Jump to content

Tips voor aanschaf volgende krabber

beepee1972
 Share

Recommended Posts

Bonanza schreef 1 uur terug:

Hebben ze de 37c niet in andere kleur of uitvoering voor de afwisseling?

haha, is niet helemaal de afwisseling die ik bedoel ? Er is wel een langere 39c of een Razorock imitatie, maar zoek toch echt een andere voor ernaast

koenfucius schreef op 2-7-2020 om 10:19:

Als je in de slant-modellen wil blijven en toch iets anders dan de Merkur37c (ook nog steeds één van mijn lievelingskrabbers), kijk dan eens naar een bakelieten Phoenix Artisan Accoutrements Alpha Ecliptic.  Recent had @Snuffer 1 te koop in de Markt - vond hem wel niet direct terug, das kan zijn dat ie al verkocht is. 

Kost ook niet veel nieuw - maar lijkt momenteel uitverkocht in de meeste plaatsen (20 USD)

Correctie: was een weggevertje gezien ik hem ook niet heb hoeven betalen. Word door velen geprezen

JvdK schreef 1 uur geleden:

Genoeg om te proberen ?

die Gillette Slimboy adjustable zit inderdaad strak in “de lak”

Nu we het er toch over hebben, heeft iemand ervaring met het opnieuw “in de lak” zetten? Ik heb er nog 1 liggen die ruim minder goed in z’n jasje zit. Als het interessant is wil ik dat misschien wel laten doen.

Volgens mij heeft de eigenaar van deze slim adjustable ( @Kwast73)de razor laten re-platen. Waarschijnlijk kan hij je wel wat tips geven. Razor Emporium re-plate ook krabbers maar die mogelijkheid wordt waarschijnlijk erg duur 

@Rudi @Rudi dit is wel de manier om wat krabbers te proberen. Ik zelf heb krabbers kunnen proberen van @Tjebbe

Dat was heel prettig, zo kwam ik erachter dat een Timeless niet mijn krabber zou worden. 

Ik heb inderdaad de Gillette laten replaten. Ik had het adres gekregen van medeforumlid, moest de Gillette wel opsturen naar Slovenië. Maar het resultaat mag er zijn, geheel opnieuw afgesteld en gereplated, het functioneerde als nieuw, zelfs de weerstand op het laatst als je de "deurtjes" sluit. 

• I like it 3
  • Thanks! 1

• 2 weeks later...

Ik moet zeggen, dat ik toch wel gecharmeerd ben geraakt van de Muhle R41. Mooi glad resultaat, nagenoeg irritatieloos. Terwijl ik naar mijn eigen mening niet een hele zware baard heb. Mesje is wel bepalend, maar dat heb ik met veel krabbers.

Nu test ik hem met een bulldog grip van 70 gram. Die is tikkie langer en zwaarder dan het origineel. Ben benieuwd of dat veel verschil maakt? En of er veel verschillen zitten tussen de R41 en bijv. de R103 met dezelfde kop, maar ander handvat?

En waarom hoor je weinig over de open krabbers van Merkur, zoals bijv. de 15c. Zijn er ervaringen met die krabber, of andere open krabbers van Merkur?

Jullie merken, ik neig toch wel naar een open kam krabber, benieuwd waar jullie goede ervaringen mee hebben!

Ik heb de R 41 zelf ook op een ander handvat dan het origineel. Ik heb toen een losse kop gekocht en op een handvat gezet dat ik al had. Dat was nog in de tijd dat ik dacht maar 1 krabber te willen ??.

• I like it 2

• 7 months later...
Op 21-7-2020 om 21:11, Johnweggo zei:

@beepee1972 ik heb de r102 

Dit handvat is ietsjes pietjes gladder en 5 gram lichter dan de r41/r89 handvat. 

Buiten de fatip piccolo en de muhle r102 geen ervaring met echte "open" krabbers

Hier nog even op terugkomend. Dat is toch wel dezelfde Muhle kop als de R41?

