Jump to content

Martin de Candre original

Mathieu
 Share

Recommended Posts

Afgelopen zaterdag ontvangen en nu al 3x mee geschoren. Ik scheer me tegenwoordig dagelijks en dat bevalt erg goed.

Tevens een nieuwe kwast in gebruik genomen en deze gebruikt voor het opschuimen. Die volgt mn kleine syntheet op: de Razorock monster, daar zal ik later een andere topic aan wijden.

De MdC zeep: 

Verpakking: score 10/10  luxe kartonnen doosje met daarin een glazen pot met 200g scheerzeep.  Met name door de glazen pot ipv plastic

Geur: 7/10 Ik had de geur iets anders verwacht. Volgens de beschrijving is het lavendel, rozemarijn en munt. In het begin is er een zware teerachtige geur waarneembaar, deze is naar een paar dagen afgenomen en komt de diepe sterke lavendelgeur naar voren, rozemarijn en munt zijn waarneembaar maar minder sterk. Het is niet de zoete lavendel die normaal in verzorgingproducten wordt gebruikt.

Even wennen dus maar nu na een paar keer gebruiken een best lekkere geur die niet de aftershave overstemt.

Scheereigenschappen: 10/10: Wat schuimt deze makkelijk op, Gaat zelfs makkelijker dan de TOBS scheercreme. De bescherming is goed en scheermes glijdt zeer gemakkelijk over de huid. Ik heb nog niet eerder zo fijn geschoren. (ervaring met schmiere, TOBS, proraso en razorock zepen).

Post shave: 10/10: Mijn huid is erg rustig en niet droog. En super zachte huid, bij gebruik van 3 verschillende aftershaves (proraso white, SV 70th ann. ed. ,  proraso groen).

Prijs/kwaliteit: Deze is lastig. De pot is duur. Echter na 3 scheerbeurten nog geen verbruik te zien in de pot, dus ik vermoed dat deze harde zeep lang mee gaat. Ervaringen van andere scheerders die ik heb gelezen dat ie erg lang mee gaat. Ik denk dat de proraso goedkoper in gebruik is maar deze prettiger. Dus maar een voorzichtige score 7/10

Eindconclusie: Aan deze zeep ga ik veel scheerplezier beleven en zal ook zeker andere geuren van MdCoverwegen. Dat de verpakking geen plastic bevat en een pot lang mee gaat , plus dat dat het binnen de EU geproduceerd wordt en ook vega is komt allemaal ten goede van de belasting voor het milieu is dat is een fijne bijkomstigheid. 

• I like it 3

Mooie recensie. Volgens mij gaat MdC nooit op. Ik heb al zeker 10-15 beurten met  min pot  gehad en zie nog steeds geen sporen van gebruik. Het is wellicht een van de beste zepen die er zijn. Ik heb de Fougere en die ruikt heerlijk al is de geur niet echt sterk te noemen. Ja hij is duur maar als je het vergelijkt met andere zepen in die prijsklasse dan biedt MdC meer waar voor het geld (oude pannacrema, floris, bv)