beste uittesten in hetzelfde scheermes vind ik.

Heb nu alweer wat mesje getest oa: Personna, Feather, Hema, Merkloos? staat niks op , gekregen van collega. Elios, Derby, Bolzano , Permasharp, Voskhod, Shark en de Astra en tot nu toe zijn de Voskhod , Astra en de Shark mijn favorieten ik weet ook dat dit tot persoon erg kan verschillen . Collega scheert zich geweldig met een Feather terwijl ik het gevoel heb dat ik ergens uit een loopgraaf kom zetten na de Feather te hebben gebruikt..elke huid is weer anders dus uitproberen zou ik zeggen. Vind het ook leuk om verschillende DE mesje te proberen, en er zijn er nogal wat....