Inmiddels weer wat verder, en binnenkort wil ik mijn German slant 37 verruilen voor een andere.

Hoe zijn jullie ervaringen met de Parker open kam krabbers? Of wellicht de gesloten kam. Ik zoek eigenlijk een allemansvriend voor elke dag, met het comfort van een Muhle R89, ook het gemak ervan, maar tikkie effectiever, zonder agressiever te worden. Heb ook de R41, wat mij betreft de meest effectieve krabber, maar grijp vaker naar de R89 of Merkur 37c.

Parker ken ik nog niet echt,  behalve de semi slant, maar die was wel lekker effectief, maar minder comfortabel. Andere merken en opties hou ik ook open.

Ik heb de 26c en ben er zeer tevreden mee. Zachte krabber maar laat geen stoppel op mijn gezicht achter. Is aan de zware kant met een lang handvat maar goede afwerking. Voelt degelijk aan. Is natuurlijk vele malen effectiever dan de r89 maar ze ontlopen elkaar niet veel op confort en zachtheid. De 24 en 26 zijn hetzelfde alleen 24 is chroom en 26 is zwart. Ik zelf zou hem niet voor dagelijks gebruiken vanwege de open kam en dus blade exposure, maar als je stugge baard hebt dan zal hij zeker zijn werk goed doen.

14 minuten geleden, dhr K zei:

Ik heb de 26c en ben er zeer tevreden mee. Zachte krabber maar laat geen stoppel op mijn gezicht achter. Is aan de zware kant met een lang handvat maar goede afwerking. Voelt degelijk aan. Is natuurlijk vele malen effectiever dan de r89 maar ze ontlopen elkaar niet veel op confort en zachtheid. De 24 en 26 zijn hetzelfde alleen 24 is chroom en 26 is zwart. Ik zelf zou hem niet voor dagelijks gebruiken vanwege de open kam en dus blade exposure, maar als je stugge baard hebt dan zal hij zeker zijn werk goed doen.

Bedankt zover. Heeft Parker ook prettige krabbers met gesloten kam, maar toch effectief en comfortabel? Zag ook de 69CR, dan heb je beide in 1, is wellicht ook nog een slimme optie?

Ik heb hele goede ervaringen met Giesen & Forsthoff (Timor) en dan met name de 1352 met gesloten en open kam.

Standaard is t handvat van de 1352 wat kort daarom gebruik ik dan vaak t handvat van de Merkur 23C.

• I like it 1

De kop van Parker wordt op verschillende krabbers gebruikt. The goodfellas smile krabbers gebruiken die. Ik heb wel een Parker SB en die is ook zeer prettig. geen idee of die kop ook op de andere Parker krabbers gebruikt wordt

• I like it 1

Razorock  hawk V2  meest effectieve een comfortabel krabber die ik heb.  Feather ps20 artist style single edge mesjes. Gegarandeerd glad in twee passes. De german slant en Merkur 37c ontlopen elkaar niet. Ik vind de hawk veel. Omfortabeler.

sorry geen Parker. Maar de hawk en Parkers ontlopen elkaar niet qua prijs

• I like it 1

• 3 weeks later...

Je merkt toch ook dat smaken verschillen, naarmate je bedrevener wordt in het gebruik van krabbers. Ik merk dat ik de laatste tijd bijna alleen nog maar mijn Muhle R89 en Merkur 34c neem. Daarmee blijven de Merkur 37c en Muhle R1 vaak liggen. Is dat herkenbaar voor jullie?

Zijn er ook open kam krabbers met het comfort van R89 of 34c, maar iets "effectiever"? Of zijn er gesloten kam krabbers die hieraan voldoen?

Ik merk dat ik voor dagelijks gebruik toch het comfort verkieze boven het betere (meerdaags) hakwerk ;-)

• I like it 1