Ga naar inhoud
Martijnshave

Fijnste scheerzeep?

Aanbevolen reacties

Heren! 

Ik ben benieuwd wat jullie fijnste scheerzeep is!

Als je verplicht word je hele leven 1 zeep te gebruiken, welke is dat dan?

groetjes 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Adriana & Evans - Khalifa

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Barrister’s Reserve Lavender 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mitchell's wool fat, 

Beste alleskunner als ik er maar één mag kiezen

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Johnweggo schreef 13 minuten geleden:

Mitchell's wool fat, 

Beste alleskunner als ik er maar één mag kiezen

Dat lees ik vaker. Zelf krijg ik er helaas geen bruikbaar schuim van, wat ik ook probeer.  

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

lastig om een definitieve keuze te maken. Ik ga toch voor Martin de Candre

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb veel betere zepen maar als ik 1 moet kiezen is het Proraso Groen omdat die mij de fijnste scheerervaring geeft over de hele lijn. Fijne, cleane geur, een klein verfrissingkje, heel fijn bakje, makkelijk in gebruik en op te schuimen en geeft goed resultaat. Doet me ook denken aan Italie waar ik de zepen vandaan gehaald heb. Kortom, deze zeep geeft me de fijnste totaalervaring......

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan83 schreef 3 uur geleden:

Dat lees ik vaker. Zelf krijg ik er helaas geen bruikbaar schuim van, wat ik ook probeer.  

Koud, lauw water en voorweken! 

Mijn fijnste zijn Saponificio Varesino en de harde TFS. Martin de Candre schreeuwt ook om aandacht 

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hele beperkte ervaring tot nu toe, maar vooralsnog Proraso wit. Betaalbaar, goed verkrijgbaar, prima eigenschappen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 zeep maar.....

Dan ga ik toch voor TGS Amber Fougere.

Mijn eerste 'echte' scheerzeep met een geweldige geur.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan83 schreef 8 uur geleden:

Vreemd. Hoe ziet je schuim er dan uit? luchtig? Droog? Lopend?

Bij problemen switch je best naar een synthetische borstel. Dan is die variabele al weg.

Voor MWF hoef je verder niets speciaals te doen hoor. Integendeel.

Veel zeep, Veel water(!!) en Veel ronddraaien. Dan komt alles goed... Net als bij zowat elke andere zeep

Weken hoeft zeker niet. Je kan eventueel 10-20 seconden warm water erop doen om het top laagje op te warmen. Meer dan dat heeft geen zin.

Ik heb eerlijk gezegd met geen enkele gerespecteerde zeep problemen. (Doe het ook al bijna 20 jaar...)

Zoals gezegd... Veel zeep, veel water en veel agitatie.

Vermoedelijk zit een van die 3 factoren in het algemeen niet helemaal juist maar valt het gewoon meer op bij MWF dan bij meer "vergeeflijke" zepen.

Dit Filmpje is een goed voorbeeld van hoe MWF schuim eruit moet zien.

Deze man gaat heel traag te werk en dat is op zich ook niet nodig. Maar misschien kan je deze trage methode eens doen om een beter gevoel te krijgen voor de zeep/water verhouding.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Saponificio Bignoli Shaving Cream - Agrumi del Mediterraneo-Saponificio Bignoli-ItalianBarber
  • Saponificio Bignoli Shaving Cream - Agrumi del Mediterraneo-Saponificio Bignoli-ItalianBarber
  • Saponificio Bignoli Shaving Cream - Agrumi Del Mediterraneo

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Hans1980

Ik heb een luchtig schuim, dus niet dat fijnblazige en romige schuim wat ik bijvoorbeeld bij Saponificio Varesino zepen heb. Ik laad behoorlijk lang (meer dan 1 minuut) met een vochtige (niet natte) kwast. Eenmaal opgeschuimd op het gezicht is het schuim binnen een halve minuut totaal verdwenen; het slaat gewoon dood. Datzelfde zie ik ook gebeuren in de kwast. Het maakt hierbij geen verschil of ik nu een varkenskwast of syntheet gebruik. 

Ik ga me eens verdiepen in je tips. Kijken of het dan beter lukt. Kan hard  water overigens een rol spelen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan ook niet meteen kiezen, maar het zou alleszins een zeep van Barrister and Mann of Ariana & Evans zijn.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jan83 schreef 8 uur geleden:

@Hans1980

Ik heb een luchtig schuim, dus niet dat fijnblazige en romige schuim wat ik bijvoorbeeld bij Saponificio Varesino zepen heb. Ik laad behoorlijk lang (meer dan 1 minuut) met een vochtige (niet natte) kwast. Eenmaal opgeschuimd op het gezicht is het schuim binnen een halve minuut totaal verdwenen; het slaat gewoon dood. Datzelfde zie ik ook gebeuren in de kwast. Het maakt hierbij geen verschil of ik nu een varkenskwast of syntheet gebruik. 

Ik ga me eens verdiepen in je tips. Kijken of het dan beter lukt. Kan hard  water overigens een rol spelen?

Veel te weinig water.  MWF wordt veel dikker en romiger als je veel water toevoegt.  (beetje averechts misschien... maar zo zijn er nog.)

Dus tijdens het opschuimen constant water toevoegen.

Ik heb die bewering nog al gehoord over hard water en MWF

Bij mij is die onlangs mee geweest naar de Alpen en ik heb er niets van gemerkt.

Ik zou denken dat dat hard water is maar kan volledig mis zijn.

Succes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hans1980 schreef 2 uur geleden:

Veel te weinig water.  MWF wordt veel dikker en romiger als je veel water toevoegt.  (beetje averechts misschien... maar zo zijn er nog.)

Dus tijdens het opschuimen constant water toevoegen.

Ik heb die bewering nog al gehoord over hard water en MWF

Bij mij is die onlangs mee geweest naar de Alpen en ik heb er niets van gemerkt.

Ik zou denken dat dat hard water is maar kan volledig mis zijn.

Succes.

Bedankt Hans 👍. Ik ga vanavond proberen wat het resultaat is met veel water. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tabac heerlijke zeep makkelijk op te schuimen heerlijk gehydrateerd na-gevoel overal verkrijgbaar en economisch geprijsd 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

RazoRock vanwege de geuren, prijzen, verzorging

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.