Jump to content

Is het alternatief voor mijn Mühle R41 een Timeless 0.95?

Kwast73
 Share

Recommended Posts

Beste mede forumleden,

Ik ben al een aantal jaar lid van dit forum en meer een lezer dan een schrijver. Ik scheer al meer dan 10 jaar met een krabber en het is een ware zoektocht voor mij geworden.

Hierdoor heb ik veel krabbers (gehad). Ik heb er veel geprobeerd o.a. Gillette Slim adjustable, Gillette old type,  diverse scheerhoofden van Maggard,  Merkur Futur, 34c, 41c, 37c, 39c en Progress. Razorock Sloc, German slant enzovoort. Uiteindelijk kom ik steeds weer terug op de Mühle R41 (2013), deze krabber geeft mij geen irritatie en scheert heel direct. Ik vind een krabber waarbij je goed voelt wat het mesje doet erg fijn. Echter is de R41 op zijn zachtst gezegd niet heel erg comfortabel tijdens het scheren. Ik zoek eigenlijk een krabber die net zo effectief is als de R41, maar met meer comfort tijdens het scheren.

Na veel speurwerk op diverse (buitenlandse fora) viel mijn oog op de Timeless 0.95.  Graag zou ik van  jullie advies willen. Wie heeft er ervaring mee, en hoe verhoud de Timeless zich ten opzichte van de R41?

Is de Timeless een goede keus, of zijn er nog andere mogelijkheden? Brand maar los?

De R41 was voor mij geen prettige krabber, het is wel een tijd geleden dat ik me ermee schoor, de Timeless is voor mij zeker zo effectief, maar veel comfortabeler.

De Timeless is ook een veel mooiere krabber, prachtig vormgegeven, mooi materiaal.

Mocht je inderdaad voor een Timeless willen gaan, ik heb er een te koop staan, hij komt hier toch wat minder aan bod.

Krabbers te koop 

JA hij was niet zo lang geleden in een rondzending. Ik vond hem zeer effectief maar te doen voor mijn doen. Maar misschien kunnen de anderen die hem geprobeerd hebben het beter vergelijken met de r41

De krabbers een paar dagen in gebruik. Ik moet zeggen dat de Timeless best heftig is. Het zal wel even gewenning nodig hebben, maar hij is enorm effectief en ik twijfel of het een krabber is om elke dag te gaan gebruiken. Ik heb eens een poosje een Merkur Futur geprobeerd, maar die vond ik te agressief. De Timeless doet mij aan de Futur denken. Absoluut geen krabber om even gedachteloos mee te scheren. Mijn favoriete mesje is een Wilkinson Sword ( niet die van Gillette) dit levert mij de minste irritatie op. Maar de Timeless gaf mij wel wat irritatie en sneetjes. Ik heb geen druk gezet en "gestreeld" met de krabber. Verder vind ik hem erg zwaar, vanavond maar eens proberen met een ander steeltje. 

De kwaliteit en afwerking van de Timeless is top, een lust voor het oog om te zien! 

De Blackbird is een heel andere krabber. Het ziet er ook fantastisch uit. Deze krabber is wat makkelijker in gebruik en voelt voor mij wat meer aan. Op één of andere manier voelt het contact met het mesje op de huid wat veiliger/soepeler aan dan de Timeless. Ook voor de BB geld dat het een krabber is waar je het koppie bij moet houden. De BB scheert heel soepel en is bijzonder effectief.  Ik vind echter het steeltje van 85 mm echt te kort, het trouwens jammer dat Blackland de 100mm niet meer levert. 

Beide krabbers zijn heel anders dan de R41, veel meer comfort en zeker zo effectief. Maar goed, ik heb ze nog maar een aantal dagen kunnen proberen en ga nog rustig even verder testen. Mijn zoektocht is nog niet ten einde. Misschien moet ik wel de Timeless 0.68 proberen.....kortom,  ik ben er nog niet uit. Het zijn kostbare krabbers en ik wil nog niet over één nacht ijs gaan.

• I like it 3

• 2 months later...

Ik weet dat er heel verschillende meningen zijn over de Blackland Dart, maar nadat ik de Blackbird had geprobeerd ben ik toch gaan kijken op de site van Blackland. Daar zag ik de Dart die een stuk goedkoper was dan de Blackbird. Echter zag ik op diverse buitenlandse fora nogal wisselende reacties staan, hij zou erg agressief te zijn en veel meer mesgevoel hebben dan de BB. Uiteindelijk Shane gemaild en de knoop doorgehakt en dus de Dart besteld met in het achterhoofd dat ik gebruik kon maken van het retourbeleid. Ik heb de Dart nu al een tijdje in mijn bezit, maar ik moet zeggen dat het in het begin best even wennen was.... Tjonge wat effectief en wat een bladgevoel, maar na een aantal scheerbeurten viel het kwartje blijkbaar en scheert tie als een zonnetje. Je leert het minste druk zetten wel af en je moet de techniek wel aanpassen, vooral in het begin letten op de juiste hoek, erg steil! Nu let ik niet zo veel meer op de hoek, eigenlijk gaat het vanzelf, ook omdat de lengte van de steel perfect voor mij is. De afwerking en de look is fantastisch. Is de Dart een waardige opvolger voor de R41... Ja, eigenlijk totaal niet te vergelijken, de Dart is comfortabeler en effectiever en geeft mij absoluut irritatievrije scheerbeurten. Heb ik mijn krabber gevonden...... Ja, met een maar..... Ik heb Blackland ontdekt, dus komt er op den duur zeker een Blackbird! of een Sabre.... of een Vector.... Kortom zeker tevreden met de Dart, maar besmet met het Blackland virus... Zal voor de toekomst ruimte maken voor rekje waar de krabbers 1,5 meter uit elkaar kunnen staan...... ?

• I like it 2
  • Haha 2